Het gebruik van QR-codes schiet over de hele wereld omhoog, aangezien QR’s een indrukwekkend vaartuig zijn dat gebruikers in een mum van tijd verbindt met relevante en interessante informatie. Is er iets dat u deelt met uw klanten of om leads en volgers te krijgen, maar mensen reageren niet? QR-codes maken het voor mensen gemakkelijker om actie te ondernemen en te reageren. Het is nu gemakkelijker om informatie te verzenden en mensen te laten scannen, omdat iedereen een mobiele telefoon bij zich heeft. Veel camera’s in telefoons scannen zelf automatisch QR’s en zo niet, dan zijn de apps om een QR-code te scannen gratis te downloaden.
Bedrijven kunnen QR-codes maken voor elk gebruik en ze worden elke dag creatiever met hun campagnes en applicaties. Hier zijn 15 praktische toepassingen voor QR-codes om u op weg te helpen en uw creatieve kant te stimuleren om campagnes te maken die voor u werken.
Introduceer betalingen met QR-codes
QR-codes zijn geweldig om gemakkelijk te betalen met een mobiele telefoon. Sinds Alipay voor het eerst een QR-code-betaalmethode introduceerde waarmee offline partnerwinkels betalingen konden accepteren door een QR-code in Alipay Wallet en Tencent te scannen met behulp van een vergelijkbare functie in zijn berichten-app WeChat om betalingen mogelijk te maken, hebben QR-codebetalingen een lange weg afgelegd. In 2018 werd mobiel betalen de populairste betaalmethode in China, goed voor 83% van alle betalingen, en QR-codes speelden een belangrijke rol in die transformatie.
Onlangs zijn QR-codebetalingen ook een nieuwe norm geworden in de westerse wereld en tegenwoordig zie je vaak QR-codes voor betalingen in cafés, kaartautomaten en openbaar vervoer. Door sociale afstand tijdens de pandemie escaleerde de acceptatiegraad nog verder en in 2020 rolde PayPal QR-codes uit voor contactloze betalingen.
Veel banken en zelfs regeringen, zoals Thailand, maken ook van QR-codebetalingen een officiële manier om te betalen voor gemakkelijk toerisme, zodat valutaconversies betalingen niet belemmeren en de weg wijzen naar een geldloze samenleving. Aangezien veel landen sterk overwegen om zonder contant geld te gaan werken en creditcardmachines op hun retour zijn, zorgt het toevoegen van een QR-codebetalingssysteem voor uw bedrijf voor een overzichtelijke en eenvoudige optie.
In Argentinië is MercadoPago een populaire manier van betalen in het hele land. Het is alleen beschikbaar voor mensen met Argentijnse bankrekeningen, niet voor toeristen, maar veel plaatsen die geen creditcardautomaat hebben, omdat het een geldvriendelijke samenleving is, bieden MercadoPago voor het gemak voor degenen die geen contant geld bij zich hebben.
Integratie van contacttracering QR-codes
Omdat we ons allemaal aanpassen aan verschillende plaatsen en regio’s die contactopsporing vereisen, zijn QR-codes de gemakkelijkste manier om uw informatie online te registreren en aan de QR-code in uw telefoon te koppelen. Nu het VK de overeenkomst bereikt om contacttracering in elk restaurant in te voeren, zijn restaurateurs nu op zoek naar een service voor het traceren van contacten en dat gebeurt allemaal via QR-code.
Het gebruik van QR-codes voor het traceren van contacten is een geweldig idee op plaatsen zoals sportscholen of scholen waar mensen zijn geregistreerd en vaak gaan en contact hebben met dingen en mensen. Wanneer gebruikers hun lidmaatschapsinformatie verstrekken, is het mogelijk om in één keer een CSV te uploaden om bulksgewijs QR-codes te genereren. Wanneer bedrijven en scholen een privé QR-codeservice gebruiken, voelen mensen zich bovendien meer op hun gemak dan overheidscodes en contacttraceersystemen te gebruiken als ze deze kunnen vermijden.
Er zijn verschillende redenen waarom QR-codes geweldig zijn voor het traceren van contacten:
1) QR-codes zijn veilig en contactloos te scannen.
2) QR-codes zijn bijna onmogelijk te dupliceren of te kapen.
3) QR-codes zijn snel en gemakkelijk te gebruiken voor mensen van alle leeftijden en hebben geen technische vaardigheden.
In Turkije is de HES-code de QR-code die zowel Turkse burgers als toeristen moeten gebruiken om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Ze registreren zich eenvoudig met een paar vragen online en voegen de QR-code-informatie toe aan hun OV-kaart en ze zijn klaar. Het scant automatisch met betaling wanneer u betaalt met uw QR-code transportpas.
Productinformatie delen met QR-codes
Het printen van een QR-code op productetiketten en verpakkingen is een slimme manier om veel informatie in een kleine ruimte te delen zonder inkt en papier te verspillen. Gebruikers die scannen, kunnen de informatie op hun mobiele telefoon bewaren en zelfs ingrediënten, maten en prijzen vergelijken met andere producten.
Het toevoegen van QR-codes aan voedselverpakkingen en productverpakkingen zal het vertrouwen van de consument vergroten en de verkoop verhogen. Het is beter om op een duurzame en spaarzame manier te delen wat er in de ingrediënten en producten zit, dan drukwerk te gebruiken dat zoek raakt of in de prullenbak wordt gegooid.
Laughing Jack Wines nam QR-codes op in hun etiket op de achterkant van elke wijnfles, zodat wijndrinkers de code konden scannen en een “korte, inzichtelijke video konden zien van Shawn die praat over elementen van de wijn, zoals de vintage, het maken van wijn, het bewaren, het eten wedstrijden enz.” Dit is een intrigerend idee, dat zeker mensen die van wijnproeven houden ertoe aanzet om zichzelf te onderwijzen, vooral nu wijnhuizen gesloten zijn voor proeverijen.
Maak uw producten traceerbaar met QR codes
QR-codes hebben een breed scala aan toepassingen met betrekking tot traceerbaarheid: authenticiteit van luxeproducten voor de veiligheid van consumenten en de luxegoederenindustrie, tracering van de toeleveringsketen voor productoorsprong en eerlijke handels- en werkpraktijkdoeleinden, farmaceutische tracering om ervoor te zorgen dat drugs zijn echt en ze zijn correct verzonden en opgeslagen, en meer.
Het is een geweldig idee om QR-codes toe te voegen aan uw producten in grote of kleine bedrijven, in ieder geval om de oorsprongsinformatie of materialen erachter te delen. Er is ook track en trace-software beschikbaar die QR-codes gebruikt om producten gemakkelijk door de toeleveringsketen te sturen.
Het is altijd belangrijk om te weten hoe het resultaat van het scannen van de QR-code eruit moet zien. Sommige juweliers hebben bijvoorbeeld valse tags op artikelen met QR-codes die klanten naar de Swarovski-website leiden, maar als de consument niet weet dat er een pop-upnummer voor authenticiteit moet zijn, worden ze bedrogen. Onthoud dat iedereen een QR-code kan maken voor elke website, maar de verificatie moet succesvol zijn en dat zal er per merk anders uitzien.
Genereer leads met QR-codes
QR-codes zorgen voor eenvoudige leadgeneratie omdat het delen van contactgegevens kan worden gedaan met vCards, websiteformulieren en zelfs vooraf geschreven QR-codes voor sms en e-mail om de contactgegevens van klanten te verzamelen.
Er zijn veel manieren om QR-codes voor het genereren van leads in uw marketingstrategie op te nemen, maar een voorbeeld is het toevoegen van een QR-code aan al uw advertenties, of deze nu in print, op materiaal, in een winkel zijn, of zelfs het aanbieden van een download voor het ontvangen van contactgegevens .
Jumplead meldt: “De drie meest gebruikte strategieën voor het genereren van B2B-leads zijn e-mailmarketing (78%), eventmarketing (73%) en contentmarketing (67%). – Demand Metric Research Corporation via Direct Marketing News”. Omdat de behoefte aan leadgeneratie zo groot is, zijn QR-codes gewoon een eenvoudig kanaal om toe te voegen aan een succesvolle strategie.
Gebruik QR-codes voor promoties, games, wedstrijden en loyaliteitsprogramma’s
Promoties met toegevoegde waarde, games en loyaliteitsprogramma’s kunnen eenvoudig worden toegevoegd aan verpakkingen en merchandise met QR-codes als route naar registratie. Veel bedrijven laten mensen codes scannen om loyaliteitspunten te verzamelen in plaats van ongeveer duizend plastic kaarten in hun portemonnee en portemonnee te dragen. Aangezien mensen altijd hun mobiele telefoon bij zich hebben, is dit een gemakkelijke manier om dit te doen.
Een leuke toepassing voor elk bedrijf zou zijn om een speurtocht in hun lokale gemeenschap toe te voegen. Mensen betrekken bij het scannen van QR-codes op verschillende toeristische locaties of lokale bedrijven is een geweldige manier om mensen aan het wandelen te krijgen met behulp van contactloze technologie.
Tijdens de Olympische Spelen van 2012 plaatste Turkish Airlines advertenties in alle bushaltes in Londen, zodat mensen die gescand hadden, konden meedoen aan een wedstrijd om gratis tickets te winnen. Deze campagne genereerde destijds 20.000 bezoekers op de website van Turkish Airlines.
Contactgegevens delen met QR-codes
Contactgegevens delen was nog nooit zo eenvoudig als met QR-codes. Het afdrukken van vCard- of sociale-mediacodes voor sites zoals LinkedIn op visitekaartjes is essentieel voor gemakkelijke verzending rechtstreeks naar de invoervelden van telefoons. Nooit meer een fout gespelde naam, e-mailadres of telefoonnummer. Test altijd elke code die u genereert voordat u op materialen afdrukt. Bovendien kun je de QR-code in je mobiele telefoon bewaren en kunnen mensen er direct vanaf scannen voor een duurzamere optie of als je je kaarten of brochures thuis vergeet.
Een geweldige manier om uzelf te laten opvallen, is door uw eigen prachtig ontworpen vCard QR-code te maken en deze op uw telefoon op te slaan met de merkkleuren en het logo van uw bedrijf. Het hebben van een aangepast ontwerp zal gedenkwaardig zijn en mensen zullen het gemak waarderen.
App-downloads promoten met QR codes
App store QR-codes stijgen enorm als een manier om klanten in één stap naar apps te leiden. Aangezien mensen 4,2 uur per dag aan apps besteden, moeten bedrijven zo concurrerend mogelijk zijn om klanten hun apps te laten gebruiken.
Het maken van app store QR-codes voor elk bedrijf is het makkelijke gedeelte. Maak gewoon één QR-code voor Android en iOS om uw klanten aan te bieden op uw website, verpakking, etalages, banners op beurzen en overal waar de aandacht van de klant wordt getrokken voor efficiënte contactloze marketing.
Het merk Provia-reserveonderdelen voor bedrijfsvoertuigen heeft de QR-codes van hun app store op hun website geplaatst, zodat gebruikers rechtstreeks naar de app-catalogus kunnen scannen en onderdelen rechtstreeks vanaf hun mobiele telefoon kunnen bestellen. Dit is uiterst handig om overal naar onderdelen te zoeken om oplossingen in realtime te vinden.