QR-codes hebben de manier veranderd waarop consumenten nu met bedrijven omgaan voor het opbouwen van langdurige relaties, het delen van ervaringen en meer. De toegevoegde waarde komt van het volgen van QR-codes, waardoor u meer inzicht krijgt in de vraag die alle marketingteams bezighoudt – hoeveel mensen bereiken we en werkt dit zelfs?
Als u weet hoe campagnes presteren, kunt u niet alleen de campagnes beheren die u momenteel uitvoert, maar het vertelt u ook wat werkt en wat niet, zodat u ze kunt aanpassen aan de behoeften van uw doelgroep. Het volgen van QR-codes is de volgende noodzakelijke stap om uw harde werk door te zetten, zodat het niet onopgemerkt blijft of uw publiek niet van dienst is. Het gaat niet alleen om het zien van data van scans en aantallen scanners, maar ook om te zien waarom er daarna geen actie is ondernomen, zodat u uw stappen kunt volgen en eventuele rode vlaggen in uw campagnes kunt opmerken.
We zullen enkele veelvoorkomende problemen behandelen bij het schalen van traditionele marketingcampagnes en waarom het integreren van QR-codes deze zal versterken, zodat u ze gemakkelijk kunt aanpassen aan de behoeften van uw doelgroep. Het instellen van de juiste dynamische QR-code vanaf het begin zal helpen en dan zie je de scans binnenstromen via realtime analyses.
We leren u alles wat u moet weten over het volgen van QR-codes om u het beste marketingrendement op investering (MROI) te bieden, zodat u uw campagnes kunt aanpassen voor de best mogelijke klantervaring! We zullen u vertellen waarom u moet volgen, hoe u moet volgen en wat u daadwerkelijk ziet bij het volgen van een QR-code.
De frustratie van het effectief meten van uw marketingcampagnes aanpakken
Heb je ooit een geweldige marketingcampagne gemaakt en uren, dagen of zelfs weken besteed aan het bedenken van het resultaat? Hoeveel mensen heb je bereikt en hoeveel hebben er daadwerkelijk gereageerd? Wat was vanaf dat moment de winst die u behaalde of de klanten die u op lange termijn ontving? Heeft u een positief of negatief rendement op uw investering behaald?
Vóór het volgen van QR-codes waren er een paar manieren om MROI te meten, zoals coupons online of zelfs ouder, van de zondagskrant. Het bijhouden van MROI kan op verschillende manieren worden gedaan, afhankelijk van verschillende campagnes. Stel dat u een reclamebord maakt op een metrostation om leads te genereren en verkopen aan te trekken. Maar zonder een kortingscode of mensen te vragen: “Hoe heb je ons leren kennen?” het is niet eenvoudig om te weten of uw campagne iemand heeft bereikt, of erger nog, als deze niet effectief was.
Waarom het volgen van QR-codes het probleem oplost
QR-codes zijn de beste manier om uw offline campagnes te verbinden met uw online aanwezigheid. Ze bieden een naadloze manier voor mensen om van het zien van uw advertentie naar actie te gaan. Ze zijn de volgende stap om leads te genereren, het vertrouwen van de consument op te bouwen en een verstandhouding op te bouwen, terwijl uw inspanningen om dit te doen uitgebreid worden gemeten.
Het volgen van QR-codes is niet alleen nodig voor campagnebeheer, maar ook voor interactie en het opbouwen van vertrouwen met klanten. Stel dat ze langs een mooi display in de winkelstraat lopen en dan later je website opzoeken. Geen manier om te vertellen waar ze vandaan komen en geen interactie.. Plaats nu een prachtig ontworpen, dynamische QR-code op hetzelfde scherm of billboard en kijk hoe de scans binnenkomen via uw analysedashboard. U kunt bijvoorbeeld zien dat 3000 mensen in de ene straat in New York scanden, maar 6000 mensen de code in de andere in Chicago. Je zou het exacte aantal geïnteresseerden niet weten als er geen QR-code was geweest. U kunt een QR-code maken voor m-commerce, uw website of AR- en VR-ervaringen delen om uw publiek een campagne met toegevoegde waarde te geven die hun voortdurende aandacht vasthoudt.
Het goede nieuws is dat het volgen van QR-codes beschikbaar is met alle dynamische QR-codes die sowieso het beste voor campagnes kunnen worden gebruikt, omdat ze vanaf de achterkant kunnen worden bewerkt zonder dat ze opnieuw hoeven te worden afgedrukt. Dit betekent dat de meest recente updates en ervaringen altijd worden gedeeld met degenen die scannen en als er een fout optreedt, kan deze worden verholpen. Statische QR-codes kunnen niet worden bewerkt en worden meer gebruikt voor informatie die niet zou veranderen, zoals QR-codes voor e-mail of vCard QR-codes, waarvan het bedrijf sowieso e-mails enz. van de gebruiker zou ontvangen, en zijn niet de typen die nodig zouden zijn gevolgd te worden. In ieder geval kunnen statische QR-codes worden gevolgd in Google Analytics, maar het is echt het beste om dynamische codes te gebruiken voor marketing, omdat ze het type informatie bevatten waar marketing hoe dan ook op inspeelt. Raadpleeg ons artikel over dit onderwerp voor een meer diepgaand inzicht in statische versus dynamische QR-codes.