Helmonder al maanden gevaccineerd, maar een QR-code krijgt hij niet

Helmonder al maanden gevaccineerd, maar een QR-code krijgt hij niet

Al vier maanden volledig gevaccineerd, maar nog steeds geen QR-code. Diederik van Haren (48) uit Helmond probeert sindsdien zijn probleem opgelost te krijgen bij de GGD, maar tot nog toe tevergeefs. Zijn vaccinaties – gewoon in Helmond op 5 juni en 10 juli gekregen – staan bij de GGD in het systeem geregistreerd, daar ligt het volgens Van Haren niet aan.

„Dat bevestigt de GGD ook, maar toch heb ik nog steeds geen QR-code.” De laatste weken hing de Helmonder vele malen met de GGD Backoffice aan de lijn. „Steeds kreeg ik de toezegging dat het opgelost ging worden, maar dat is tot op heden niet gebeurd.” Het wordt voor hem een lastiger probleem, nu toegang op steeds meer plekken afhangt van een QR-code. „Ik neem nu mijn twee vaccinatiebewijzen mee, als ik naar de bioscoop ga”, vertelt Van Haren. „En bij de voetbalkantine kennen ze me. Tot nu toe gaat dat goed, maar als ze voet bij stuk houden, kom ik er gewoon niet in.”

Lettercode intypen

GGD Brabant-Zuidoost erkent dat er problemen zijn, alleen niet meer zo groot als in de zomer toen vele tientallen mensen tegelijk zonder qr-code zaten. De organisatie krijgt nu nog circa drie meldingen per dag van mensen bij wie de Coronacheckapp niet correspondeert met de registratie bij de GGD. „Die gevallen worden handmatig door onze backoffice in orde gemaakt”, zegt een woordvoerder.

„Mensen krijgen per mail een code om het op te lossen. Vanwege privacy wordt die versleuteld verstuurd. Als mensen er niet uitkomen, begeleiden we hen tot het gelukt is.” Van Haren heeft inderdaad twee keer een mail gehad. „Ik moest dan een lettercode intypen, maar kreeg daarna de melding: ‘Deze combinatie is niet geldig’.”

Het meest frustrerende vindt Van Haren dat je niemand kunt bellen om het op te lossen. „Waar je ook heen belt, iedereen verwijst je door naar de GGD Backoffice, waar elke keer weer hetzelfde verhaaltje wordt verteld.”

Uitzonderlijk dat het maanden later nog niet is opgelost

Volgens woordvoerder Bert van Plateringen van GGD GHOR, de overkoepelende organisatie waaronder de 25 regionale GGD’en vallen, is het uitzonderlijk dat het probleem maanden later nog niet is opgelost. Hoeveel volledig gevaccineerden nog zonder QR-code zitten, is volgens hem moeilijk in te schatten.

Vanuit het Testpanel van tv-programma Radar reageerden bijna 2000 van de ruim 16.000 panelleden dat zij problemen hadden ondervonden met de QR-code, terwijl ze wel aan de voorwaarden voldeden. Er was geen specifieke aanleiding aan te wijzen: of mensen nu in binnen- of buitenland ingeënt zijn, genezen, getest of gevaccineerd zijn, het ging in alle groepen mis. Hoe lang die problemen aanhielden, is niet bekend. In drie kwart van de gevallen is het nu opgelost.

De aard van de problemen varieert, zegt Van Plateringen. Hij benadrukt dat er alleen al na vaccinatie twaalf miljoen QR-codes verstrekt zijn. „Daarom is de oplossing echt maatwerk. Vaak lukt het na één telefoontje al wel en anders zoeken we naar de juiste oplossing.”

Reageer of discussieer mee

Vond u Helmonder al maanden gevaccineerd, maar een QR-code krijgt hij niet nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Helmonder al maanden gevaccineerd, maar een QR-code krijgt hij niet” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…