Horeca roept klanten op: houd je aan de regels

Horeca roept klanten op: houd je aan de regels

Ondernemers in de horeca vinden dat ook klanten de coronaregels serieus moeten nemen en geen QR-codes moeten gaan delen.

Terwijl minister Ferd Grapperhaus een dringende oproep doet aan ondernemers in winkels en de horeca om de coronaregels beter te handhaven, wijzen horecabazen naar hun gasten.

“Hanteer de coronaregels zoals er mee omgegaan moet worden en neem ze uiterst serieus, dat geldt voor zowel de horecaexploitanten als de gasten”, zegt Pieter de Kroon, eigenaar van Chicago Social Club in Amsterdam.

Delen QR-codes

Je hoort verhalen over het delen van QR-codes, zegt hij, “maar dat brengt onze branche schade. We willen allemaal niet dat de coronaregels worden teruggedraaid, of dat we binnenkort weer dicht moeten. Als we dit gewoon met zijn allen goed doen, dan denk ik dat er niet zoveel aan de hand hoeft te zijn.”

“Ik denk dat iedereen zich moet realiseren dat het van het grootste belang is dat we ons aan de maatregelen met testen houden, tot de vaccinatiegraad omhoog is”, valt Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) hem bij. “Ik vind het superstom als mensen er op welke manier dan ook misbruik van maken.”

‘Besmettingen ook ingecalculeerd’

Volgens Willemsen leven ondernemers de coronamaatregelen zo goed mogelijk na, maar ze moeten er misschien toch nog alerter op zijn, denkt hij. Maar hij roept ook horecagangers op om zich te laten testen.

Het is ook wel een beetje ingecalculeerd dat er besmettingen kunnen plaatsvinden, denkt Kroon. “De test is niet 100 procent betrouwbaar, dus er kunnen altijd een paar gasten tussen zitten die een negatieve uitslag hebben en toch positief zijn.”

Dansen met Janssen

“Er is gecommuniceerd dat je met het Janssen-vaccin meteen uit mag”, zegt Kroon, maar hij vraagt zich af of je niet beter twee weken kunt wachten. “Maar zolang de ic-bedden leeg blijven hoeft er geen probleem te zijn.”

Inmiddels heeft coronaminister Hugo de Jonge aangekondigd dat de regels worden aangepast. Eerder mocht je meteen al na de tweede prik (of een Janssenprik) een avondje stappen. Dat gaat veranderen. De wachttijd wordt nu twee weken, dan krijg je pas een QR-code die toegang geeft.

Reageer of discussieer mee

Vond u Horeca roept klanten op: houd je aan de regels nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Horeca roept klanten op: houd je aan de regels” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…