MyFreedelity, de digitale portefeuille die de identiteitskaart als klantenkaart gebruikt, telt nu een nieuwe mobiele app die gebruik maakt van de QR-code. Dit zorgt voor een nog grotere toegankelijkheid en biedt veel voordelen voor zowel consumenten als retailers.
MyFreedelity, de digitale portefeuille die de identiteitskaart als klantenkaart gebruikt, telt nu een nieuwe mobiele app die gebruik maakt van de QR-code. Dit zorgt voor een nog grotere toegankelijkheid en biedt veel voordelen voor zowel consumenten als retailers.
Een formulier invullen, een prijsvraag organiseren, contactgegevens van consumenten verzamelen in ruil voor een interactie, op een website of face-to-face… blijven allemaal uiterst complex voor zowel de consument als de retailer. Bovendien eindigen veel gegevens van inzamelacties in de papiermand omdat gegevens vaak onbruikbaar zijn. Dit brengt ook kosten met zich mee. De innovatie die MyFreedelity nu brengt ligt in het gebruik van de QR-code.
Welke marketingmanager heeft er niet van gedroomd de conversieratio van zijn aanwervingsacties te verhogen? Zonder een kwalitatief hoogstaande en regelmatig bijgewerkte database is dit niet haalbaar. Met de innoverende oplossing die MyFreedelity in 2011 lanceerde en nu meer dan 6,5 miljoen gekwalificeerde consumentenprofielen telt, kan de retailwereld vandaag, dankzij de QR Code, rekenen op een eenvoudige en efficiënte tool om conversies te verbeteren. Het vergemakkelijkt het verzamelen van klantgegevens in volledige transparantie en in overeenstemming met de AVG (GDPR).
Voordelen van de QR-code voor retailers:
– Het systeem versnelt het inzamelen van gegevens en maakt het afrekenen aan de kassa stukken gemakkelijker
– Eens een klant zijn gegevens heeft gevalideerd en naar de kassa gaat – bij een van de bij MyFreedelity aangesloten merken – worden deze gegevens automatisch in het systeem bijgewerkt
– Enz.
Voordelen van de QR-code voor consumenten:
– Hun loyaliteitspunten eenvoudig raadplegen, garanties controleren, door folders bladeren, de identificatiestap bij een wedstrijd vermijden of cadeaubonnen van hun favoriete merken ontvangen, hun interesse laten blijken voor een product dat niet voorradig of in bestelling is
– Bij een nieuw merk registreren
– Enz.
Al deze mogelijkheden zijn reeds beschikbaar en, in de komende maanden, zullen er in samenwerking met Freedelity-partners nog heel wat hieraan toegevoegd worden.