Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten

Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend.

Om dit te doen, wil je slimme marketing gebruiken om je merkbekendheid te vergroten. Wat is het doel van het gebruik van QR-codes om de naamsbekendheid te vergroten? Wanneer ze worden gebruikt als onderdeel van uw strategie, vormen QR-codes een mooi pakket: u kunt ze gebruiken om campagnes bij te houden, ze aanpassen aan de visuele esthetiek van uw merk en ze gebruiken om de digitale kloof tussen u en uw klantenbestand te overbruggen. Natuurlijk zijn er veel verschillende soorten QR-codes, elk met zijn eigen unieke doel en voordelen.

Wat is merkbekendheid en waarom is het belangrijk?

Het concept van merkbekendheid kan worden gedefinieerd als hoe vertrouwd uw doelgroep is met uw merk en hoe goed zij het herkennen. Dus hoe meer mensen een merk kennen en het associëren met een bepaald product of dienst, hoe populairder het wordt – en populariteit betekent op de lange termijn meer inkomsten. Het kwantificeren van merkbekendheid met numerieke statistieken is best moeilijk omdat het zo’n vaag maar nog steeds verreikend concept is in het bedrijfsleven.

Desondanks heeft het nog steeds een extreem hoge waarde vanwege dit ‘populariteitseffect’. Sommige producten verkopen volledig goed vanwege hun hoge naamsbekendheid (denk aan Tesla en zijn forse verkoopverliezen in 2018, terwijl er nog steeds meer auto’s worden verkocht dan BMW en Lexus). Mensen houden van het merk Tesla vanwege de reputatie en waarden die ermee gepaard gaan, dus verkopen ze nog steeds auto’s, zelfs als de nieuwste modellen worden beschouwd als een van hun betere producten.

schept vertrouwen

Nieuwe kopers of gebruikers hebben misschien wat overtuigingskracht nodig om aan boord te gaan met uw product of dienst – een goed voorbeeld van het belang van merkbekendheid. Door uw merk bekendheid te geven, leren consumenten de waarde van uw merk kennen en vertrouwen ze op uw producten of diensten. Dit is het moment waarop merkbekendheid vertrouwen begint te creëren tussen u en de consument, wat leidt tot verkoop, klantenloyaliteit en een versterkte reputatie in uw branche of markt.

Creëert associatie

Als je aan internet denkt, denk je misschien aan Google. Als je aan computers denkt, denk je misschien aan Apple. Een goede naamsbekendheid hebben betekent dat klanten jouw merk verbinden met een bepaald product of dienst, of ze die nu gebruiken of niet. Merknamen kunnen zelfs onderdeel worden van de dagelijkse spraak, zoals in ‘Ik heb het gegoogled’. Als gevolg hiervan internaliseren we het merk zo goed dat het zichzelf op de markt gaat brengen.

Bouwt merkwaarde op

Brand equity verwijst naar de totale waarde van het merk vanuit financieel oogpunt. Dit is misschien wel het meest kwantificeerbare onderdeel van merkbekendheid. Wanneer een bedrijf een goede merkwaarde heeft, komt dit met voordelen zoals:

Verhoogde prijzen voor producten en diensten

Betere aandelenkoersen
Gemakkelijker om product- of servicelijnen uit te breiden
Hogere invloed en maatschappelijke impact
Het tegenovergestelde is ook waar als u een negatieve merkwaarde heeft. Voor veel merken, vooral wanneer ze groter worden, is er een combinatie van zowel positieve als negatieve aspecten van merkwaarde.

Hoe merkbekendheid te meten

Merkbekendheid is geen exacte wetenschap. Er is geen meetbare manier om een ​​cijfer te geven over de perceptie van uw merk en hoe deze naamsbekendheid overeenkomt met verkoop of omzet. Het is bijvoorbeeld ingewikkeld om te analyseren hoeveel inkomsten een grote naam als McDonald’s of Samsung precies genereert, simpelweg op basis van alleen hun naamsbekendheid. Er zijn te veel factoren in het spel. Desalniettemin zijn er een paar statistieken die u kunt analyseren om inzicht te krijgen in hoe uw merkbekendheid zich ontwikkelt.

Kwalitatieve metingen

Er zijn drie methoden die u kunt gebruiken om de naamsbekendheid op kwalitatief niveau te meten:

Google Alerts: Met deze handige Google-app kun je meldingen instellen en je waarschuwen wanneer je merk online wordt genoemd.
Sociaal luisteren: Bewaak uw betrokkenheidsniveaus op sociale media, niet rechtstreeks vanaf uw pagina’s, maar via externe bronnen.
Merkbekendheidsenquêtes: vraag uw klanten rechtstreeks om feedback over uw merk.

Kwantitatieve metingen

Als u op zoek bent naar echt specifieke cijfers, bekijk dan deze drie statistieken om de kwantitatieve waarde van merkbekendheid te analyseren:

Direct verkeer: Het aantal mensen dat rechtstreeks naar uw website heeft gezocht.
Aantal bezoekers aan de site: het totale aantal mensen dat uw website bezoekt via alle kanalen.
Sociale betrokkenheid: hoe goed mensen rechtstreeks omgaan met uw socialemediakanalen (d.w.z. het analyseren van uw statistieken voor inzichten).

Hoewel deze maatregelen nog steeds “kwantitatief” zijn, is het nog steeds lastig om precies te zeggen hoeveel inkomsten ze uiteindelijk genereren. Maar als ze toenemen, is het een goede indicator dat uw naamsbekendheid ook verbetert.

Reageer of discussieer mee

Vond u Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…