Personalisatie: het motto van Samsung voor Batibouw 2021

Personalisatie: het motto van Samsung voor Batibouw 2021

Samsung-apparaten passen zich steeds meer aan de levensstijl van de consument aan. De volledig personaliseerbare BESPOKE-koelkast is daar het beste voorbeeld van. Ook andere producten die op deze virtuele editie van Batibouw te zien zijn, beantwoorden aan de hedendaagse flexibiliteitsbehoefte: de Infinite Line ovenlijn, de Amerikaanse koelkast RS8000 of de Air Purifier luchtreiniger. Vanaf 1 maart zal het nieuwe energielabel op de meeste van deze apparaten verplicht zijn.

De gebeurtenissen van 2020 hebben de wereldwijde industrie van elektrische huishoudapparatuur ingrijpend veranderd. Plotseling zijn onze huizen kantoren, restaurants, sportscholen en nog veel meer geworden en gebruiken we onze apparaten intenser. Het hele jaar door heeft Samsung naar gebruikers geluisterd om inzicht te krijgen in de effecten van deze veranderingen op hun verwachtingen en heeft het bedrijf deze informatie geanalyseerd om een centrale strategie voor 2021 te ontwikkelen: personalisering.

“Consumenten brengen meer tijd thuis door en vragen om producten die hun dagelijks leven verbeteren met gepersonaliseerde functies”, aldus Maxime Parein, Marketing Manager Home Appliances bij Samsung. “Uitzonderlijke en betrouwbare prestaties worden nu verwacht. De mate waarin apparaten kunnen worden aangepast aan de verschillende levensstijlen van klanten bepaalt nu de norm voor een betere en slimmere thuiservaring.”

Flexibiliteit staat dan ook centraal in de visie van Samsung bij de ontwikkeling van zijn huishoudelijke apparaten. Deze beantwoorden aan de unieke behoeften van de gebruikers en weerspiegelen hun levensstijl, net zoals een prisma het licht in verschillende kleuren breekt.

Unieke BESPOKE-koelkasten die bij ieders stijl passen!

Deze aanpasbare, lifestyle-gerichte filosofie vind je terug in Samsung’s BESPOKE-koelkasten. Het vlaggenschip van het bedrijf werd voor het eerst geïntroduceerd in Zuid-Korea in 2019 en is sindsdien wereldwijd beschikbaar. Met verschillende moduletypes (1-deurs, combikoelkast, 4-deurs) en panelen die met verschillende kleuren en afwerkingen kunnen worden aangepast, overstijgt het BESPOKE-gamma de industriële normen door gebruikers toe te staan hun koelkast aan hun interieur aan te passen, in plaats van omgekeerd. Zo kan je dus je eigen, unieke koelkast ontwerpen! Dit product is verkrijgbaar in acht kleuren en twee afwerkingen om een ruimte te creëren die bij ieders stijl past.

Flexibiliteit en design gaan hand in hand in de keuken

Voortgaand op koelkasten, zijn de Amerikaanse RS8000 koelkasten van Samsung een goede keuze voor klanten die meer opslagruimte willen (tot 641 liter). Dit flexibel model kan in de standaard opbouw worden gebruikt, namelijk met de koelkast aan de rechterkant en de vriezer aan de linkerkant, maar kan ook worden omgebouwd van vriezer naar koelkast of omgekeerd, afhankelijk van de wensen of vakantieplanning. Heb je minder ruimte nodig? Dan kan je enkel het vriesgedeelte in de koelstand (3°C) gebruiken om je voedsel tot twee keer zo lang vers te houden. De sleutelwoorden? Flexibiliteit, gemak en frisheid.

Zodra de koelkast gevuld is met heerlijke ingrediënten, is het tijd om er mee aan de slag te gaan in de keuken! Met de Infinite Line is de droom van alle foodies werkelijkheid geworden. Deze reeks ovens combineert puur en innovatief design en past perfect in de moderne keuken. Door de smallere glasoppervlakken, met een design dat focust op de essentie, zijn de ovenroosters niet meer zichtbaar. Met de Infinite Line wordt koken een nog groter plezier, maar het betekent vooral een aanzienlijke vooruitgang op het vlak van praktische bruikbaarheid: verbonden met de SmartThings-toepassing sturen de ovens consumenten recepten door of tonen een melding wanneer het gerecht klaar is. In alle rust genieten van het gezelschap van uw gasten of familieleden, dat klinkt als muziek in onze oren.

Een verandering van omgeving met de Cube AX9500

Omdat we steeds meer tijd binnenshuis doorbrengen, is de behoefte aan frisse lucht in onze woningen nog nooit zo groot geweest. De Air Purifier maakt het mogelijk om de hele dag van gefilterde lucht te genieten. Uitgerust met het perfect stille WindFree™ systeem, filtert de Cube AX9500 de lucht in drie fasen. In de eerste fase verwijdert de afwasbare filter stofdeeltjes zoals pollen uit de lucht. Vervolgens verwijdert de luchtreiniger, uitgerust met een Activated Carbon Deodorization Filter, mogelijke schadelijke stoffen. Ten slotte verwijdert het 99,97% van de ultrafijne stofdeeltjes uit elk huis. Dankzij het modulaire en kubusvormige ontwerp is het mogelijk twee units van deze luchtreiniger op elkaar aan te sluiten, waardoor het mogelijk wordt verschillende ruimten tegelijk te koelen of een specifieke ruimte zeer sterk af te koelen.

Bye-bye A+, A++, A+++!

Vanaf volgende week zullen de energielabels voor huishoudtoestellen veranderen. Winkels in apparaten hebben vanaf 1 maart 14 werkdagen de tijd om alle sporen van het oude etiketteringssysteem te verwijderen. Daar zijn twee belangrijke redenen voor: het leven van de consument gemakkelijker maken en de fabrikanten stimuleren om steeds energie-efficiëntere apparaten te produceren.

Energielabels waren ingewikkeld geworden. De A’s en hun plussen voor koelkasten, wasmachines, was-droogcombinaties, vaatwassers en TV-schermen behoren nu tot het verleden. Terug naar de goede oude A tot G schaal om de kenmerken met betrekking tot huishoudelijke apparaten (lawaai, wascapaciteit, centrifuge-efficiëntie, waterverbruik, …) te geven. Er zijn ook drie nieuwe kenmerken: de herziening van de testmethode, de herziening van de indelingscriteria, en ten slotte komt er ook een QR-code op de etiketten, om de (niet-commerciële) informatie op het product aan te vullen. Deze nieuwe regeling is gericht op Europese consumenten en zal vanaf 1 maart 2021 ook worden toegepast in landen die geen lid zijn van de Europese Unie (bv. Noorwegen, Zwitserland). Uiteindelijk zullen deze nieuwe energielabels ook een impact hebben op onze energiebesparingen, volgens de Commissie, die deze raamt op 38 TWh/jaar tegen 2030, wat overeenkomt met het jaarlijkse elektriciteitsverbruik van Hongarije!

Foto: Photo by Arun Kumar from Pexels

Reageer of discussieer mee

Vond u Personalisatie: het motto van Samsung voor Batibouw 2021 nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Personalisatie: het motto van Samsung voor Batibouw 2021” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…