4 briljante manieren waarop QR-codes uw website verbeteren

4 briljante manieren waarop QR-codes uw website verbeteren

Geef je website een nieuwe look! Als uw bedrijf afhankelijk is van het genereren van verkeer en het online opbouwen van een community, moet u een solide marketingplan opstellen. Het toevoegen van een QR-code aan uw website kan dat extra zetje geven om meer bezoekers te krijgen, meer leads om te zetten in verkopen en uw digitale aanwezigheid te vergroten.

Hoe kunnen QR-codes uw website verbeteren?

Omdat ze nog steeds nieuw zijn, zijn QR-codes een coole manier om aandacht te trekken. Met decoratieve kaders, aanpasbare randen en kleuren val je op terwijl je de online ervaring van mensen stroomlijnt en je website gebruikt als startpunt voor hen om je verschillende digitale platforms te ontdekken.

Beroemd als de grote bruggen tussen de offline en de online wereld, kunnen QR-codes ook naadloos van desktop naar mobiel gaan. Hier zijn vier redenen waarom ze de heilige graal zijn voor het verbeteren van de gebruikerservaring op uw website.

Direct verkeer van uw website naar uw offline locaties

Adverteer uw bedrijf online, maar dan beter.

Het is één ding om je klanten te informeren over je winkels, het is een ander ding om ze voor mobiel geoptimaliseerde locatieservices te geven, compleet met je openingstijden en een lijst met services die je onderweg kunt gebruiken. Uw bezoekers hoeven niet langer een screenshot van uw webpagina te maken, de locatie te onthouden of halverwege de deur te googlen: wat is het adres? De QR-code voor de bedrijfspagina draait helemaal om die magisch handige, mobielvriendelijke informatie-uitwisseling. Het verbindt mensen via Google maps, zodat ze je probleemloos kunnen vinden in de dreuzelwereld.

Een gestroomlijnde oplossing voor het koppelen aan mobiele apps

Ja, u moet uw bezoekers zeker vanaf uw website op een speurtocht sturen via de Android Playstore of Mac Applestore om uw nieuw gelanceerde mobiele app te vinden. Je weet wel, a la Raiders of the Lost Ark. Nee.

Laten we eerlijk zijn, typen en zoeken worden snel een obstakel dat tussen jou en hogere app-downloads staat. Bezoekers bevinden zich al op die webpagina waarop reclame wordt gemaakt voor deze nieuwe, geweldige app van u, dus maak het voor hen gemakkelijker om deze te krijgen.

De App Store QR-code? Met een simpele scan linkt het naar meerdere winkels tegelijk, waardoor het voor de doorgaans verdeelde mobiele Android- en Apple-gebruiker gemakkelijker wordt om verbinding te maken met uw app.

Mobielvriendelijke inhoud onderweg

Bent u werkzaam in de consumentenelektronica-industrie? Of toerisme? Als u documenten op uw desktop aanbiedt die echt nuttig zijn in een mobielvriendelijk formaat, zoals handleidingen of reisgidsen, overweeg dan om de PDF QR-code te gebruiken.

Als uw klanten hun wasmachine moeten repareren, willen ze waarschijnlijk niet hun hele desktop meenemen. Met QR-codes kunt u elk document eenvoudig optimaliseren zodat het in een mobiel formaat past.

Blijf altijd verbonden met je fans

Consumenten willen beter in contact komen met hun favoriete merken.

Wilt u het automatisch zo maken dat mensen die toegang hebben tot uw contactgegevens op uw website, deze eerder op hun mobiele apparaten opslaan? Excellent! Dat geldt ook voor QR Code Generator PRO. De vCard Plus QR-code geeft uw telefoonnummer, e-mailadres en zelfs een routebeschrijving naar uw kantoor of winkel weer. En met een knop ‘opslaan op telefoon’ kunnen uw gegevens moeiteloos in de smartphone van uw klanten en leads glippen.

Als je wilt dat klanten in de loop van de tijd meegroeien met je producten en diensten, kies dan voor de Social Media QR Code. Deze code verbindt je fans met je merk door ze te laten kiezen op welk social media-platform ze met je willen communiceren.

Voorbeelden van hoe QR-codes de gebruikersstroom op uw website kunnen vergroten

Het maken van inhoud die mensen laat zien waarom wat u aanbiedt iets is dat ze nodig hebben in hun leven, dat is waar het bij websites om draait. Maar de digitale strekt zich uit over een simpele website.

Chick-fil-a heeft onlangs app-downloads verhoogd door klanten via één QR-code aan verschillende app-winkels te koppelen. Ondertussen wenden steeds meer bedrijven zoals Nike en Wendy’s zich tot AR om reclame te maken voor exclusieve aanbiedingen en om klanten de kans te geven om echt betrokken te zijn bij hun merk.

Hoe zit het met Instagram of Twitter? Sociale media helpen de verkoop te stimuleren door een solide relatie met klanten te creëren en merkvertrouwen te weven.

Al deze voordelen kunnen van pas komen op elk platform, inclusief uw website. Hier zijn vier gebruikerscases die illustreren hoe u, als u het goed doet, de kracht van QR-codes op elke webpagina kunt toepassen om dieper in het gemak van het digitale tijdperk te duiken.

En als zij het doen, waarom jij niet?

Wilt u een innovatieve manier om het opt-in pop-upformulier op uw website op te schudden? VonInc maakt het een instrumenteel hulpmiddel om bezoekers op de hoogte te houden en het aantal volgers op verschillende communicatiekanalen te vergroten met onze QR-code voor sociale media. Bovendien versterken ze, door te spelen met de verschillende QR Code-ontwerpopties, hun merkimago door het direct herkenbaar te maken.

De QR-code is nieuw en intrigerend, dus door deze op de voorgrond van uw website te plaatsen, nodigt u bezoekers uit om meer over u, uw merk, uw producten en uw diensten te weten te komen. Het is een briljante manier om te initiëren wat zou kunnen veranderen.

Hoe u uw eigen QR-code voor sociale media kunt maken:

  1. Gebruik op deze website is geheel gratis!
  2. Zodra uw account is geactiveerd, selecteert u QR-code maken in het dashboard en klikt u vervolgens op de QR-code voor sociale media.
  3. Dit is uw kans om de verschillende toegangspunten te delen waarmee bezoekers verbinding met u kunnen maken. Voeg je Snapchat-, Instagram-, Facebook-, Twitter-, Pinterest-, LinkedIn-, Dribble- en/of YouTube-account toe en klik op Volgende.
  4. Personaliseer het verder door een van de kant-en-klare QR-codeframes te selecteren en uw eigen aangepaste CTA toe te voegen om uw publiek aan te sporen de code te scannen. Vonsite gaf hun publiek bijvoorbeeld een duwtje met een behulpzame Scan Me onderaan het frame.
  5. Nu is het tijd om met je ontwerp te spelen. Het merkimago van Vonsite maakt gebruik van een klassiek zwart-wit kleurenpalet. Maar als uw merk bijvoorbeeld helemaal over de regenboog gaat, heeft QR Code Generator PRO u gedekt met een verscheidenheid aan kleuropties. Je kunt ook een logo uploaden in het midden van je QR-code en de randen of pixelvorm van de code aanpassen aan jou of je merkimago.
  6. Download en integreer het ten slotte in uw website-ontwerp.

Reageer of discussieer mee

Vond u 4 briljante manieren waarop QR-codes uw website verbeteren nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “4 briljante manieren waarop QR-codes uw website verbeteren” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…