Waarom Hans van Tellingen vindt dat de QR-code niet gebruikt zou moeten worden

Waarom Hans van Tellingen vindt dat de QR-code niet gebruikt zou moeten worden

Winkelcentrumonderzoeker Hans van Tellingen sluit zich aan bij de oproep aan winkeliers door de Raad Nederlandse Detailhandel: niet gebruiken, die QR-code. Tot en met de persconferentie van vrijdag 12 november verschijnt dagelijks een speciale De Ondernemer-nieuwsbrief met het dan laatste nieuws over de verwachte coronamaatregelen. Deze nieuwsbrief wordt bovendien voorgelezen door een virtuele stem. Aanmelden kan hier: www.deondernemer.nl/nieuwsbrief.

De coronapas is ongewenst. De QR-code is een farce. Deze voorkomt geen besmettingen. Omdat gevaccineerden namelijk net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden. Of zelfs nóg besmettelijker. De QR-code dient daarom geen enkel praktisch nut. En zet hele bevolkingsstammen tegen elkaar op. Grote groepen mensen worden achtergesteld. Omdat zij geen toegang meer hebben tot de horeca, de sportkantine, het museum, de sportschool, de muziekles, het theater, de bioscoop, het vliegtuig. Et cetera. En nu komen daar ook binnenkort waarschijnlijk de (zogenaamde ‘niet-essentiële’) winkels bij.

Een verschrikkelijk plan. Dat zei ik zelf. Uiteraard. Maar dat zeggen de winkeliers ook. De QR-code gaat veel omzet kosten. En, nog veel belangrijker, zet de verhoudingen in de samenleving volstrekt onnodig op scherp.

Ja, er was dus weer een persconferentie op 2 november. Slecht nieuws. Er zijn weer nieuwe beperkende maatregelen gaan gelden. Vreemd eigenlijk. Want coronamaatregelen of lockdownmaatregelen hebben nog nooit gewerkt. De maatregelen dienen geen nut, behalve dan een verdere verlenging van de epidemie. Daar is overtuigend bewijs voor. De enige maatregelen die wél werken betreffen ‘ventilatie’ en ‘thuis blijven bij ziekte’. Al het andere dient geen ander doel dan de samenleving onterecht op slot zetten.

Geen barrières in de winkel

Winkelen is niet alleen een nuttige bezigheid, maar is ook iets wat mensen bovenmatig appreciëren. Een barrière opwerpen bij de ingang van een winkel gaat daarom veel omzet kosten. Nu is een mondkapje ook al een onding met een negatieve impact op de omzet, maar de mogelijke invoering van de coronapas bij de ingang is echt een brug te ver. Niet alleen de ongevaccineerden raak je zo kwijt. Dat is al 15 procent van de volwassen bevolking. Maar denk eens aan al die meidengroepen die op een zaterdag gezellig samen gaan shoppen. Als er een vriendin bij is die geen QR-code heeft, haakt de hele groep af. Dat kan zo maar leiden tot de helft minder bezoekers in je winkel.

En ja, ik wijs met name naar de noodzaak van de QR-code op de winkelvloer, of beter: het gebrek aan noodzaak. Ik kijk vooral naar de cijfers. Die zeggen dat er praktisch geen besmettingen bij het winkelen plaatsvinden. Dat blijkt ook uit RIVM-onderzoek. Een winkel is een doorstroomlocatie, met korte klantcontacten. Daar is het risico nihil. Winkelen is veilig.

Reageer of discussieer mee

Vond u Waarom Hans van Tellingen vindt dat de QR-code niet gebruikt zou moeten worden nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Waarom Hans van Tellingen vindt dat de QR-code niet gebruikt zou moeten worden” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…