Lampen krijgen nieuw energielabel met QR-code

Lampen krijgen nieuw energielabel met QR-code

Komende woensdag krijgen lampen een nieuw energielabel. Dit nieuwe label is makkelijk te herkennen. Het loopt van A naar G en bevat ook een QR-code. De oude labels, die gaan van A++ naar E, verdwijnen geleidelijk aan uit de schappen, meldt Milieu Centraal, die informatie geeft over energie en milieu.

‘Nieuwe labels en oude labels liggen dus nog een poos naast elkaar, maar welke verpakking ook om de lampen zit, kies altijd voor een ledlamp met het beste label’, stelt Milieu Centraal.

Een ledlamp is volgens het instituut niet duurder dan andere lampen, maar gaat wel veel langer mee en is veel zuiniger. Een ledlamp heeft maar 10 procent nodig van de elektriciteit die een gloeipeertje verbruikt voor dezelfde hoeveelheid licht. Halogeen is in aanschaf en gebruik duurder en gaat minder lang mee dan een ledlamp.

Het nieuwe label wordt in de hele Europese Unie ingevoerd en is voorlopig ook de laatste labelvernieuwing. In maart is het energielabel al vervangen van koelkasten, vriezers, vaatwassers, wasmachines, televisies en andere beeldschermen.

Reageer of discussieer mee

Vond u Lampen krijgen nieuw energielabel met QR-code nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Lampen krijgen nieuw energielabel met QR-code” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…