Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking met een nobel doel. Met een witte, simplistische verpakking wil het koffiemerk ruimte maken voor zijn koffieboeren. Door de QR-code op de verpakking te scannen, kan de consument middels augmented reality honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.
Uit het persbericht: Nescafé maakt ruimte voor de boeren door in de supermarkt bij de best verkopende producten twee maanden vrijwel alle branding van de labels te verwijderen. De nieuwe verpakkingen zijn wit en hebben een QR-code waarvan een klein hoekje open gepeld lijkt. Wanneer de consument de QR-code scant, wordt het label met de koffieboer in beeld onthuld.
Roos Bulder, Marketing Communication Manager bij Nestlé: “We hebben honderden boeren de mogelijkheid gegeven om hun eigen verhaal op hun manier te vertellen. Door het toepassen van augmented reality geven we onze consumenten de kans om heel eenvoudige onze koffieboeren te ontmoeten uit zeven verschillende landen”.
Verder: “Het Nescafé Plan werd in 2010 geïntroduceerd om uitdagingen op het gebied van duurzame koffie aan te pakken door middel van één programma dat zich richt op het verbouwen, produceren en consumeren van koffie. Nestlé heeft zich er nu aan gecommitteerd tegen 2025 100 procent verantwoorde koffie aan te bieden.”
Artikel door: marketingfacts
Foto door: Photo by Nerfee Mirandilla from Pexels