Hoe QR-codes de verkoopproductiviteit kunnen helpen verhogen

Hoe QR-codes de verkoopproductiviteit kunnen helpen verhogen

Een van de grootste uitdagingen waarmee verkoopteams worden geconfronteerd, is het verbeteren van de verkoopproductiviteit en -prestaties. Een talent voor verkopen kan je teamleden ver brengen, maar de competitieve wereld van vandaag heeft iets extra speciaals nodig om je te laten opvallen. Daarom kan het gebruik van QR-codetechnologie u een flexibele, slimme en inventieve oplossing bieden die eenvoudig te implementeren is en naadloos aansluit bij uw bestaande strategieën.

8 tips om de productverkoop te stimuleren en de motivatie van het verkoopteam te verbeteren met QR-codes

Effectieve verkoopmaximalisatie kan worden gemeten aan de betrouwbaarheid van een goed opgeleid en goed uitgerust verkoopteam om consistente resultaten te leveren. Om een ​​nog sterkere strategie voor verkoopproductiviteit op te bouwen, is het essentieel om de juiste digitale oplossingen in te zetten en samen te laten werken.

U vraagt ​​zich misschien af ​​hoe QR-codes werken in combinatie met het verhogen van de verkoopproductiviteit en effectiviteit? Hun oorsprongsverhaal is diep geworteld in het verbeteren van grootschalige voorraadprocessen om het verkoopproces te automatiseren en te digitaliseren. Tegenwoordig is de QR-codetechnologie geëvolueerd met een verscheidenheid aan QR-code-oplossingsopties, zoals PDF’s, digitale visitekaartjes, productvideo’s en zelfs als een verkooppunttechnologie met een QR-code-betalingssysteem.

Als je hun flexibiliteit combineert met hoe ze print en digitaal gemakkelijk met elkaar verbinden, begrijp je waarom ze een van de meest effectieve tools in verkooptechnologie zijn geworden.

#1 Maak een digitaal visitekaartje

Een belangrijk element dat een verkoper in zijn arsenaal moet hebben, is bereikbaar zijn. Het is essentieel om een ​​visitekaartje bij de hand te hebben om te netwerken of voor het geval u iemand ontmoet die mogelijk geïnteresseerd is in uw product of diensten. Niemand heeft echter de ruimte om een ​​grote hoeveelheid gedrukte visitekaartjes mee te nemen. Evenzo zullen uw contacten ze ook niet willen ronddragen.

De oplossing? Maak een digitaal visitekaartje door eenvoudig een vCard QR-code te genereren. Het geeft niet alleen uw contactgegevens weer, maar bevat ook een samenvatting van uw werk en een Google Maps-locatie van uw kantoor op een aanpasbare en voor mobiel geoptimaliseerde weergavepagina. Download de afbeelding van de QR-code en voeg deze toe aan uw gedrukte visitekaartje, zodat u maar één afdrukkaart hoeft mee te nemen! Nieuwe contacten kunnen uw QR-code scannen en automatisch uw contactgegevens opslaan en zelfs delen.

#2 Verkoopproductiviteit volgen — zelfs op drukwerk

Naast een effectieve netwerkstrategie, kunt u met een dynamische QR-code op visitekaartjes of ander gedrukt marketingmateriaal scangegevens bijhouden. Elke keer dat uw QR-code wordt gescand, worden statistieken zoals locatie per stad en land, het gebruikte besturingssysteem, gescande tijd en unieke versus totale scans in realtime bijgewerkt.

Met uitgebreide QR-code-trackinggegevens kunt u ze gebruiken op printmateriaal om een beter inzicht te krijgen in de exacte ROI (return on investment) die uw marketingmateriaal genereert. Deze informatie kan u helpen een sterke strategie voor verkoopproductiviteit op te bouwen en op zijn beurt de productverkoop en uw productiviteitsbenchmark te verhogen.

#3 Val op en maak verbinding op het juiste kanaal

Een sterk merk vormt de kern van het succes van een bedrijf om de verkoop te verhogen. Om tot een betere klantherkenning te komen, zijn consistente en herkenbare bedrijfsuitingen via de juiste kanalen dus essentieel.

QR-codes zijn een alles-in-één oplossingsplatform. Maar wat betekent dit voor jou en je publiek? Lanceer een QR-codecampagne, of het nu gaat om een gedrukte advertentie of e-mailmarketing, en u kunt uw doelgroep onmiddellijk verbinden met een van uw digitale kanalen en tegelijkertijd merkbekendheid opbouwen. QR-codeontwerp, voor zowel de afbeelding als de bestemmingspagina, kan worden gestileerd volgens uw merkimago. Aanpasbare frames, randen, kleuren, de mogelijkheid om een logo of afbeelding in het midden toe te voegen, en een bewerkbare CTA (call-to-action) betekent dat QR-codes kunnen worden aangepast voor alle soorten digitale en gedrukte media, voor welk doel dan ook. Ze zijn schaalbaar in grootte en passen perfect bij de grafische ontwerpen van elk merk.

#4 Effectief netwerken voor een boost in productverkoop

In de competitieve wereld van zaken en verkoop van vandaag is wie u kent belangrijker dan ooit. Daarom begint effectief verkopen bij het opbouwen van relaties, niet alleen met klanten, maar ook met collega-bedrijven.

Netwerkevenementen zoals conferenties zijn de perfecte plek om QR-codes te gebruiken. U kunt snel uw contactgegevens delen met een digitaal visitekaartje op uw ID-badge, een Video QR Code gebruiken om een ​​trailer van uw product te delen, of een meer gedetailleerd overzicht van uw werk tonen met een Business Page QR Code. De rode draad hier is interactie. QR-codes creëren een mogelijkheid voor u om niet alleen verbinding te maken, maar ook om deel te nemen. Boeiende inhoud biedt uw publiek een nieuw perspectief, interessante kennis, inspiratie, een goede lach, of iets nuttigs of vermakelijks om verder te bespreken, waardoor een effectievere netwerkmogelijkheid ontstaat die kan leiden tot een verhoging van de verkoopproductiviteit.

#5 Deel unieke elementen van uw producten met een Video QR Code

Voortbouwend op de voordelen van het maken van interactieve inhoud, als u zich afvraagt ​​hoe u de verkoop van een nieuw product kunt verhogen, dan zijn video’s een uiterst nuttige trechter voor verkoopmaximalisatie. Ze bieden een professionele demonstratie van hoe het product werkt, de veelzijdige manieren waarop het kan worden gebruikt, of het kan helpen om uw product emotioneel te verbinden met uw publiek.

Als u een bedrijfsstand heeft op een evenement of beurs, kunt u een Video QR-code op een printposter gebruiken, zodat geïnteresseerden de QR-code kunnen scannen en automatisch uw productvideo kunnen bekijken. U kunt het ook gebruiken als een verkooppunttechnologie door een CTA-knop (call-to-action) toe te voegen die consumenten naar de website voor productverkoop stuurt.
Als alternatief kunt u op dezelfde manier een QR-code voor beoordelingen gebruiken om productbeoordelingen te verzamelen, die vervolgens kunnen worden gebruikt om uw product te verfijnen.

#6 QR-code uw bestemmingspagina voor productverkoop en sociale media

Als u zich afvraagt ​​hoe u de productverkoop op uw website kunt verhogen, of gewoon hoe u uw online aanwezigheid in het algemeen kunt vergroten, dan is misschien wel een van de beste manieren om een ​​persoonlijk tintje aan uw merk toe te voegen. Installeer een livechat terwijl u de lay-out van uw startpagina eenvoudig houdt met behulp van de Whatsapp QR-codegenerator. Klanten die hulp zoeken, hebben directe toegang om contact met u op te nemen. Of stroomlijn de B2C-communicatie en verbind je verschillende online kanalen met een Social Media QR Code. Vervolgens kunt u scanners uitnodigen voor een live demosessie op Instagram waar uw publiek realtime feedback kan geven.

En aangezien een QR-code voor sociale media dynamisch is, kan deze op elk moment worden bewerkt. Als u een nieuwe campagne wilt genereren, kunt u dezelfde QR-code altijd voor meerdere gelegenheden gebruiken. Als je oorspronkelijk een Facebook QR-code hebt gegenereerd, maar nu de Social Media-code wilt gebruiken om verbinding te maken met al je platforms, log dan gewoon in op je QR Code Generator-account en verwissel ze. Allemaal zonder enig herontwerp. Met andere woorden, update de interne inhoud en blijf zorgeloos over nieuwe ontwerpen.

#7 Verhoog de omzet met onweerstaanbare coupondeals

Een van de aanbevelingen om de verkoopproductiviteit en -effectiviteit te verhogen, is een solide couponmarketingcampagne om meer leads aan te trekken en loyale klanten te belonen. Als uw bedrijf nieuw is en u de verkoop van starters wilt stimuleren, kunt u een coupon QR-code op een klein displaybordje gebruiken. Dit zou werken op een beursstand, productgerelateerde verkoopbijeenkomsten en zelfs direct in uw winkel als onderdeel van de productdisplays of aan de kassa.

Een van de grootste voordelen van het gebruik van QR-codecoupons is dat ze het proces van printen naar digitaal stroomlijnen, wat vooral handig is voor winkels die sterk afhankelijk zijn van printmarketing en fysieke winkellocaties hebben. Uw klanten hoeven geen couponbonnen meer in hun zakken, portemonnee of portemonnee te verzamelen. Door simpelweg de QR-code te scannen, wordt de kortingsbon rechtstreeks op hun mobiele apparaat opgeslagen, waardoor het inwisselen gemakkelijker wordt.

#8 Digitaliseer uw verkoopdekken en presentaties met QR-codes

Sales decks zijn essentieel tijdens meetings met investeerders en B2B partners. Door de juiste tools te gebruiken, kunt u echt verbinding maken en het product van uw bedrijf helpen uitleggen, terwijl u hen stimuleert om mogelijk in uw product te investeren. Dit betekent verder gaan dan een eenvoudige presentatie en de elegantie van QR-technologie gebruiken om meer informatie in een kleiner formaat te delen. In plaats van stapels informatie uit te delen die gemakkelijk verloren kan gaan in de shuffle, neemt u één exemplaar van uw verkoopdeck mee naar de vergadering en voegt u een PDF QR-code toe die uw publiek gemakkelijk kan scannen en bekijken op hun mobiele apparaten.

Of deel een visuele catalogus met behulp van de Image Gallery QR-code, of een app gerelateerd aan uw product met de App Store QR-code, of geef ze toegang tot uw sterke en loyale volgers op sociale media door ze rechtstreeks te koppelen aan al uw sociale-mediakanalen. De mogelijkheden zijn eindeloos wanneer u de motivatie van het verkoopteam, een sterke strategie voor verkoopproductiviteit en de juiste point-of-sale-technologie combineert met QR-code-oplossingen.

Reageer of discussieer mee

Vond u Hoe QR-codes de verkoopproductiviteit kunnen helpen verhogen nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Hoe QR-codes de verkoopproductiviteit kunnen helpen verhogen” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…