Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code

Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code

Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking met een nobel doel. Met een witte, simplistische verpakking wil het koffiemerk ruimte maken voor zijn koffieboeren. Door de QR-code op de verpakking te scannen, kan de consument middels augmented reality honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.

Uit het persbericht: Nescafé maakt ruimte voor de boeren door in de supermarkt bij de best verkopende producten twee maanden vrijwel alle branding van de labels te verwijderen. De nieuwe verpakkingen zijn wit en hebben een QR-code waarvan een klein hoekje open gepeld lijkt. Wanneer de consument de QR-code scant, wordt het label met de koffieboer in beeld onthuld.

Roos Bulder, Marketing Communication Manager bij Nestlé: “We hebben honderden boeren de mogelijkheid gegeven om hun eigen verhaal op hun manier te vertellen. Door het toepassen van augmented reality geven we onze consumenten de kans om heel eenvoudige onze koffieboeren te ontmoeten uit zeven verschillende landen”.

Verder: “Het Nescafé Plan werd in 2010 geïntroduceerd om uitdagingen op het gebied van duurzame koffie aan te pakken door middel van één programma dat zich richt op het verbouwen, produceren en consumeren van koffie. Nestlé heeft zich er nu aan gecommitteerd tegen 2025 100 procent verantwoorde koffie aan te bieden.”

Artikel door: marketingfacts
Foto door: Photo by Nerfee Mirandilla from Pexels

Reageer of discussieer mee

Vond u Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…