Wil je meedoen met de volgende grote trend die je bedrijf naar succes zal doen stijgen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Dus, hier is een uitgebreid overzicht van hoe QR-codes uw marketingcampagnes naar een geheel nieuw niveau kunnen tillen!
Waarom zijn QR-codes nuttig voor marketingcampagnes?
QR-codes zijn over de hele wereld gestaag in populariteit toegenomen – en met een goede reden. Ook al lijken ze misschien op gepixelde vierkanten, ze zijn een van de slimste en krachtigste uitvindingen in de marketing- en zakenwereld van vandaag.
Steeds meer merken omarmen QR-codes omdat:
- Iedereen met een smartphone kan ze gebruiken
- Ze verbinden print gemakkelijk met mobiel, wat printreclame verbetert
- Ze worden geleverd met voor mobiel geoptimaliseerde inhoud
- Er zijn talloze verschillende soorten QR-codes voor elke behoefte (video’s, afbeeldingen, pdf’s, apps, links naar sociale media, digitale visitekaartjes en meer)
- Hun korte URL maakt hun gebruik in digitale marketing mogelijk
- Ze zijn volledig aanpasbaar
- Dynamische QR-codes kunnen worden gevolgd en bewerkt
- Ze hebben een hoge fouttolerantie
- Ze kunnen grote hoeveelheden gegevens bevatten
- Ze kunnen van ver worden gescand
- Ze kunnen worden gebruikt voor contactloze mobiele betalingen
- …en veel meer!
Hoe u QR-codes kunt gebruiken om uw marketingcampagne te verbeteren
QR-codes ondersteunen alle aspecten van marketingcampagnes, inclusief ROI-berekeningen (return on investment), A/B-testen, campagne-optimalisatie en integratie van meerdere marketingmedia. Laten we eens kijken hoe dit werkt.
ROI bijhouden
Het doel van elke marketingcampagne is om de beste waar voor uw geld te krijgen, toch? Daarom moet u de ROI bijhouden om te begrijpen of de investering het echt waard was. Met QR-codes kunt u de ROI berekenen voor alle soorten marketingcampagnes, zowel print als digitaal, of zelfs een combinatie van beide. Als uw marketingcampagne een dynamische QR-code gebruikt, kunt u automatisch alle scanstatistieken met betrekking tot die campagne bekijken in uw QR-codegenerator-account. Deze statistieken zijn onderverdeeld in de categorieën gescande tijd, gebruikt apparaat, scans per topsteden en -landen, en unieke vs. totale scans.
Multi-channelmarketing
De hierboven genoemde trackingstatistieken kunnen worden bekeken voor zowel gedrukte als digitale marketingcampagnes. Voor gedrukte advertenties zien gebruikers uw QR-code en scannen deze met hun smartphone, en voor digitale marketing hebben gebruikers toegang tot dezelfde inhoud met een korte URL. Een korte URL vervangt langere links naar uw inhoud en versnelt hun laadtijden. Met beide beschikbare mogelijkheden kunt u gebruikers bereiken op desktop, mobiel, tablet en print – allemaal met dezelfde QR-code.
A/B-testen
Goed ontworpen marketingcampagnes maken gebruik van A/B-testen (waarbij twee of meer vergelijkbare concepten worden vergeleken om te zien welke het beste presteert). Zelfs de kleinste details kunnen grote verbeteringen aanbrengen in de conversieratio’s. Op dezelfde manier waarop u campagnes segmenteert op marketingmedium en tijd, kunt u ook resultaten voor verschillende QR-codes bekijken en vergelijken. In uw QR Code Generator-account ziet u een lijst van elke verschillende QR-code die u maakt. Om de trackinggegevens voor die QR-code te controleren, klikt u op details om meer te bekijken.