Proef met contactloos parkeerkosten betalen via QR-code op Schiphol

Proef met contactloos parkeerkosten betalen via QR-code op Schiphol

Parkeerders op Schiphol kunnen voortaan contactloos hun parkeerkosten betalen door de QR-code op hun parkeerkaart te scannen met hun mobiele telefoon. Schiphol Parking, de officiële parking van Amsterdam Airport Schiphol, is de eerste in Nederland die haar klanten deze dienst aanbiedt.

Het gaat om een proef die Schiphol aanbiedt op P1 Kort Parkeren en de personeelsparkeergarage P12.

De dienst versnelt het afrekenproces omdat parkeerders niet meer langs de parkeerautomaat hoeven maar contactloos kunnen betalen via hun eigen mobiele telefoon.

Reizigers worden na het scannen van de QR-code direct naar iDeal geleid waar zij de betaling in orde kunnen maken. Er is dus geen app of registratie nodig.

Na de pilotperiode evalueert Schiphol in het tweede kwartaal van 2021 de resultaten.

Foto: Photo by Pixabay from Pexels

Reageer of discussieer mee

Vond u Proef met contactloos parkeerkosten betalen via QR-code op Schiphol nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Proef met contactloos parkeerkosten betalen via QR-code op Schiphol” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…