Snackbareigenaar Ben van Bragt (22) wist niet wat hem overkwam, toen een paar dagen terug een man volledig tekeer ging in zijn Snackhuis Ben in Midwoud. De bezoeker werd gevraagd om een QR-code, maar ging vervolgens volledig door het lint. Ben en zijn personeel zijn nu, enkele dagen later, nog nauwelijks van de schrik bekomen. “We gaan met angst in ons schoenen hiernaartoe”, zegt hij tegen Hart van Nederland.
Toen de betreffende klant binnenkwam, was er nog weinig aan de hand. “De meneer plaatste zijn bestelling, hij wilde dat binnen opeten. Toen vroeg iemand van mijn personeel hem om zijn QR-code. Daar werd nog bij gezegd dat als hij die niet had, dat dat geen probleem was, maar dat hij de bestelling dan buiten de snackbar op zou moeten eten”, schetst Ben de op dat moment nog rustige situatie.
Maar de vraag om de coronapas schoot bij de klant in het verkeerde keelgat. De situatie escaleerde vrijwel meteen. “Hij maakte iedereen met de grond gelijk. De ziektes vlogen je om de oren en hij zou de hele toko de vernieling in helpen”, weet Ben nog.