QR-codes op Uitmarkt in plaats van kraampjes: “Bedroevend, om te huilen”

QR-codes op Uitmarkt in plaats van kraampjes: “Bedroevend, om te huilen”

De opening van het culturele seizoen op de Uitmarkt ziet er dit jaar anders uit dan de voorgaande jaren. Waarbij je vroeger bij standjes werd aangesproken door cabaretiers, theatermakers en muzikanten scannen bezoekers dit jaar QR-codes om zich te laten informeren over nieuwe voorstellingen.

In het labyrint staat per culturele instelling een QR-code met foto van een show die kan worden gescand. Bezoekers krijgen bij het scannen van de code meer informatie over de voorstelling en in enkele gevallen zelfs een kortingscode. Maar er lijkt weinig sprake te zijn van interactie tussen de bezoekers en de makers. “Bedroevend, om te huilen. Daarvoor kom ik als toerist toch niet naar Amsterdam”, aldus een teleurgestelde bezoeker die vandaag twee uur heeft gereisd om naar de Uitmarkt te komen.

Vera Carasso, directeur van de Museumvereniging, erkent dat de bezoekers behoefte hebben aan interactie. Daarom werd een spreker geregeld en waren de banners interactief ontworpen voor kinderen. Het Straatmuseum liet bezoekers met graffiti spuiten. De culturele sector had het al zwaar had tijdens de coronacrisisis en het wordt er niet beter op nu alles in rap tempo veel duurder wordt. Carasso: “Bezoekers hebben op dit moment niet zo’n last van de inflatie, omdat musea niet opeens de ticketprijzen omhoog gooien en de museumkaart nog niet duurder is geworden. Maar achter de schermen zijn er wel degelijk problemen. Stijgende kosten voor huisvesting door de gasprijzen maar natuurlijk ook materiaalkosten.”

Zondag is de laatste dag van de Uitmarkt. In de avond zijn er dan ook optredens.

Reageer of discussieer mee

Vond u QR-codes op Uitmarkt in plaats van kraampjes: “Bedroevend, om te huilen” nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “QR-codes op Uitmarkt in plaats van kraampjes: “Bedroevend, om te huilen”” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

yellow ferris wheel

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…