Hoe de restaurantindustrie QR-codes gebruikt om hun bedrijf te ondersteunen tijdens het coronavirus

Hoe de restaurantindustrie QR-codes gebruikt om hun bedrijf te ondersteunen tijdens het coronavirus

Hoe is de horeca veranderd door het coronavirus? Om te beginnen hebben ze de noodzaak ingezien om meer digitaal te worden. Klanten bewust houden van de foodservices die ze blijven aanbieden, is een belangrijke factor voor het voortbestaan ​​van de hele sector. Hoe kunnen zij dit op een veilige en effectieve manier doen? Dat is precies waar QR-codes te hulp zijn gekomen.

Hoe is de horeca getroffen door de coronapandemie?

Van alle sectoren die getroffen zijn door de pandemie van het coronavirus, heeft de restaurantindustrie een van de zwaarste klappen gekregen. Als gevolg van de door de overheid opgelegde sluitingen, zal de industrie naar verwachting 25 miljard USD verliezen. Miljoenen werknemers hebben hun baan verloren en veel kleinere restaurants zullen waarschijnlijk hun deuren permanent moeten sluiten omdat ze de financiële verliezen niet kunnen dragen. Met geen duidelijk einde in zicht, hebben restaurants zonder drive-thru of online bestelsysteem de grootste uitdaging van allemaal. Maar als deze restaurants in staat zijn contact te houden met klanten door hun online bestel- en bezorgsystemen te promoten, merkmerchandise te verkopen en de nadruk te leggen op cateringdiensten, is dat misschien wel de belangrijkste factor voor hun overleving.

Waarom maken QR-codes digitale processen gemakkelijker voor de restaurantindustrie tijdens de coronaviruspandemie?

In het kielzog van de regels voor sociale afstand zijn QR-codes een technologische held geworden. Ze worden niet alleen in heel China veel gebruikt om het gezondheidszorgsysteem te helpen beheren, maar QR-codes hebben regeringen ook in staat gesteld om landelijke betalingssystemen zonder contant geld op te zetten en merken te helpen veilig met klanten te communiceren. Dus ook de horeca kan deze handige functies in hun voordeel gebruiken.

Makkelijk te gebruiken

Een belangrijke drijfveer achter de toenemende populariteit van QR-codes is het feit dat iedereen met een smartphone ze kan scannen. Voor nieuwere modellen kan dit automatisch met de camera, en QR-codes zijn in ieder geval altijd leesbaar met een app van derden. Omdat ze ook worden geleverd met voor mobiel geoptimaliseerde inhoud, zijn QR-codes de perfecte partner voor digitale platforms met de nadruk op mobiel, met name apps. De restaurantindustrie kan dit feit dus in hun voordeel gebruiken en hun online bestelplatforms op een veilige en gemakkelijk toegankelijke manier promoten.

Flexibele soorten QR-codes

QR-codes hebben een lange weg afgelegd van hun eenvoudige zwart-witte voorouders die gebruikers alleen naar websites sturen (hoewel een dynamische URL-code daarvoor nog steeds nuttig is). Naast volledige aanpassingsopties, kunt u ook QR-codes gebruiken voor een groot aantal verschillende situaties. Deze omvatten video’s, afbeeldingen, app store-links, social media-profiellinks, coupons, evenementen en nog veel meer. U kunt QR-codes op digitale platforms gebruiken vanwege hun korte URL, of u kunt QR-codes op printplatforms gebruiken door ze simpelweg te scannen. Hoe dan ook, al hun inhoud is gemakkelijk toegankelijk en heeft een breed scala aan toepassingen.

Veilig voor social distancing regels

Een andere reden waarom QR-codes een topkeuze zijn geweest tijdens de coronaviruspandemie, is dat ze geen minimale scanafstand hebben. In tegenstelling tot NFC-technologie (die vaak wordt gebruikt voor zogenaamde contactloze betalingen) die een scanradius van slechts 4 cm heeft, hebben QR-codes geen minimale scanafstand, wat betekent dat ze absoluut geen fysiek contact nodig hebben om te worden gescand. Zolang de QR-code groot genoeg is en een voldoende hoge beeldkwaliteit heeft, is er geen limiet aan hoe ver iemand kan staan ​​en een QR-code kan scannen met zijn smartphone. Dit is precies de reden waarom QR-codes ook de veel veiligere optie zijn voor mobiele betalingen.

Bereidt zich voor op een digitale toekomst

We hebben hierboven vermeld dat het verbeteren van uw online aanwezigheid als restaurant- of voedingsbedrijf enorm kan helpen tijdens het coronavirus – en dit gaat ook veel verder dan deze lockdown-periode. De verwachting is dat online voedselbezorging jaarlijks met 7% zal toenemen, en misschien meer als gevolg van het coronavirus. Als je eenmaal zoiets als een online bestelsysteem hebt opgezet, is het een extra inkomstenstroom voor je restaurant die kan worden gepromoot met QR-codes. Wat nu misschien een overlevingsmechanisme is, is ook een investering in digitalisering die in de toekomst zijn vruchten zal blijven afwerpen.

Voorbeelden van hoe de restaurantindustrie QR-codes in hun voordeel kan gebruiken

Hoe goed vullen QR-codes de restaurantindustrie als geheel aan? Er zijn veel manieren waarop je ze nu kunt gebruiken om te helpen met sociale afstand, en ze zullen ook zowel gedrukte als digitale marketinginspanningen verbeteren nadat de pandemie voorbij is.

Papierloos en contactloos menu

Onderzoek toont aan dat het coronavirus 2-3 dagen op oppervlakken kan overleven. Om de mogelijkheid van kruisbesmetting te voorkomen, voegt u een PDF QR-code toe aan uw menu zodat klanten uw menu op hun smartphone kunnen bekijken. Bovendien krijgt u het extra voordeel dat u bespaart door seizoensmenu’s af te drukken of wanneer u een item moet laten verwijderen of toevoegen. U kunt uw menu op elk gewenst moment wijzigen zonder steeds opnieuw te hoeven afdrukken.

Communiceer met klanten via sociale media

Een restaurant in New York City begon een initiatief dat bekend staat als Table to Table als verlengstuk van hun restaurant Kopitiam. Table to Table was oorspronkelijk bedoeld om foodtours te maken door kleine restaurants in Chinatown. Ze realiseerden zich al snel dat ze eigenlijk essentieel waren om deze kleine bedrijven in leven te houden. Met een negatief vooroordeel over Chinese restaurants als gevolg van de coronaviruspandemie, hadden veel kleine restaurants bijna nul klanten. Met behulp van voornamelijk hun Instagram-account hielp Table to Table het woord te verspreiden dat Aziatisch eten nog steeds veilig is om te eten en promootte het online bestelsystemen voor lokale restaurants.

QR-codes zijn erg handig voor marketing op sociale media in de restaurantindustrie, met name Instagram. Instagram staat geen klikbare links in hun berichten toe en gebruikers moeten in plaats daarvan de bio van een pagina bezoeken om een ​​bepaalde link te bekijken. Vaak worden die twee losgekoppeld en gaat de potentiële aankoop die zou zijn gebeurd verloren in de mix. Als je een QR-code gebruikt op een Instagram-bericht, lost dit dit probleem op, omdat de gebruiker dan de QR-code kan scannen en de pagina automatisch kan bezoeken. In dit specifieke geval kunt u ofwel een QR-code met dynamische URL gebruiken om gebruikers automatisch naar een bestelplatform te leiden of een QR-code voor coupons gebruiken om aankopen met digitale coupons aan te moedigen.

Profiteer van fysieke restaurantruimte

QR-codes zijn de enige factor die gedrukte materialen verbindt met digitale platforms. Zo kun je alle fysieke restaurantruimte gebruiken om online bestelsystemen te promoten. Gebruik ze op restaurantramen, uithangborden buiten, posters en tafeltenten. Als uw menu leesbaar is vanuit uw restaurantvenster, plaats er dan een QR-code op waarmee klanten automatisch aankopen kunnen doen vanaf een website of ze kunnen verbinden met een app voor voedselbezorging met een App Store QR-code. Hoe gemakkelijker u het voor klanten maakt om uw bestelsysteem te vinden, hoe groter de kans dat ze aankopen doen.

Contant betalen bij levering

Een andere zorg waarmee de restaurantindustrie wordt geconfronteerd, is de angst voor infecties door voedselbezorging, maar er is geen bewijs dat het coronavirus overdraagbaar is via voedsel of water. Om deze angst te beteugelen, kunnen restaurants girale betalingen aanbieden. Een eenvoudige manier om dit in te schakelen is met mobiele betalingen via QR-code. Wanneer u een online bestelsysteem ontwikkelt, kan dit proces worden opgenomen, zodat de klant ervoor kan kiezen om niet contant te betalen.

Deze methode werkt echt en veel restaurants stappen in. Om lokale restaurants een helpende hand te bieden, heeft een bedrijf dat bekend staat als Lavu zelfs restaurants in Albuquerque geholpen met het opzetten van online bestelsystemen met QR-codes tijdens het coronavirus.

Accepteert u geen contant geld of creditcards? Geen zorgen!

Als je een restaurant in Europa bent dat QR-codes wil gebruiken voor girale betalingen, kijk dan eens naar de EPC QR-code. Deze QR-codes kunnen worden gekoppeld aan de digitale portemonnee van klanten via het Europese systeem van IBAN en BIC. EPC QR-codes maken gebruik van het SEPA-schema (Single Euro Payment Area), dat tot doel heeft bankoverschrijvingen in Europa efficiënter te maken door fouten bij het handmatig uitvoeren van betalingen te verminderen. Dus wanneer ze worden gecombineerd met QR Code-technologie, verwijdert dat het handmatige proces en automatiseert alles zonder kans op fouten. Bovendien hoef je niets in te stellen. Maak eenvoudig de QR-code gratis aan met uw bestaande bankrekening en u kunt deze binnen enkele seconden gebruiken!

Reageer of discussieer mee

Vond u Hoe de restaurantindustrie QR-codes gebruikt om hun bedrijf te ondersteunen tijdens het coronavirus nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Hoe de restaurantindustrie QR-codes gebruikt om hun bedrijf te ondersteunen tijdens het coronavirus” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…