Hoe QR-codes kunnen helpen in de Metaverse

Hoe QR-codes kunnen helpen in de Metaverse

De metaverse, bedacht door Neal Stephenson, verscheen voor het eerst in de sciencefictionroman Snow Crash. De roman speelt zich af in een dystopische wereld waar protagonist, Hiro Protagonist, een virtuele realiteit binnengaat die de metaverse wordt genoemd. Bijna 3 decennia geleden was het slechts een verzinsel van Stephensons verbeelding. Tegenwoordig is het een mogelijkheid. Is deze roman uit 1992 fictie of een voorbode van de toekomst van technologie? De tijd zal het leren.

Gaan QR-codes een rol spelen in de toekomst van de metaverse? Mogelijk. Het kan een portaal zijn van de fysieke naar de digitale wereld. We hebben zelfs al gezien dat het samensmelten van Augmented Reality met QR-codes een geweldig huwelijk oplevert. En alleen al door te kijken naar de mogelijkheden van veranderde realiteit: Augmented reality (AR) en Virtual Reality (VR), kunnen we al snapshots zien van hoe de metaverse het spel kan veranderen voor leren, gamen, communiceren, werken – en de technische industrie.

De Metaverse-app

Opgericht in 2016, lanceerde een groep technische genieën een augmented reality-platform genaamd de Metaverse Studio-app. Het platform bestaat uit een mix van interactieve ervaringen waar augmented reality een grote rol in speelt. Het platform zelf stelt gebruikers in staat om interactieve inhoud te creëren met behulp van augmented reality – van games en verhalen tot educatieve leerervaringen en meer – allemaal zonder code te gebruiken. Dit is een grote opluchting voor niet-techneuten.

De Metaverse-app is een hulpmiddel van onschatbare waarde geweest, vooral voor docenten die technologie gebruiken om een ​​boeiendere en leukere leerervaring voor hun leerlingen te creëren. Deze platforms hebben het potentieel om het onderwijs naar een hoger niveau te tillen – en u kunt er zelfs nog meer van profiteren als ze worden gecombineerd met de QR-codegenerator. Hier zijn enkele coole ideeën over het gebruik van de QR-codegenerator voor leraren.

Wat is de metaverse?

Je weet al dat de metaverse werd geboren uit sci-fi, toch? Stel je nu voor dat de fictieve wereld echt is: een driedimensionaal (3D) universum waar je fysieke wereld de virtuele en augmented reality kruist. In deze virtuele ruimte besta je als avatar, een stripfiguur die jouw digitale identiteit vertegenwoordigt. Je kunt vrijwel (met een woordspeling bedoeld) alles doen wat je wilt in deze vormloze wereld – van werken en spelen tot het kopen van digitaal onroerend goed en het verdienen van metaverse crypto.

Virtual reality versus augmented reality

Virtuele realiteit

VR is een computertechnologie die wordt gebruikt om een ​​gesimuleerde omgeving te creëren die wordt ervaren in 3D. VR-headset dompelt de gebruiker rechtstreeks onder in de virtuele omgeving door middel van beeld en geluid, wat een illusionaire ervaring van de werkelijkheid creëert. Zodra uw headsets zijn ingeschakeld, is uw zicht volledig afgesloten van uw omgeving, waardoor de virtuele wereld des te meeslepender wordt. Als je een totale technische nerd bent, heeft de populaire Oculus Quest-headset geen introductie nodig, maar voor het geval dit als totale onzin klinkt, zijn dit de meest geavanceerde VR-headsets tot nu toe.

Augmented reality

Als VR je naar de virtuele wereld trekt, dan brengt AR-technologie de digitale wereld naar de fysieke. Sta me toe het te ontleden. AR werkt in de echte wereld door real-life objecten te bedekken met digitale inhoud. De AR-ervaring is ongelooflijk interactief; gebruikers kunnen gewone alledaagse voorwerpen omtoveren tot buitengewoon levendige digitale voorwerpen. Gebruikers kunnen met AR-apparaten spelen via een bril, apps en andere technische apparaten. Weet je nog dat Pokeman in 2016 een grote comeback maakte via Pokemon Go? Je kunt AR tech bedanken voor het mogelijk maken hiervan.

Mark Zuckerberg onthult de metaverse

Facebook CEO (nu Meta), Mark Zuckerberg’s metaverse pitch is viraal gegaan. In zijn keynote-presentatie op Facebook connect onthult hij zijn grandioze visie op de metaverse. Hier zijn enkele opmerkelijke afhaalrestaurants:

Zuckerberg noemt de metaverse een gedeelde digitale ruimte: een plek waar mensen naar binnen kunnen gaan en zich nog steeds net zo verbonden voelen als in het echte leven.
-Hij wil een belichaamde internetervaring creëren die verder gaat dan entertainment, augmented en virtual reality.
-Hij stelt zich een toekomst voor van gemeenschapsvorming op het metaverse platform waar makers veel meer mogelijkheden hebben.
-Hij voorspelt een wereld van nieuwe kansen in de metaverse, inclusief maar niet beperkt tot: een nieuwe digitale economie, het creëren van banen en digitale goederen.
-Hij voorspelt een toekomst waarin de metaverse onze digitale apparaten zal vervangen, waardoor ze het middelpunt van onze aandacht worden.

Wat kunnen we doen in de Facebook-metaverse?

Meta is niet bezig met het verspillen van tijd als het gaat om het bouwen van de metaverse. U kunt geen vertragingen verwachten. Het gaat er niet om wanneer het gaat gebeuren – het gebeurt al. Zuckerberg en zijn team bij Meta zijn begonnen hun vergaderingen virtueel bij te wonen in hun virtuele kantoorruimte, Horizon Workrooms – en sinds de lanceringsdatum in augustus 2021 is het platform opengesteld voor alle externe werknemers – een totale game-changer voor werken op afstand en de wereld van werk.

Zin om te spelen met je digitale avatar in de metaverse? Nou… in de niet al te verre toekomst is reizen, teleporteren en mensen ontmoeten in onze avatars misschien niet uitgesloten!

Wat zit er nu in de metaverse?

Je zult componenten van zeer vermakelijke en succesvolle metaverses vinden die al in de gamewereld leven: Roblex en Epic Games, om nog maar te zwijgen van Minecraft. Het mag geen verrassing zijn dat tech-pioniers, Microsoft al een stukje van de metaverse taart hebben gegraven. Microsoft kocht Minecraft in 2014 en Mesh for Teams (de virtuele werkruimte van Microsoft) wordt in 2022 gelanceerd.

Meta heeft zeker hun uitdaging voor hen uitgestippeld. Maar Zuckerberg is zich bewust van de enorme prestatie die voor ons ligt en roept andere tech-titanen en digitale makers op om bij te dragen aan het bouwen van de metaverse. Het heeft de interesse van The Walt Disney Company al gewekt, maar nogmaals, ze zijn geen nieuwkomers op het gebied van AR en VR. Een gezamenlijke inspanning om de metaverse te bouwen, is wat het mogelijk zal maken om Zuckerbergs ambitieuze visie te realiseren.

Maar aangezien de metavers zich nog in zijn coconstadia bevinden, kunnen we alleen maar prognoses maken van hoe het zich zal ontwikkelen. Wat mogelijk is, is dat de metaverse net zo alomtegenwoordig is als QR-codes. Opdat u niet vergeet dat QR-codes ooit alleen scanbaar waren voor voorraadbeheer – nu vindt u een ingebouwde QR-codescanner op de meeste smartphonemodellen. Wat meer is, is dat sinds de pandemie van het coronavirus QR-codes zijn herrezen tot het punt van alomtegenwoordigheid.

De technische wereld staat op het punt om verder te gaan dan ons geestesoog – en QR-codes gaan nergens heen. Laten we, om een ​​goede voorspelling te maken voor mogelijk gebruik van QR-codes in de metaverse, eens kijken naar wat AR en VR hebben bedacht.

Mogelijk gebruik van de QR-code metaverse:

#1 Games spelen in de metaverse van Walt Disney’s Company

Walt Disney Company maakt ook plannen om zijn eigen merkmetaverse te creëren. En niets is onmogelijk als het gaat om wat de Walt Disney Company gaat doen om grensverleggende magische ervaringen voor hun kijkers te creëren. Deze vernieuwers waren hun tijd ver vooruit en experimenteerden met VR door Aladdins beroemde tapijtrit al in 1997 na te bootsen.
Disney’s themapark Star Wars: Galaxy’s Edge verlegt opnieuw de grenzen van onze verbeelding en heeft een digitale kloon gemaakt: een VR-app genaamd Galaxy’s Virtual Edge. In dit virtuele sterrenstelsel betreden gebruikers het virtuele themapark via Oculus Quest-headsets. Dit virtuele sterrenstelsel is de droom van elke Starwars-fan: gebruikers kunnen het themapark verkennen op manieren die ze in de fysieke wereld nooit zouden kunnen, een gesprek aangaan met hun favoriete personages uit Star Wars: Tales From the Galaxy’s Edge en deel gaan uitmaken van het Star Wars-verhaal . Star War-fanaten: nu is het tijd voor jou om officieel uit de kast te komen!

Hoe QR-codes zouden kunnen werken in de metaverse:

Stel je voor dat je klant voor het eerst een Google Cardboard VR-headset heeft gekocht en geen idee heeft hoe hij deze met zijn smartphone moet synchroniseren. Als fabrikant wilt u er zeker van zijn dat u een naadloze en stressvrije gebruikerservaring biedt. Het laatste wat een gebruiker wil doen, is een kleine gedrukte handleiding lezen. Laat de QR-code het werk voor je doen! Toon een QR-code op de verpakking waar gebruikers de VR-headset eenvoudig kunnen koppelen met hun smartphone. Dit zou niet te ver moeten gaan voor de videogame-industrie die al QR-codes voor games omarmt.

#2 Filmische ervaringen in de metaverse

Hoe zou het eruit zien om films te kijken in de metaverse? Dankzij VR hebben we alvast een voorproefje van wat er allemaal mogelijk is. Netflixen en chillen met VR? Ja graag! Met Netflix VR kun je streamen via de VR-app en headset. Hier is een geweldig idee: organiseer een virtuele Netflix-feestavond en geniet van een verbeterde filmische ervaring met je team!

QR-codes gebruiken voor een virtueel filmfeest:

Stel je voor dat je een solide serie- of filmmarathon wilt hebben met je beste vrienden, maar ze zijn over de hele wereld verspreid. Is dat een probleem in de metaverse? Nee. Het is niet meer nodig om naar de uiteinden van de aarde te gaan om met je vrienden samen te komen. Een veelvoorkomend probleem waar velen van ons tegenaan lopen bij het kiezen van wat te kijken, is beslissingsmoeheid. Daarom helpen Netflix-codes je om je keuzes te verfijnen op basis van het genre dat je wilt bekijken. Pro-tip: maak voor je Netflix-feestje samen een gezamenlijke beslissing over het genre. Eenmaal gekozen, zet uw host de code om in een (tromgeroffel) – QR-code!

Dit is hoe de magie gebeurt: maak een QR-code en stuur de QR-code naar je vrienden via een sms. Zodra je vrienden de code hebben gescand, hebben ze toegang tot het genre. Nu hoef je nog maar 2 dingen te doen: je show kiezen en je VR-headsets opzetten. En raad eens, zelfs als je geen VR-headsets hebt, kun je nog steeds exact dezelfde show met je vrienden streamen met Netflix Teleparty. Zet je popcorn klaar, dim de virtuele lichten en verbind je als nooit tevoren met je stam.

#3 Leren in de metaverse

Het gebruik van technologie zoals AR en VR in de klas is een progressieve stap in het onderwijs: studenten krijgen een echt gevoel voor het onderwerp dat verder gaat dan het leerboek door te leren door middel van meeslepende ervaringen. Op een bepaalde school gebruikten aardrijkskundedocenten VR- en 360-films, 3D-geprinte fossiele koraalspecimens om hun leerlingen over de koraalriffen te leren. De technologie had zo’n enorme impact op het leren van de studenten dat velen van hen, die aanvankelijk ongerust waren, enthousiast en nieuwsgierig werden om te snorkelen en de koraalspoel in het echte leven te verkennen. Als technologie jonge kinderen zou kunnen dwingen om hun tenen in het water te dopen (vrij letterlijk), dan is het potentieel eindeloos! Zou het nieuwsgierige geesten kunnen inspireren om mariene biologen te worden, of jonge oceaanconservaties te koesteren die onze kwetsbare ecosystemen van koraalriffen kunnen helpen beschermen?

Hoe QR-codes leren een facelift geven:

Docenten gebruiken al QR-codes in de klas om het leren te optimaliseren – en AR is daarop geen uitzondering. Een leraar, in een poging om haar architectuurles interactiever te maken, toonde een QR-code op het projectorscherm en vroeg verschillende studenten om op te staan ​​en deze te scannen met de Metaverse-app. De combinatie van de QR-codes en AR-technologie vormde een krachtig duo: studenten leerden op een leuke, innovatieve en gedenkwaardige manier over stadsgezichten. Lees meer over het gebruik van QR-codes en hoe u uw klaslokaal kunt opfleuren.

De metaverse is officieel bij ons en het is slechts een kwestie van tijd voordat we de volledige ontwikkeling ervan zien. De blauwdruk is gelegd en techreuzen planten hun vlaggen in de metaverse. We staan ​​aan de vooravond van een technologische revolutie en het zal de manier veranderen waarop we ons bezighouden met alle online activiteiten, van communicatie en leren tot entertainment en nog veel meer. Experimenteer en speel in de tussentijd met AR- en VR-technologie. Onthoud: QR-codes zullen voor altijd blijven bestaan, dus houd je ogen op het scherm gericht voor een metaverse QR-code.

Reageer of discussieer mee

Vond u Hoe QR-codes kunnen helpen in de Metaverse nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Hoe QR-codes kunnen helpen in de Metaverse” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…