5 manieren om een betoverende leadmagneet te maken met QR-codes

5 manieren om een betoverende leadmagneet te maken met QR-codes

Het maken van een leadmagneet is als een duik in de kunst van het overtuigen. Er is een zekere mate van tovenarij nodig om een nieuwe lead ervan te overtuigen dat je hen waarde kunt bieden in ruil voor hun persoonlijke gegevens. Tijd is ook van essentieel belang: je hebt slechts ongeveer 15 seconden om hun interesse te wekken. Hoe charmeert u uw prospect met een leadmagneet die zo aantrekkelijk is dat ze hem niet kunnen negeren? Dit is waar het artikel van vandaag over gaat en als je blijft hangen, word je geschoold in de duistere ambachten van het bouwen van een onweerstaanbare loodmagneet met QR-codes.

Wat is een leadmagneet?

Een leadmagneet is een marketingtool – meestal een gratis hulpmiddel dat leads genereert in ruil voor hun contactgegevens: naam, e-mail, telefoonnummer. Marketeers richten zich op het uitbreiden van hun lijst met e-mailabonnees en behandelen deze als de heilige graal omdat meer leads meer verkopen betekenen.

Maar dat is niet de enige manier om leads te genereren. Het genereren van QR-codeleads is net zo effectief in het aantrekken van nieuwe leads door de loutere weergave van QR-codes op digitaal en gedrukt materiaal – zowel offline als online interesse wekken – daarover later meer.

Een leidende magneet speelt in op de wet van wederkerigheid: de handeling van geven betekent inherent dat je er iets voor terugkrijgt. Je geeft je potentiële lead bijvoorbeeld een gratis ebook in ruil voor hun gegevens.

Het voorproefje van wat je hen gratis aanbiedt, geeft de lead een idee van het product of de dienst, en als gevolg daarvan zullen ze meer geneigd zijn om geld op tafel te leggen. De reis van een websitebezoeker naar een betalende klant verloopt verre van een leien dakje. En dat is precies waarom de schijnwerpers in dit artikel op de loodmagneet staan.

Het doel van elke leadmagneet is om vertrouwen en merkautoriteit op te bouwen en websitebrowsers om te zetten in leads en leads in klanten. En met QR-codes aan boord opent zich een nieuw gebied voor het vastleggen van leads.

4 redenen waarom je niet fout kunt gaan met een QR-code voor een leadmagneet

QR-codes hebben meer gemeen met loodmagneten dan je denkt. Leadmagneten, zoals QR-codes, zijn marketingtools die u helpen leads om te zetten in klanten. Maar QR-codetechnologie kan u veel verder brengen dan alleen een leadmagneet door niet alleen leads vast te leggen, maar ook het gedrag van leads te volgen.

#1 Oproep tot actie

Elke leadmagneet moet een duidelijke, pittige call-to-action (CTA) hebben. Een loodmagneet zonder call-to-action is als iemand ’s nachts op een onbekende donkere, verlaten weg leiden zonder lichten om hen te begeleiden.

Een call-to-action werkt wegwijzer. Het benadrukt de precieze actie die een potentiële lead vervolgens moet doen. Evenzo vereisen QR-codes ook CTA’s. Toeval of lot? Onze QR-code-oproep tot actie zit boordevol punch om gebruikers aan te sporen actie te ondernemen, dat wil zeggen, om de QR-code te scannen. Niet zo verschillend van leadmagneet CTA’s, toch?

#2 Bestemmingspagina

De bestemmingspagina is waar alle magie gebeurt – waar de leadmagneet alle informatie over uw lead vastlegt. Hulp nodig? Gebruik een inventieve QR Code-landingspagina! En geniet van de vrijheid om een ​​bestemmingspagina te ontwerpen die zo merkgebonden en innovatief is dat leads zich niet kunnen afwenden. Een deel van de reden waarom dit zo vlekkeloos werkt, is omdat QR-codesoftware gemakkelijk compatibel is met bestemmingspagina’s.

#3 Volgen

Ervan uitgaande dat u het woon-werkverkeer van call-to-action naar de bestemmingspagina voor uw leadmagneet volgt, is de volgende stap in deze expeditie het verkrijgen van de gegevens van uw klanten. Meestal zijn dit de contactgegevens van de lead, maar in dit onorthodoxe scenario, als u kiest voor een dynamische QR-code, profiteert u van de voordelen van het vastleggen van zowel de contactgegevens van uw leads als hun gebruikersgedrag – allemaal dankzij de slimme QR Functie voor het volgen van codes.

De voordelen van deze functie lenen zich voor de enorme hoeveelheid gegevens die wordt opgehaald uit slechts één scan, waaronder: de specificiteit van het besturingssysteem dat uw lead heeft gebruikt, de locatie per stad en land, het totale aantal scans en unieke scans , de tijd van de maand tot de dag tot het uur, en meer.

#4 Aanpasbaar

Door QR-codes met leadmagneten te gebruiken, onderscheidt u zich van de concurrentie. Ten eerste worden QR-codes niet vaak gezien als leadmagneten, en ten tweede heb je volledige zeggenschap over het ontwerp van de QR-code. Dit niveau van creatieve vrijheid stelt u in staat om de manier waarop u uw leadmagneet presenteert te ontwerpen – hoe netjes!

Selecteer de merkkleuren, afbeeldingen, logo’s en het QR-codeframe waar je van houdt – als je zin hebt in een extra vleugje personalisatie op je bestemmingspagina. Door dit te doen, maakt u indruk op uw potentiële leads in slechts enkele seconden nadat ze op uw website zijn beland.

Wat zijn de ingrediënten van een boeiende loodmagneet?

Lost een probleem op – een goede leadmagneet pakt het huidige pijnpunt van de doelgroep aan. Bedenk hoe u hen van hun probleem kunt verlossen.
Direct toegankelijk – een goede leadmagneet geeft onmiddellijke voldoening. Geef uw leads gemakkelijk, snel en gemakkelijk downloadbare inhoud.
Biedt waarde – alleen omdat het gratis inhoud is, betekent niet dat de kwaliteit moet wankelen. Onthoud dat je je leads een voorproefje laat zien van wat je uiteindelijk aan hen gaat verkopen in de toekomst.
Gemakkelijk verteerbaar — geef uw prospects inhoud die gemakkelijk te consumeren is, bijvoorbeeld checklists en werkboeken.
Toont uw expertise — laat zien dat u een autoriteit bent en dat u op uw vakgebied kunt vertrouwen. Bezit het gewoon!

5 hypnotische ideeën voor leadmagneten met QR-codes

Nu je de ingrediënten kent die zijn voorgeschreven voor het maken van een betoverende loodmagneet, hebben we een brouwsel van voorbeelden van loodmagneten verzameld om je te helpen de ketel te roeren. Dit is hoe u uw e-maillijst kunt laten groeien met QR-codes.

#1 Blog

Je blog moet de meest vruchtbare grond zijn om je leadmagneet te promoten. Voor veel newbie-browsers die op uw website terechtkomen, kan dit hun eerste contactpunt met uw merk zijn – big deal alert! Een verbinding smeden binnen een kleine vensterperiode is geen elementaire taak.

Met de inzet zo hoog, is basic zijn gewoon de mosterd. Gelukkig hebben we oplossingen om uw potentiële leads binnen te halen: maak een webbanner met een leadmagneet die uw blogartikel aanvult.

En als u op zoek bent naar de perfecte combinatie van wijn en kaas, integreer dan QR-codes op webbanners om uw leadmagneet te laten opvallen. Dat laat je met slechts één ontbrekend stukje om deze puzzel te voltooien: je loden magneet. Afhankelijk van uw bloginhoud, kunt u alles kiezen, van een e-boek tot een infographic.

Voor ideeën met een leadmagneet over welke QR-codes je moet gebruiken, laat je inspireren door wat ons fictieve bedrijf, Elle Boutique, deed om scans op hun blog aan te trekken: ze kozen voor de QR-codeafbeelding. Maar de QR Code-infographic kan ook een aanvulling zijn op een blogpost. Kijk hieronder.

#2 Video’s

Video-inhoud is onderdeel geworden van de dagelijkse voeding, waardoor ze krachtige, betoverende loodmagneten zijn. Bovendien is er een breed scala aan video-inhoud om te consumeren – van langere zoals films tot kortere zoals TikTok-showreels. Ze zijn perfect geschikt voor loodmagneten vanwege hoe boeiend ze zijn, hoe ze onze zintuigen stimuleren en hoe ze inspelen op onze leerstijlen.

Stel dat u een fitnessinstructeur bent die uw expertise wil demonstreren over hoe u uw klanten traint. Ja, u kunt uw potentiële klanten persoonlijk een gratis proefperiode aanbieden, maar wat als ze op uw website terechtkomen? Wat doe je? Een loodmagneet, duidelijk! Een manier om ze aan te sluiten is met een vooraf opgenomen demovideo. Dit is de snelste manier voor potentiële leads om u in actie te zien: online.

En met een gemakkelijke steekpenning, zoals het weergeven van een stiekeme Video QR-code op uw website, is de enige barrière die u in de weg staat om uw lead te krijgen, een scan. Het fictieve bedrijf, Studio Gym, deinsde er zeker niet voor terug om zijn kaliber aan cursussen te laten zien, van yoga, cardio, stretching en kickboksen. Modelleer dit voorbeeld hieronder.

#3 Webinars

Hosting webinars is a terrific way to delve into deeper industry topics that your prospective leads are looking for. You also have the option of hosting it live or pre-recording it. The advantage of live events is that it opens up the floor for you to build rapport and host Q&A sessions with your new leads.

But even if you’re doing pre-recorded webinars, there’s still so much for your lead to gain — your expertise on a topic they want to learn about and more engagement with your brand, too.

Plus, offering your leads a downloadable workbook where they can jot down notes demonstrates your ability to over-deliver — something that people truly value, especially if you’re giving it to them for free. You could even ask them for feedback post-webinar, which you can also display on your website for future leads.

So, in essence, you have 3 opportunities to capture your leads’ contact details: with a workbook, webinar attendance, and feedback. Even better, in the QR Code universe, you have a trifecta of solutions at your fingertips: a PDF QR Code, an Event QR Code, and a Feedback QR Code.

#4 eBooks

Het aanbieden van de branchekennis van uw lead kan het beste worden geconsumeerd in een eBook-formaat. Hoe gewoon ze ook zijn als loodmagneten, ze zijn nog steeds een goed eerlijk lokaas voor het laten groeien van een e-maillijst.

Ze zijn ideaal voor de lead die op zoek is naar diepgaande kennis over een onderwerp waar ze dagen, weken of zelfs maanden op willen kauwen. Dit is het soort vlezige inhoud dat boordevol nuggets van wijsheid zit en die hun leads in de loop van de tijd duurzame waarde biedt.

Om de last te verlichten, hebben we een aantal QR Code-oplossingen voor u: een PDF QR Code voor eBooks of een Dynamic URL QR Code, om websitebezoekers naar uw website of landingspagina te leiden.

En alsof dat nog niet genoeg is, heb je ook de mogelijkheid om zoveel meer te delen dan alleen het lezen van inhoud binnen de digitale pagina’s van je eBook: QR-codes insluiten in het ontwerp van je eBook.
Een voorbeeldig voorbeeld om te volgen is ons fictieve bedrijf, Cosmo Riders, dat een exclusieve video QR-code bevat op de pagina’s van hun eBook, The Art of Cosmo Riders; onthullend dat QR-codes altijd meer kaarten hebben om te spelen. Wanneer je je leads verrast met het onverwachte, houd je ze hongerig naar meer.

#5 Uitdaging voor e-mailseries

Een uitdaging aangaan als leadmagneet heeft de mogelijkheid om leads met de juiste boodschap uit te lokken. Je lead targeten met een geweldige kopie en de spijker op het pijnpunt van je lead slaan, is het soort leadmagneet dat interesse wekt. Een e-mailserie-uitdaging is een uitstekende manier om uw lijst met e-mailleads uit te breiden, omdat het leidt tot korte uitbarstingen van kennis verspreid over een bepaalde periode en leads ertoe aanzet om de nodige actie te ondernemen.

De sleutel tot een succesvolle e-mailserie is dat uw lead het gevoel heeft dat u op een grillige manier rechtstreeks met hen praat. Ze moeten voelen dat je in je schoenen hebt gelopen. Dan ben je meer dan gekwalificeerd om ze een oplossing te bieden met je product of dienst, en ze om te zetten van leads naar klanten.

Gebruik de dynamische URL-code op uw websitebanner om nieuwe leads aan te trekken om zich aan te melden voor uw uitdaging. Zodra ze ze in uw e-maillijst hebben geplaatst, kunt u uw leads exclusieve aanbiedingen aanbieden door onze coupon QR-code te gebruiken.

Hoe maak je een geweldige leadmagneet met QR-codes op webbanners

1. Ga naar qr-code-generator.com
2. Selecteer de gewenste QR-code. We raden de Dynamic URL QR-code aan.
3. Voer de URL van de bestemmingspagina of websitepagina in.
4. Uw QR-code wordt automatisch gegenereerd.
5. Pas uw QR-code aan met de ontwerpelementen die bij uw merk passen.
6. Download uw vers ontworpen QR-code-loodmagneetbanner.
7. Test het en sluit het in uw webbanner in.
U plukt met de minste inspanning het dubbele van de voordelen wanneer u een QR-code voor een leadmagneet gebruikt. QR-codes raken de kern van de zaak: ze helpen u het gedrag van uw leads te analyseren met QR-codestatistieken en uw lijst met e-mailleads te laten groeien. Meer leads, meer omzet. Werk met ons samen en word een alchemist in het maken van betoverende loodmagneten met QR-codes. Tovenarij heeft er nog nooit zo goed uitgezien!

Reageer of discussieer mee

Vond u 5 manieren om een betoverende leadmagneet te maken met QR-codes nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “5 manieren om een betoverende leadmagneet te maken met QR-codes” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…