Gastel viert feest in kermistent, dankzij QR-code

Gastel viert feest in kermistent, dankzij QR-code

Een kermis met een feesttent, zoals men dat in Gastel gewend is. Op het Cornelisplein barstte het feest zaterdag los, de kermis is van start gegaan. Dat past allemaal binnen de geldende coronaregels, vertelt wethouder Marcel Lemmen. ,,Hier staat de feesttent buiten de omheining van het kermisterrein en die heeft een aparte vergunning gevraagd en gekregen”, zegt Lemmen. Wel met strikte naleving van de coronaregels: toegang alleen met de bewuste QR-code of bewijs van een negatieve test.

De organisatie, Stichting Gastel Kermis, is er zich van bewust dat er met die regels serieus moet worden omgegaan. Bij de ingang van de tent wordt de QR-code gecontroleerd. ,,Laat ook even je ID-kaart zien”, zegt Erik de Laat van de organiserende stichting steevast tegen iedere bezoeker. Vrijwel alle jongeren staan al met de QR-code op het mobieltje en de ID-kaart klaar. Tonnie Clement heeft netjes de QR-code paraat, maar is de kaart vergeten. ,,Die moet je toch even gaan halen”, zegt De Laat. ,,Hij is nota bene mijn automonteur”, zegt De Laat, ,,maar we maken geen uitzonderingen.”

Even later komt Clement terug, breeduit lachend: ,,Ik pak je nog wel een keer terug.”

Rond half tien loopt de tent al flink vol. Er zijn zeker al driehonderd feestvierders, niet alleen uit Gastel maar ook uit de omliggende dorpen. Gijs Broers (20) uit Budel is met een grote vriendengroep paraat. ,,Ik heb er enorm veel zin in. We gaan er een mooi feestje van maken.” Voor Femke Bunschot (18) uit Budel-Schoot is dit het eerste feest sinds lange tijd. ,,We gaan lekker feesten, genieten en hopen dat dit het begin is van meer.”

Opbrengst naar de Gastelse kinderen

De opbrengst van de feesttent gaat voor een groot deel naar de kinderen. Kinderen die een kleurplaat inleverden – en dat deden vrijwel alle Gastelnaartjes – kregen een kermisbon ter waarde van twintig euro. Ook is de complete kermis op dinsdagmiddag een uurtje afgehuurd voor de basisschoolkinderen.

Bert van Meijl loopt met zijn kleinkinderen over de kermis. ,,Fijn dat dit weer kan. Alleen jammer dat er geen schiettent is. Ik heb met de oudste kleinzoon nog wel geoefend en die keek er enorm naar uit.” De schiettenteigenaar heeft op het laatste moment afgezegd. Maar gelukkig voor de jonge Van Meijl, heeft ‘kermisambtenaar’ Henk Bruekers een goed netwerk. ,,Ik heb een andere schiettent gevonden en die wordt vannacht nog neergezet.”

Maandag is het hoogtepunt

De kermis duurt nog tot en met dinsdag. Voor veel Gastelnaren is de maandag het hoogtepunt: dan wordt het traditionele toeptoernooi gehouden. ,,Dan zit hier 140 man te toepen. Dat is voor mij een feestdag”, zegt Hein Baten. Hij heeft daar al aan meegedaan sinds dat georganiseerd wordt. ,,En dat zal bijna vijftig jaar zijn”, weet Baten. Van Meijl laat zich daar niet zien. ,,Ik kom daar nuchter binnen en kom poepiezat thuis en dat wil ik niet meer.”

Reageer of discussieer mee

Vond u Gastel viert feest in kermistent, dankzij QR-code nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Gastel viert feest in kermistent, dankzij QR-code” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…