Gebruik QR-codes op digitale displays om een geweldige interactieve ervaring te creëren

Gebruik QR-codes op digitale displays om een geweldige interactieve ervaring te creëren

Engagement, engagement, engagement: het is het woord dat overal voorkomt in moderne marketing. Dankzij sociale media, waar betrokkenheid bepaalt hoe uw berichten en strategie presteren bij gebruikers en volgers, sijpelt ‘betrokkenheid’ als concept ook door naar andere gebieden.

Dus of het nu een Instagram-bericht, verpakking of advertentie bij een bushalte is, uw klanten verwachten nieuwe en innovatieve manieren om met uw bedrijf of merk om te gaan.

Betrokkenheid kan echter meer betekenen dan alleen het hebben van een slimme social media-strategie. Het betekent dat u uw klanten geïnteresseerd en geïnformeerd houdt over uw producten en diensten, en bedrijven dwingt nieuwe en creatieve manieren te bedenken om hun klanten betrokken te houden.

Soms is de oplossing om uw klanten een interactieve ervaring met uw product of dienst te bieden echter eenvoudiger dan het op het eerste gezicht lijkt.

Er is een enorm aantal interactieve contactpunten die klanten hebben met uw bedrijf. Voor restaurants kan dit het menu betekenen, of voor hotels een bord in de lobby. Maar waarom zou u niet verder denken dan de traditionele bedrukte displays op plaatsen zoals deze?

Een digitaal display of bord met een QR-code stelt u in staat om dynamische, up-to-date informatie te verstrekken met on-brand graphics en een innovatief tintje.

Met QR-codesignalisatie kunnen klanten gemakkelijk en zonder poespas contact opnemen met al deze contactpunten. Bovendien helpt het je om leuk te zijn in je communicatie en biedt het veel meer dan gewone borden of displays ooit zouden kunnen toestaan. Gedurfde visuals, branding en een gebruiksvriendelijk stukje technologie – de QR-code – kunnen allemaal een ervaring creëren om uw klanten een nieuw gevoel voor uw bedrijf te geven.

Maar wat zijn de beste manieren om een ​​digitaal display te maken dat uw klanten helpt om beter met uw bedrijf om te gaan? En hoe kunt u uw elektronische signage-oplossingen innovatief maken? Daarvoor bekijken we de verschillende soorten QR-codes en de creatieve manieren waarop ze kunnen worden gebruikt met een digitaal scherm.

Combinatie van oplossingen voor elektronische bewegwijzering en QR-codes

Er zijn twee benaderingen die u kunt volgen bij het gebruik van QR-codes met uw oplossingen voor elektronische bewegwijzering.

De eerste is praktisch en informatief: wanneer een klant de QR-code van het digitale display op een scherm scant, geeft u hem toegang tot aanvullende informatie, die hij vervolgens op zijn telefoon kan meenemen. Dit kan een pdf zijn van een menu, bedrijfsgegevens die ze rechtstreeks op hun telefoon kunnen opslaan of kunnen gebruiken om een ​​e-mail naar een contactpersoon te sturen, of feedback.

De tweede is waar je creatief kunt zijn: linken naar je sociale-mediakanalen, audiodownloads of lookbooks toevoegen en nog veel meer. Het is zelfs mogelijk om interactieve muren met QR-codes te maken voor betrokkenheid die verder gaat dan alleen een digitale advertentieweergave.

In beide gevallen transformeert u uw digitale display in iets meer dan alleen een bord. U creëert een interactieve ervaring voor uw klanten en laat hen op creatieve, zinvolle manieren contact maken met uw merk of diensten.

Wat zijn deze kleine zwarte vierkantjes eigenlijk?

QR-codes zijn overal – en ze worden alleen maar populairder. Sinds de pandemie van het coronavirus toesloeg, hebben veel industrieën ze geïmplementeerd en bieden ze hun klanten of klanten een hele reeks contactloze oplossingen: menu’s, om maar een voorbeeld te noemen, maar ook op grotere schaal voor zaken als contactopsporing en vaccinatiecertificaten.

Met hun explosie in populariteit in de afgelopen jaren, zou het je vergeven zijn te denken dat QR-codes pas een paar jaar geleden zijn uitgevonden.

Verre van een nieuwe technologie op het blok te zijn, bestaan ​​QR-codes al heel lang: in feite sinds 1994, waar ze voor het eerst werden uitgevonden in Japan als middel voor voorraadbeheer.

Vraagt ​​u zich af hoe een QR-code werkt? Onze gids kan u alle technische details geven. Simpel gezegd, het is echter een verhoogde vorm van een streepjescode. In tegenstelling tot een gewone streepjescode, die alleen horizontaal kan worden gelezen, kunnen QR-codes zowel verticaal als horizontaal worden gelezen in hun vierkante, gepixelde vorm. Hierdoor kunnen ze veel meer informatie bewaren, bijvoorbeeld voor het omleiden van gebruikers naar een specifieke URL.

Hun gebruiksgemak – sinds 2017 hebben iPhones de mogelijkheid om QR-codes te lezen die in hun camera’s zijn ingebed, zonder de noodzaak van een app van derden – en toenemende bekendheid met klanten betekent dat QR-codes in opkomst zijn en overal opduiken restauranttafels tot billboards, verpakkingen en nog veel meer.

Waarom zou ik QR-codes kiezen voor mijn digitale display?

Zie QR-codes op uw elektronische bewegwijzering als de ontbrekende schakel tussen u en andere digitale diensten. U bent een restaurantketen? Met een QR-code kunt u direct feedback van uw klanten verzamelen. U bent een retailmerk? Een QR-code zorgt ervoor dat uw klanten in een oogwenk uw app kunnen downloaden of uw website kunnen bezoeken. Het belangrijkste is echter dat QR-codes uw marketing een dynamische draai kunnen geven, waardoor u creatief kunt zijn met uw boodschap en klanten. Immers, 88% van de marketeers heeft gezegd dat interactieve markt

Reageer of discussieer mee

Vond u Gebruik QR-codes op digitale displays om een geweldige interactieve ervaring te creëren nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Gebruik QR-codes op digitale displays om een geweldige interactieve ervaring te creëren” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…