Hoe QR-codes te gebruiken voor humanitaire inspanningen

Hoe QR-codes te gebruiken voor humanitaire inspanningen

Naarmate de Russische militaire invasie van Oekraïne toeneemt, nemen ook het aantal slachtoffers onder burgers, de schade aan civiele infrastructuur en grootschalige verplaatsingen toe. In het licht van deze groeiende humanitaire crisis zijn verschillende particuliere en openbare organisaties opgestaan ​​om noodhulp en hulp te verlenen. Om deze inspanningen te stroomlijnen, gebruiken velen technische en digitale oplossingen om donaties te verzamelen, opvangcentra te organiseren en op de hoogte te blijven van de laatste informatie. Het is van vitaal belang om de juiste kanalen te bieden om mensen van offline contactpunten direct met digitale bronnen te verbinden. Daarom biedt Bitly Oekraïense gebruikers gratis toegang om QR-codes te genereren en 24 uur per dag assistentie om ervoor te zorgen dat QR-codes worden gebruikt om geverifieerd nieuws en informatie te verstrekken. Hieronder vindt u een gids over hoe QR-codes de humanitaire inspanningen over de hele linie kunnen stimuleren en meer aandacht en steun kunnen geven aan de bevolking van Oekraïne, degenen die dit conflict ontvluchten en de onmenselijkheid van hun situatie.

Bitly: ondersteuning van humanitaire inspanningen in Oekraïne

Het Bitly-team zal doneren aan Oekraïense humanitaire hulpinspanningen om mensen in nood van voedsel en basisbehoeften te voorzien. Om duidelijke en geïnformeerde communicatieroutes te behouden, zet het Bitly-team zich bovendien in om de verspreiding van verkeerde informatie op zijn QR-codeplatforms proactief te bestrijden.

Bitly biedt ook gratis QR-codes aan voor Oekraïense burgers en aan organisaties of teams die ze gebruiken om humanitaire hulp toe te kennen voor de oorlog in Oekraïne. Als je meer wilt lezen over Bitly’s standpunt ten aanzien van de humanitaire crisis in Oekraïne, klik dan hier.

Verschillende manieren om QR-codes te gebruiken voor humanitaire inspanningen

De volgende blog is bedoeld om mensen te begeleiden bij het gebruik van QR-codetechnologie om donatie-initiatieven en humanitaire diensten te organiseren en uit te breiden.

vCard QR-code op identiteitskaarten aan de grens

Met dit type QR-code dat op identificatiekaarten wordt geplaatst, kunt u gemakkelijk relevante, actuele contactgegevens delen met mensen die hun huis ontvluchten. U kunt details delen, zoals informatiecentra waar ze humanitaire hulp, juridische diensten en vertaaldiensten kunnen vinden. Als dynamische QR-code kunt u de contactgegevens bijwerken om de dagelijkse wijzigingen in de beschikbaarheid van middelen weer te geven. Hierdoor kunt u ook geverifieerde informatie delen, zodat mensen in nood toegang hebben tot essentiële basisdiensten.

Gratis juridisch advies voor asielzoekers

Deel de contactgegevens van geregistreerde rechtsbijstandspecialisten uit verschillende rechtsgebieden die asielzoekers gratis juridisch advies bieden.

Informatieknooppunten

Gebruik de QR-code om vluchtelingen die in verschillende landen en steden aankomen geverifieerde contactgegevens te geven van hubs die hulp bieden, zoals voorgeschreven medicijnen, voedsel en onderdak.

Vertalers

Omdat mensen uit hun thuisland worden verdreven, is het belangrijk om een ​​duidelijke communicatietrechter te behouden. Als vertalers die vrijwilligerswerk doen om vluchtelingen te helpen communiceren met autoriteiten en essentiële dienstpersoneel, kunt u helpen hun contactgegevens onmiddellijk te delen en up-to-date te houden met de vCard QR-code op identificatiekaarten die aan de grens worden overhandigd.

Inzamelpunten voor donaties

Verschillende particuliere organisaties en bedrijven in steden in verschillende landen bieden zich vrijwillig aan om niet-bederfelijke goederen, medicijnen en sanitaire producten in te zamelen en te vervoeren naar opvangplaatsen. Als uw bedrijf of organisatie deelneemt en financiële steun nodig heeft om transportkosten en autohuurkosten te dekken, kunt u een dynamische URL QR-code op uw etalage plaatsen die klanten en voorbijgangers naar een geverifieerde betalingsbestemmingspagina leidt. In tegenstelling tot het innen van contanten, kan QR-codebetaling op elk moment, dag en nacht, via de gebruiker alleen plaatsvinden via mobiel, wat minder risicovol is en minder tijd en moeite kost.

Optimaliseer uw wachtrijsystemen

Het QR-codewachtrijsysteem kan helpen om medische diensten, transportdiensten en wachtlijsten voor onderdak georganiseerd te houden. Zodra mensen dit type QR-code scannen, stuurt het een sms naar het telefoonnummer van uw organisatie en ‘registreert’ het hen als de volgende in de rij in een virtuele wachtrij. Als ze aan de beurt zijn, krijgen ze een sms om hun plaats op te eisen.

Om een ​​virtueel wachtrijsysteem te creëren, selecteert u eenvoudig de SMS QR-code en voert u het doeltelefoonnummer in dat u wilt gebruiken om de SMS te verzenden. Voeg vervolgens een vooraf ingevuld sms-bericht toe waarin uw klanten de vereiste informatie kunnen invullen; dit kan hun volledige naam en aantal gasten zijn.

Dit betekent dat mensen niet langer fysiek in de rij hoeven te staan ​​en een oproep of sms ontvangen wanneer ze de volgende zijn, waardoor drukke wachtruimtes worden verminderd en ze de mogelijkheid hebben om van tevoren in de rij te gaan staan.

Zorg voor toegankelijke geestelijke gezondheidszorg voor gezinnen en kinderen

Veel liefdadigheidsinstellingen en organisaties, zoals Voices of Children, hebben materialen verzameld om psychologische en psychosociale ondersteuning te bieden aan kinderen die getroffen zijn door het gewapende conflict.

Met verschillende pagina’s met QR-codeoplossingen, zoals de PDF QR-code, de QR-code voor de afbeeldingengalerij of de video-QR-code, kunt u beeldende therapie en videoverhalen rechtstreeks naar de betrokkenen brengen via gedrukte materialen zoals brochures, pamfletten of posters op elk contactpunt. Elke bestemmingspagina met QR-code is uitgerust met een aanpasbare knop die u kunt omzetten in een link om mensen om te leiden naar een geverifieerde webpagina waar ze verbinding kunnen maken met een online psycholoog en individuele hulp voor gezinnen.

Laat de stemmen horen van degenen die met deze humanitaire crisis worden geconfronteerd

Help licht te werpen op wat er gebeurt met de oorlog in Oekraïne door het platform te verbreden en de verhalen van mensen offline en online te delen. Verschillende mensen, zoals Natalia Vlasenko, een Odessa-gids en blogger, hebben besloten te blijven en te vertellen hoe de oorlog hun leven beïnvloedt. Andere Oekraïners, zoals Khrysty Ana, gebruiken hun Instagram-verhalen om continu live updates te delen over wat er in Oekraïne gebeurt. Hoewel hun bronnen worden gedeeld via online kanalen, kunnen QR-codes mensen helpen bereiken die beperkte kennis hebben van sociale media of digitale nieuwsplatforms.

Met de Social Media QR Code kun je meerdere social media kanalen delen op één landingspagina. Gedrukt op stickers en flyers die over steden worden verspreid, kunnen ze helpen om real-life nieuws over de humanitaire situatie in Oekraïne op offline platforms te versterken en mensen in contact te brengen met geverifieerd nieuws.

Gebruik QR-codes op tv om non-profitorganisaties te steunen

Terwijl mensen kijken naar het nieuws, kun je de Dynamic URL QR-code op tv gebruiken om hen in contact te brengen met organisaties en non-profitorganisaties die donaties inzamelen om hulp en ondersteuning te bieden.

Best practices voor QR-codes die u in gedachten moet houden

Hier zijn een paar tips om ervoor te zorgen dat uw QR-code goed werkt. Als u meer informatie nodig heeft over hoe QR-codes werken, kunt u altijd naar ons Helpcentrum gaan.

Minimale maat

QR-codes moeten in het juiste formaat worden afgedrukt, afhankelijk van uw afdrukmedium en de ideale scanafstand. We raden een minimumafmeting aan van 2 x 2 cm (0,8 x 0,8 inch) voor dynamische codes en 3 x 3 cm (1,2 x 1,2 inch) voor statische codes.

Gebruik hoog contrast

QR-codes hoeven niet per se zwart-wit te zijn. Zorg er echter altijd voor dat je voor je achtergrond en voorgrond kleuren kiest die duidelijk met elkaar contrasteren. QR-codes die te monochroom zijn, kunnen het scannen verstoren.

Testen, testen, testen

Het is belangrijk om vóór distributie altijd de effectiviteit van uw QR-code te testen met verschillende mobiele apparaten, besturingssystemen en scan-apps. Dit zorgt voor de functionaliteit van uw QR-code en maximaliseert de effectiviteit ervan.

Hoewel QR-codes een reputatie hebben als populaire marketingtools, kunnen ze ook worden gebruikt als een innovatieve oplossing om het bewustzijn en de kennis voor humanitaire doelen te vergroten. Als technische hulpmiddelen die de kloof tussen offline en online contactpunten overbruggen, maken QR-codes een breder publieksbereik mogelijk en zijn ze een katalysator voor verbinding tussen verschillende informatiekanalen en communicatieplatforms.

Reageer of discussieer mee

Vond u Hoe QR-codes te gebruiken voor humanitaire inspanningen nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Hoe QR-codes te gebruiken voor humanitaire inspanningen” mag u delen met anderen 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…