6 manieren om een interactieve muur te maken met QR-codes

6 manieren om een interactieve muur te maken met QR-codes

Er zijn eindeloze mogelijkheden om interactieve muren met QR-codes te maken, vooral omdat er een veelvoud aan QR-codetypen beschikbaar is. Met QR-codes kunt u een creatieve draai geven aan hoe u met klanten, bezoekers of klanten omgaat en uw marketingdoelen bereikt. Dit kan onder andere betekenen dat je kijkers naar een bestemmingspagina leidt om verkopen te genereren, een speurtocht te maken bij een evenement of kijkers naar je sociale-mediapagina’s te brengen om volgers te stimuleren, naast vele andere voorbeelden.

#1 Speurtochten op evenementen

Als je op zoek bent naar een manier om een ​​wanddisplay op te fleuren tijdens een evenement zoals een conferentie of een beurs, dan is een speurtochtspel een geweldige manier om dat te doen. Bezoekers van het evenement kunnen deelnemen door de QR-code te scannen en een idee te krijgen waar ze de volgende QR-code kunnen vinden, enzovoort. De eerste mensen die de eindaanwijzing vinden, winnen een prijs, waarbij vaak een bepaald product of merk betrokken is. Als je gefocust bent op zoiets als een productlancering, is dit een slimme manier om mensen te stimuleren je merk te proberen en de ervaring veel interactiever en gedenkwaardiger te maken. Gebruik een PDF QR-code om wat informatie over uw merk of product te delen, klanten naar de volgende aanwijzing of display te leiden, of maak een QR-code voor de afbeeldingsgalerij om een ​​visuele aanwijzing te geven over waar ze naartoe moeten gaan.

#2 Winkel tijdens het wachten op het openbaar vervoer

Geef verveelde forenzen een kans om te winkelen terwijl ze wachten op een trein of vliegtuig met een winkelbare muur. In de onderstaande afbeelding hebben ze voor elk item individuele QR-codes gemaakt die kunnen worden gescand en vervolgens automatisch kunnen worden gekocht. In dit geval kunt u gebruikers ofwel naar een bestemmingspagina leiden met een dynamische website-URL-code of hen in staat stellen het item rechtstreeks via hun telefoon te kopen via contactloze betalingen met QR-codes.

#3 Voeg informatie toe aan historische sites

Het gebruik van een toeristische QR-code helpt toeristen in de toeristenindustrie om reizigers meer gedetailleerde informatie over de locatie te geven, zoals historische details of andere bezienswaardigheden. In het onderstaande voorbeeld worden bezoekers van de stad gevraagd de QR-code te scannen om audio te horen over een belangrijke historische site. In Gibraltar, een stad met zo’n 50.000 jaar geschiedenis achter de rug, besloot de lokale overheid iets soortgelijks te doen door QR-codes toe te voegen aan verschillende bouwmuren rond de stad. Elke QR-code leidde toeristen naar de Wikipedia-pagina die relevant was voor die locatie, waardoor toeristen meer informatie over de site kregen. Ditzelfde concept zou voor elke toeristische attractie werken om toeristen te helpen met routebeschrijvingen en hun leerervaring te verbeteren.

#4 Interactieve muren in de klas

In een poging om de voordelen van technologie te omarmen, zijn veel leraren begonnen met het gebruik van QR-codes voor scholen, vooral omdat tablets een vast onderdeel van het lesprogramma zijn geworden. QR-codes op prikborden in de klas verbeteren het leerproces omdat ze leerlingen kunnen verbinden met geluiden en video’s die verband houden met het onderwerp dat ze leren. Het enige wat de leerlingen moeten doen, is de QR-code scannen met hun tablet of telefoon, afhankelijk van hun leeftijd. Vooral voor jongere kinderen zijn QR-codes erg handig omdat ze het lastige deel van het typen van een link overslaan. Ze voegen ook wat creativiteit toe aan het leren.

#5 Donatieinzameling

Het Leger des Heils is regelmatig begonnen met het gebruik van QR-codes om donaties in te zamelen. Als gevolg van enorme onderfinanciering in hun donatiecampagnes, realiseerden ze zich dat ze dingen moesten veranderen. Bij hun traditionele systeem voor het inzamelen van donaties was een persoon betrokken die emmers voor supermarkten en andere openbare ruimtes hield. Ze bleven echter horen dat de reden om niet te doneren was omdat mensen geen contant geld bij zich hadden. Ze creëerden een interactief wanddisplay dat donaties mogelijk maakte via een QR-code voor fondsenwerving, en hun donatietotalen schoten omhoog. Het is een tactiek die elke non-profitorganisatie kan gebruiken, hetzij via een openbaar interactief wanddisplay of zelfs op hun kantoorraam.

#6 Interactieve kunstdisplays

Musea kunnen hun kunst aan de muur interactiever maken door ook QR-codes toe te voegen. Een paar opties zijn om een ​​MP3-QR-code te gebruiken om een ​​geluidsversie van de bio van de artiest te hebben of om kijkers naar een website te sturen om over de artiest te lezen met een URL-code voor de website. Hierdoor kunnen bezoekers in hun eigen tempo en in elke gewenste volgorde door de displays bladeren. Het is ook een geweldig alternatief voor traditionele audiogidsen.

Het creëren van een interactieve muur met QR-codes is een creatieve oplossing voor veel industrieën. Hiermee kunt u een eenvoudig display transformeren in iets dat betekenisvoller is voor uw klanten, bezoekers of klanten door hen de mogelijkheid te geven om met een bepaald stuk kunst aan de muur bezig te zijn. Dit bouwt op zijn beurt waarde op, of het nu uw doel is om de verkoop of naamsbekendheid te vergroten, of om ze gewoon beter op de hoogte te houden.

Reageer of discussieer mee

Vond u 6 manieren om een interactieve muur te maken met QR-codes nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “6 manieren om een interactieve muur te maken met QR-codes” mag u delen met anderen 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…