Ook het tweede coronajaar heeft supermarktconcern Ahold Delhaize geen windeieren gelegd. De supermarkten profiteerden van de coronacrisis doordat de horeca een tijdlang gesloten bleef of maar gedeeltelijk open mocht. Consumenten kochten daarom vaker en meer eten en drinken in de supermarkt. Ook het online boodschappen doen nam sterk toe.
De omzet van Ahold Delhaize groeide met 3,3 procent tot 75,6 miljard euro, en onder de streep bleef een nettowinst over van 2,25 miljard euro, een stijging van ruim 60 procent. De online-omzet bedroeg 7,7 miljard euro, dat is 40 procent meer dan in 2020.
Webwinkel Bol.com is goed voor een netto-omzet van 2,8 miljard euro, een stijging van 21 procent. Ahold Delhaize heeft plannen om Bol.com later dit jaar naar de beurs te brengen.
De laatste drie maanden van 2021 pakten volgens topman Frans Muller beter uit dan verwacht, ondanks de strubbelingen in de toeleveringsketen en de hoge inflatie.