IJsbaan Vechtsebanen gaat geen QR-code vragen, met desnoods sluiting als gevolg

IJsbaan Vechtsebanen gaat geen QR-code vragen, met desnoods sluiting als gevolg

UTRECHT – IJsbaan de Vechtsebanen in Utrecht is niet van plan bezoekers naar een QR-code te vragen. Eigenaar Michael van de Kuit zegt ‘helemaal klaar’ te zijn met de regels van de overheid. Wat als zijn besluit betekent dat de ijsbaan dicht moet? “Dat is dan maar zo. Maar dan gaan we ook nooit meer open.”

Van de Kuit was woest toen hij dinsdag de corona-persconferentie zag en hij deze week de cijfers van het financiële verlies van de ijsbaan te horen kreeg. “Iedereen maar richting die QR-code praten, dat heeft helemaal geen zin. Het helpt niet.”

“Ik ben als ondernemer en zakenman de draad kwijt.” Van de Kuit zegt tegen RTV Utrecht dat de ijsbaan in de wijk Overvecht 600.000 euro verlies heeft gedraaid. “Toen ik dat hoorde en het nieuws van de persconferentie, toen brak het lijntje. Het is mooi geweest. De gemeente kan ons sluiten, dat is allemaal goed. Maar dan gaan we nooit meer open. Zo zitten we erin.”

De gemeente laat in een reactie weten contact te zullen zoeken met de Vechtsebanen. Op het stadskantoor waren woensdag nog geen signalen binnengekomen dat schaatsers zonder coronapas de ijsbaan op konden. Vandaag zal handhaving langsgaan bij de ijsbaan.

Enkele maanden terug weigerde de Vechtsebanen ook om bezoekers om een coronapas te vragen. Voor de buitenbaan hebben schaatsers geen QR-code nodig, maar voor de binnenbaan wel. Die werd daarom enige tijd gesloten, tot ongenoegen van enkele partijen in de gemeenteraad.

Vorig jaar zei Van de Kuit dat de QR-code niet alleen logistiek lastig is, destijds voerde hij ook morele bezwaren op. “Het zijn allemaal spelregels die bij ons niet werken”, voegt hij vandaag toe. Volgens de ondernemer gaan er zoveel mensen de baan op, die allemaal een uur kunnen komen schaatsen. “Als die allemaal gecontroleerd moeten worden, dan kan de helft in de rij omkeren naar huis.”

Maar ook over het nut van de QR-code is de ondernemer kritisch: “We willen alle maatregelen uitvoeren, maar we moeten goed blijven nadenken. Minister Kuipers zegt dat als we ons met z’n allen houden aan de QR het 15 procent scheelt in de R-waarde. Maar die 15 procent geldt als iédereen de QR-code vraagt, ook winkels en supermarkten. Het is mooi geweest, we stoppen met de regeltjes die ze bedenken.”

Reageer of discussieer mee

Vond u IJsbaan Vechtsebanen gaat geen QR-code vragen, met desnoods sluiting als gevolg nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “IJsbaan Vechtsebanen gaat geen QR-code vragen, met desnoods sluiting als gevolg” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…