Vraag en antwoord over QR-codes

Begrippenlijst

Regelmatig krijgen wij vragen hoe een QR code werkt, wat het doet, hoe het hun kan helpen en dat is prima, maar veel antwoorden staan reeds op de website. Vandaar dat wij nu ook een begrippenlijst aan het samenstellen zijn. In deze begrippenlijst staat bijvoorbeeld wat een QR code is en wat het doet. Wat de betekenis is van bijvoorbeeld QR, en zo veel meer leuke, interessante en leerzame dingen.

Het is ook mogelijk zelf een inzending te doen, als je bijvoorbeeld weet wat BitCoin is of iets anders wat te maken heeft met een QR code, want niets is zo fijn kennis te delen en vrij te houden voor anderen dit ook te kunnen leren.

QR-code Begrippenlijst

Er zijn 7 Vraag in deze lijst die beginnen met de letter R.
R
Redirects
Met een redirect kun je de website bezoeker laten weten dat die pagina is vervangen door een andere pagina. Op deze manier voorkom je dat website bezoekers 404 pagina’s te zien krijgen.
Toegevoegd door: Peter
Remarketing
Een veel gebruikte term is remarketing. Het is een vorm van adverteren door je advertenties alleen te laten zien aan mensen die een bepaalde interactie hebben gehad met je website. Op deze manier kun je product X opnieuw tonen aan mensen die op de productpagina zijn geweest van product X. In de praktijk is dit vaak een zeer effectieve manier om potentiële klanten alsnog over de streep te krijgen.
Toegevoegd door: Peter
Responsieve tekstadvertenties
Dit zijn advertenties die bestaan uit meerdere koppen en beschrijvingen. Op deze manier kan Google zelf bepalen welke koppen en beschrijvingen er worden getoond aan degene die zoekt. Hierdoor krijgen mensen relevantere advertenties te zien op basis van hun gedrag.
Toegevoegd door: Peter
Rich snippets
De uitgelichte onderdelen die te zien zijn in een zoekresultaat van Google worden Rich Snippets genoemd. Rich Snippets zijn te verkrijgen door gebruik te maken van Structured Data.
Toegevoegd door: Peter
ROAS
ROAS is de afkorting van de term Return On Advertising Spend. Hierbij bereken je hoe effectief jouw campagne of zoekwoord is geweest. Het getal komt voort door de totale conversiewaarde te delen door de totale kosten. In Google Ads kun je de ROAS ook gebruiken als biedstrategie voor je campagnes.
Toegevoegd door: Peter
Robots.txt
Dit is een bestand waar de webpagina’s in staan die gecrawld mogen worden door de zoekmachine.
Toegevoegd door: Peter
ROI
ROI (volledige term: Return On Investment) is een berekening dat laat zien wat de opbrengst is op eerdere investeringen. Investeerder gebruiken deze berekening vaak om te kijken of de investering aantrekkelijk genoeg is. De ROI is te berekenen door de volgende formule: (verwachte) opbrengst / kosten (investering) x 100%.
Toegevoegd door: Peter


Voeg een Vragen toe