gasten kunnen direct aan de slag, ze bestellen en betalen direct met hun mobiele telefoon. Van 5 sterren hotel, tot terras met meer dan 300 plaatsen. Steeds meer restaurant en cafe’s kiezen ervoor om hun systeem uit te breiden met het QR code systeem van Spont. Wellicht doordat goed horeca personeel lastig te krijgen is, ziet Horeca Nederland dat QR codes de klant tevredenheid juist verhoogt. Dit alles met als bonus een omzet verhogingen van soms meer dan 100%
QR-codes ontzorg personeel
Run je terras met minder personeel. In deze tijd van schaarste van horeca personeel toch een groot terras lopen met minder personeel en toch meer omzet, het kan.
QR-codes maximaliseer omzet
Inmiddels heeft QR code bestellen zich zo bewezen dat er daadwerkelijk meer bestellingen worden gedaan, waardoor een hogere besteding per persoon te realiseren valt.
QR-codes online betalingen
Bestellingen die gedaan worden kunnen ook direct afgerekend worden via ons QR systeem. Daarbij zijn bijna alle betaalmogelijkheden te gebruiken, waaronder iDeal.
QR-codes versnel productie proces
Bij bestellingen vanaf de tafel komen de productiebonnen daar waar ze nodig zijn, of gebruik ons overzichtelijke keukenscherm. Dus direct starten met de bereiding.
QR-codes allergieën en dieet
Via tags kun je je gasten op de hoogte houden van ingrediënten zodat dit in het product overzicht duidelijk wordt weergegeven.
QR-codes interactieve menukaart
Aanpassingen van je menukaart zijn een fluitje van een cent. Niks geen moeilijk gedoe maar direct aanpassen in onze overzichtelijke backend.
Medewerkers timmeren een grote buitenkeuken naast Brasserie ’t Wachthuis en plaatsen verspreid over het hele forteiland tafels met in totaal 300 zitplaatsen. Looprichtingen worden aangeduid, handdesinfectiepalen geplaatst, parasols neergezet, afruimstations ingericht, menukaarten geprint, huisregels op krijtborden geschreven. Niets wordt aan het toeval overgelaten, want alles moet perfect coronaproof – maar tegelijkertijd in ongedwongen festivalsfeer – ingericht zijn voor de heropening op 1 juni.
Iets met een QR-code en pushbericht
Ondertussen zoeken managers Anton van der Schot en Ellen van der Horst achter de schermen van het fort naar een nieuw systeem, waarmee gasten in het zelfbedieningsconcept contactloos kunnen bestellen en betalen met hun mobiele telefoon. Vast staat dat het een snel te implementeren tool moet zijn, makkelijk in gebruik voor zowel de gasten als medewerkers, en ook nog betaalbaar. Het is de bedoeling dat gasten via een QR-code bestellen en betalen en dat ze, om opstoppingen te voorkomen, een pushbericht krijgen zodra hun bestelling klaar staat om afgehaald te worden. Dat alles vinden Ellen en Anton in onze SPONT iPad kassa.
Persoonlijke aandacht voor de gasten staat voorop
Anton: “Eerlijk gezegd had ik in het begin mijn twijfels. Op de Horecava had ik het toekomstbeeld voor de horeca in 2025 gezien: vergaande automatisering waardoor in mijn ogen weinig persoonlijk contact overbleef met gasten. En dat terwijl gastvrijheid juist onze belangrijkste kernwaarde is. Aan de andere kant dwong het coronavirus ons om onze dienstverlening versneld contactloos te maken.”