Opinie: ‘Ernst, neem afscheid van die overbodige QR-code. Het is tijd’

Opinie: ‘Ernst, neem afscheid van die overbodige QR-code. Het is tijd’

Wanneer ik mijn favoriete koffiezaak binnenloop, komt er plots een beeld bij me boven. De vriendelijke koffiedame vraagt: “Mag ik je even scannen?”

Scannen, scannen? Ik wil helemaal niet dat iemand me scant. En voor ik het doorheb zeg ik met een grijns: “Ik ben toch geen koe? Met van die plastic flappen in m’n oren?” De koffiemevrouw kan er wel om lachen. En dat terwijl ik me gedachteloos al honderden keren heb laten scannen. En deze mevrouw ook gewoon doet wat er van haar wordt gevraagd. Toch denk ik: we hebben dit onszelf twee jaar lang aangeleerd.

Maar gaan we dat scannen nu ook weer afleren? We hebben ons twee jaar netjes in de rij laten zetten om ons te laten scannen. Alleen leven we nu niet meer in een tijd van: het moet nou eenmaal. Het is tijd om keurig afscheid te nemen van het systeem dat zegt dat je alleen toegang tot de samenleving hebt, als je een gezondheidsbewijs bezit. Weg met die overbodige code. Ernst, knip die gekke plastic flappen in mijn oor eens door.

Reageer of discussieer mee

Vond u Opinie: ‘Ernst, neem afscheid van die overbodige QR-code. Het is tijd’ nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Opinie: ‘Ernst, neem afscheid van die overbodige QR-code. Het is tijd’” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…