Dankzij QR-codes heeft Fashion Marketing zojuist een stijlupgrade gekregen

Dankzij QR-codes heeft Fashion Marketing zojuist een stijlupgrade gekregen

Ooit de steunpilaar van magazijnen en magazijnen, leek het gebruik van QR-codes voor inventaris zo ver als dit bescheiden 2D-plein zou gaan. Maar nu lijkt het erop dat QR-codes eindelijk hun eigen plek op de eerste rij van de mode hebben gevonden – en zelfs hun eigen bonafide modemarketingtools zijn geworden.

Er zijn talloze redenen waarom QR-codes en mode voor elkaar zijn gemaakt. Maar laten we eerst eens kijken naar wat modemarketing precies is, en dan kijken we waar je inspiratie kunt opdoen voor je eigen modemarketingstrategie.

Wat zijn de basisprincipes van modemarketing?

In de snel veranderende modewereld moet je merk of label de next big thing minstens twee stappen voor blijven. Of uw merk zich nu kan aanpassen aan de nieuwste wervelwindtrends, of u zich richt op het ontwerpen of produceren van slechts een paar geselecteerde collecties per jaar, u wilt op de hoogte blijven van de nieuwste marketingstrategieën die in de mode-industrie worden gebruikt om contact te maken met uw consumentenbasis.

Modemarketing betekent alles wat komt kijken bij het promoten en adverteren van uw merk of producten. Factoren zoals het seizoen, uw doelgroep of demografie, productprijzen, verkoopdoelen en merkbekendheid moeten allemaal in aanmerking worden genomen bij het maken van uw campagnes. Creativiteit is ook belangrijk – en je zult al snel enkele slimme voorbeelden zien van waar QR-codes en mode misschien een muze in elkaar hebben gevonden.

Uiteindelijk gaat het bij modemarketing echter om het onderscheiden van de rest van de producten of ontwerpen van uw merk en het aanboren van de juiste consumenten op het juiste moment. Laten we eens kijken hoe QR-codes in de mode-industrie kunnen helpen om uw merk op de catwalk naar succes te brengen.

Waarom QR-codes het ultieme accessoire voor modemarketing zijn

Bij het maken van een strategie voor uw merk is er een overvloed aan modemarketingtools die u wilt gebruiken. Of je nu slimme campagnes maakt die ervoor zorgen dat de beste mode je volgende collectie hypet of datagestuurde inzichten verzamelt over wie je producten koopt en wanneer, het stimuleren van de verkoop en het maximaliseren van merkbekendheid moeten bovenaan je agenda staan.

Gelukkig kunnen QR-codes u helpen met zowel de creatieve als zakelijke elementen van uw modemarketingstrategie: een QR-code in gedrukte advertenties kan u helpen een publiek met resultaten te bereiken dan bijvoorbeeld een traditionele tijdschriftadvertentie en een QR-code Code voor producten kan consumenten helpen uw merk of wat ze kopen beter te begrijpen.

Wanneer de branche wordt overspoeld met marketinginnovatie – of het nu gaat om de Nike QR-code die zijn winkels inhaalt of betalingsoplossingen Klarna die een show creëert met niets anders dan QR-codes – loont het om een ​​paar eigen trucjes te hebben. Dit is waarom QR-codes voor modemarketing je kunnen helpen om de rest voor te blijven.

Geef uw branding een boost met aangepaste QR-codes

Voor sommigen zal zwart en wit voor altijd een haute klassieke kleurencombinatie blijven. Maar in de wereld van digitale marketing en sociale media wil je waarschijnlijk dat je QR-code meer Instagram-vriendelijke tinten aanneemt. Gelukkig kunnen QR-codes volledig worden aangepast aan uw campagne en het bijbehorende palet – en er zijn zelfs een paar QR-codestijlen die de uwe tot een pronkstuk kunnen maken.

Stroomlijn printen naar mobiel

Zelfs voordat de pandemie de detailhandel op zijn kop zette, drongen QR-codes door in de modewereld. Toch is e-commerce een dominante factor geworden in ieders leven – en heeft het misschien voor altijd de manier waarop u winkelt veranderd.

Ondanks dat online detailhandel een eerste stop wordt voor het kopen van nieuwe kleding, zijn met name modemarketing en luxemerken nog steeds sterk afhankelijk van uitgaven voor gedrukte advertenties. Voor uw merk of e-commercebedrijf zijn QR-codes een slimme manier om te begrijpen hoe uw klanten reageren op uw gedrukte advertenties en om u een idee te geven van wat hun rendement eigenlijk is.

Door een QR-code in uw gedrukte advertentiecampagnes te plaatsen, kan uw doelgroep eenvoudig scannen en winkelen – en een onmiddellijke sprong maken van de advertentie die ze zien op een gedrukte advertentie naar uw online winkel. Bovendien kunt u uit deze gegevens ook meer over uw klanten te weten komen, zoals u in de volgende stap zult zien.

Gebruik QR-codescangegevens om uw campagnes bij te houden

Uw onberispelijk ontworpen en afgedrukte QR-code gaat langer mee dan de dichtstbijzijnde papierrecyclingfaciliteit.

Met QR-tracking kunt u meer te weten komen over wanneer en waar de QR-codes die u in uw modemarketingcampagnes gebruikt, worden gebruikt. Dit komt omdat dynamische QR-codes u toegang geven tot allerlei realtime statistieken: QR-codescans op locatie (stad en land), gescande tijd, unieke versus totale scans en gebruikt besturingssysteem.

Met QR Code Generator PRO zijn er veel soorten dynamische QR-code-oplossingen om afbeeldingen, video’s, geluidsbestanden, app store-links, pdf’s en nog veel meer om te zetten in QR-codes – die allemaal op zichzelf al modemarketingtools kunnen zijn.

Wat vond je van dit artikel?

0 / 5

U gaf ons een

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Video: hoe goed controleert de horeca de QR-code?

Niet meer feesten zonder QR-code

Verbazing over geldige QR-code ondanks positieve uitslag

ESA-medewerkers weer meer naar kantoor, maar niet zonder QR-code

QR code maken

Het maken van een QR code of het genereren van een QR code is gratis. Er zijn diverse websites waarbij het maken van een QR code gratis wordt aangeboden. Echter na een x aantal keer dat de code gescand wordt moet je gaan betalen, dat is bij ons niet zo. Bij QR code maken, is het maken van een QR code gratis! Ook de aantal scans is en blijft compleet gratis! Daar blijft het niet bij, wij werken samen met 168X.nl waarbij je een verkorte link (een dynamische link voor een dynamische QR code) geheel gratis kunt aanmaken. Wil je die link aanpassen maak je eenvoudig gratis een account aan.

De foto aan de rechterkant is niet van ons: Photo by hitesh choudhary from Pexels.

QR code scannen?

Dit is geen abnormale vraag, want deze vraag wordt vaak gesteld door een wat ouder publiek. Op de meeste telefoons (recent van 2 tot max 3 jaar) hebben een scan functie op de camera app. Wanneer je de camera app opent en je richt de telefoon lens naar de QR code, dan krijg je een melding of je de informatie wilt bekijken.

Het is eenvoudig om te scannen, bij de wat recentere iPhones staat het icoon al klaar waarbij je niet eens hoeft in te loggen. Dus het scannen van een QR code is heel eenvoudig.

Ohh, de foto aan de linkerkant,.. niet van ons: Photo by Ylanite Koppens from Pexels.

Recent toegevoegde QR code voorbeelden

QR code maken voor de horeca

QR code in het onderwijs

QR code voor de Horeca

QR code maken met logo

QR code voor een app

QR code reclame

Waar staat QR code voor?

QR staat voor ‘Quick Response’. Door de code te scannen krijgt de gebruiker ‘snelle toegang’ tot informatie. Het eerste QR-codesysteem werd in 1994 uitgevonden door een dochterbedrijf van het Japanse Toyota. Ze hadden een manier nodig om voertuigen en onderdelen tijdens de productie nauwkeurig te kunnen volgen. Om dit te bereiken werd een soort barcode ontwikkeld.

Menu