Het doel van Lactalis Beurres en Crèmes was om een briljante winkelervaring te herstellen om de klanttevredenheid te verhogen. Ze wilden hun merkpersoonlijkheid herstellen als een kleine creamery, gericht op een meer culinaire en gastronomische identiteit. Door Popmii’s kracht van augmented reality te combineren met QR Code Generator-technologie, maakten ze van elk contact met de consument een unieke ervaring.
Maak kennis met Lactalis Beurres & Crèmes
Lactalis Beurres & Crèmes is een divisie van de Lactalis Groep. Ze zijn een Frans familiebedrijf en de wereldleider in zuivelproducten. Als eerste gerangschikt in de Petite Crèmerie-markt, die verse melk, UHT-crèmes, culinaire hulpmiddelen (zoet en hartig), boters en margarines omvat, navigeren ze door een markt van gevestigde merken zoals President, Bridelice, Primevere, Lactel, Bridel, Le Marin en Bridelight.
Hun bedrijfsmissie is om het Franse “goed eten” te promoten door middel van hun culinaire erfgoed, waarvan boter en room een belangrijk embleem zijn en centraal staan in de hele Franse keuken. Via hun drieledige economische, sociale en ecologische project is het hun ambitie om gedeelde waarde te creëren voor al hun bedrijfsbelanghebbenden, bestaande uit 800 medewerkers, partnerklanten en leveranciers.
Merkdoelen stellen om de klanttevredenheid te verbeteren
Om hun benadering van de marketing van hun merkpersoonlijkheid te vernieuwen, stonden Lactalis Beurres & Crèmes voor verschillende uitdagingen. Ze stellen vijf verbeterpunten:
- Verbeter hun winkelervaring in de winkel
- Verbeter de zichtbaarheid en het schapbeheer van hun producten
- Verbeter merkloyaliteit
- Zorg voor een merkidentiteit voor hun distributeur binnen de creamery-markt
- Onderscheid zich van andere creamery-merken en voldoe aan de verwachtingen van de klant
Augmented reality voor merkgroei
Hun grootste uitdaging was het vinden van een gebruiksvriendelijke, inzetbare oplossing voor hun distributeur om deze naadloos aan te passen en te integreren.
Ze zagen potentieel in het toepassen van augmented reality om fysieke en digitale informatie met elkaar te verbinden om de besluitvorming van klanten te verbeteren en hun identiteit als kleine creamery te versterken. Dit bracht hen ertoe contact op te nemen met Popmii om een nieuwe klantervaring in de winkel te brengen. Zodra ze de functies van Popmii integreerden, zagen ze onmiddellijke resultaten in het vergroten van de betrokkenheid en interactie met hun merk.
Popmii transformeert elk contactpunt van de consument in een unieke ervaring. Hun oplossing is een SaaS-platform waarmee merken unieke en schaalbare ervaringen in augmented reality kunnen creëren en implementeren.
Met deze resultaten wilde Lactalis het in al hun winkels inzetten. Ze wilden een gebruiksvriendelijke en eenvoudig toe te passen oplossing voor duizenden winkels. Popmii liet ze kennismaken met QR-codes, een technologie die distributeurs en retailers allemaal gebruikten om een nieuwe winkelervaring te bieden.
QR-codes en AR zorgden voor positieve resultaten
De toepassing van QR Code Generator, gecombineerd met de kracht van Popmii als platform van vooraf ingestelde en aanpasbare ervaringen die klanten kunnen personaliseren, creëerde een unieke ervaring voor shoppers. Deze webinterface is een makkie om te implementeren en een bereik dat eenvoudig te volgen en te meten is. Hij gebruikt een call-to-action met QR-codes om consumenten naar de augmented reality-ervaring te leiden.
De resultaten van deze nieuwe langetermijnvisie voor een geweldige winkelervaring in de winkel waren nieuwe zichtbaarheid voor hun kleine creamery-producten, een gemoderniseerde merkidentiteit binnen de creamery-markt, een merkpersoonlijkheid die zich onderscheidt van de concurrentie, en meer dan 2 % extra omzet.