Door QR-codes op beurzen te gebruiken, kunnen branche-experts met één scan in contact komen met uw product, dienst of inhoud. Zodra ze de code hebben gescand, kun je volgen, een rapport opbouwen en ter plekke waardevolle feedback krijgen.
Als u op de hoogte wilt blijven van uw marketinggame, voegt u QR-codes toe aan uw strategie. Het is kosteneffectief, eenvoudig in te stellen en zeer interactief. U hebt alleen een voorraad QR-code-oplossingen nodig, een effectieve QR-code-marketingstrategie en een show-stoppende beursstand waar u twee keer naar kijkt.
Bent u klaar om uw product of dienst te presenteren aan de experts in uw branche? We hebben de tools om u te helpen indruk te maken op uw doelgroep en betere connecties op te bouwen met branche-experts en potentiële klanten – terwijl u leads genereert als nooit tevoren. Blader door onze QR Code-marketingbibliotheek om uw kennis van onze 2D-barcodes bij te werken.
Wat is een beurs?
Beurzen, ook wel handelsbeurzen of exposities genoemd, zijn spannende evenementen die worden gehouden voor specifieke industrieën om hun producten of diensten tentoon te stellen en te demonstreren aan potentiële klanten, leveranciers, zakenrelaties, inclusief de pers.
4 marketingvoordelen van het gebruik van QR-codes op beurzen
Je stand voorbereiden op een beurs is niet voor angsthazen. Het kost veel tijd en geld, om nog maar te zwijgen van een nauwgezette planning en onberispelijke marketingstrategieën voor handelsbeurzen. Maar als je intelligente marketingsoftware zoals QR-codes aan boord hebt, heb je een complete toolbox om je te helpen van pre-event tot post-event – graag gedaan.
Voordeel 1: Trek bezoekers aan met een QR-code naar je kraam
Het heeft weinig zin om een mooie stand te hebben die leeg en stil is. Niemand kijkt graag naar een verlaten stand. Uw inspanningen zouden voor niets zijn geweest als u op uw evenement met weinig voetverkeer zou eindigen.
Maar wanneer u uw stand voor de beurs publiceert, creëert u een buzz voordat het evenement begint. Het is niet nodig om het van de daken te schreeuwen, er zijn twee manieren om uw stand te promoten: het creëren van een pre-trade show e-mailcampagne en het gebruik van uw actieve sociale mediaplatforms.
Laat je volgers weten dat je een stand gaat opzetten voor de beurs. Voeg eenvoudig een QR-code voor een evenement toe aan uw bericht of e-mail op sociale media. Op deze manier kunnen uw bezoekers de datum rechtstreeks in de kalenders opslaan en onthouden om uw stand te vinden!
Of je zou kunnen modelleren wat Missouri State University deed op hun Education Career Fair door het woord op Twitter te verspreiden. Ze gebruikten de QR-code zowel als check-in van studenten en om e-mailadressen van studenten op te halen. Dit is een briljante manier om leads te genereren. Lees meer over het genereren van QR-code-leads op onze geweldige blog!
Voordeel 2: Design je eigen QR-code
Wist u dat QR-codes uw merkbekendheid en uw merkesthetiek kunnen verbeteren? Dat komt omdat je een overvloed aan QR-codeontwerpen en QR-codeframes tot je beschikking hebt wanneer je QR Code Generator Pro kiest.
Maak uw merk direct herkenbaar met volledig aanpasbare functies, zoals het toevoegen van uw merkkleuren, logo en een pittige call-to-action (CTA). Zodra bezoekers langs uw stand lopen, is de kans klein dat ze zich uw merk niet meer herinneren.
Voordeel 3: Een QR-code zorgt voor een snelle offline naar online ervaring
Uw stand mobiel optimaliseren is eenvoudig met QR-codes zodra u uw afdrukmedium/s voor uw stand heeft geselecteerd. U kunt uw gepersonaliseerde gepixelde vierkant op elk materiaal afdrukken, van flyers, tafeltenten, banners, stickers tot brochures. Vergeet niet om de afdruktips voor QR-codes te bekijken om ongelukken te voorkomen!
Bezoekers van de beurs zouden veel andere stands hebben gezien voordat ze de jouwe zagen. Om ervoor te zorgen dat uw stand niet naar de achtergrond verdwijnt, heeft u een engagementtool nodig om hun interesse snel te wekken.
Dit maakt QR-codes het perfecte ontwerp – ze worden niet voor niets Quick Response-codes genoemd. Zodra bezoekers vierkante rasters op al je materialen zien, zijn ze één scan verwijderd van digitale interactie met je. Betrokken zijn bij uw product of dienst via hun digitale apparaten maakt uw merk gedenkwaardig.
Voordeel 4: QR-codes kan je volgen, aanpassen en meten
Zijn uw printmaterialen elke cent waard? Met QR Code Generator kunt u uw print-ROI (return of investment) meten en elke afzonderlijke scan van uw QR-code volgen.
U maakt uw beursstand uw investering waard als u kiest voor een Dynamic QR Code. Deze oplossing geeft u toegang tot het bewerken en aanpassen van uw materialen, zelfs na het printen. Het is flexibel in vergelijking met statische QR-codes. Een ander voordeel van het kiezen van de dynamische versie is de mogelijkheid om scans in realtime te volgen. Met het volgen van QR-codes kunt u de locatie, het besturingssysteem, scans in de loop van de tijd en totale en unieke scans volgen in een gedetailleerd (en downloadbaar) rapport. Dit is gemakkelijk gemaakt voor het volgen van beurzen.
5 slimme manieren om QR-codes te gebruiken op beurzen
Het promoten van uw beursstand met QR-codes is geen rocket science. Zodra je al je materialen hebt ingesteld, kun je vertrouwen op deze slimme marketingtools om deelnemers te betrekken. Hier zijn enkele marketingstrategieën voor beurzen die u kunt combineren met QR-codes.
Tip 1: Sta deelnemers toe om uw product te testen
Demonstraties zijn grote drijfveren voor betrokkenheid op beurzen. U koopt toch ook geen auto zonder proefrit? Het spannende aan dit soort branche-evenementen is het element van nieuwigheid.
Bezoekers krijgen een face-to-face kans om een band met uw merk op te bouwen. Het is een enorme deal. Dit is het moment om uw concurrenten te slim af te zijn door de beste eigenschappen van uw product te laten zien. Geef uw bezoekers dus een voorproefje van wat uw product of dienst kan doen.
Als je bijvoorbeeld een gamebeurs bijwoont, vergroot je het plezier met een demo van je game. Of u houdt het simpel door uw standbezoekers te betrekken met QR-codes. Afhankelijk van uw budget kunt u het een of het ander doen, maar u kunt ook beide doen!
In de onderstaande afbeelding kan de doelgroep zowel het product testen als de QR-code scannen om het spel te bestellen. Dit niveau van interactiviteit is zowel vermakelijk als geavanceerd, dus wees niet verbaasd als je een lange rij toeschouwers hebt die mee willen doen aan de joy ride.
Tip 2: Organiseer een beurswedstrijd
Gamification (Gamification omvat alle online én offline activiteiten waaraan game-elementen zijn toegevoegd om gedragsverandering te stimuleren. Anders gezegd: gamification betreft alle toepassingen van game-denken en game-technieken in een non-game context) is een effectieve strategie om op beurzen te gebruiken om bezoekers naar uw stand te trekken. Organiseer een wedstrijd op een beurs of een QR-code weggeefactie om buzz te genereren. De weggeefactie of beloning kan van alles zijn, van bedrijfsartikelen tot een gratis maandelijks abonnement op uw product. U kunt zelfs een QR-code op kleding afdrukken om trendy T-shirts met merknaam weg te geven.
Zorg ervoor dat alle deelnemers aan uw wedstrijd weglopen van iets dat uw merk vertegenwoordigt. Dit geeft ze iets om je aan te herinneren. Maar als u een blijvende indruk wilt achterlaten en meer interesse van uw deelnemers wilt wekken om uw producten te kopen, laat dan een coupon QR-code achter op het item dat u gratis weggeeft.
Door dit te doen, geeft u hen een stimulans om te kopen wat u ook verkoopt. Een andere bonus is dat ze uw merk eerder herkennen omdat u een ervaring voor hen hebt gecreëerd – en u laat ze achter met een QR-code die de merkherinnering versterkt.
Tip 3: gebruik zakelijke connecties
Beurzen zijn ook goudmijnen om te netwerken met zakenrelaties binnen uw branche. U kunt ook uw concurrentie verkennen en leren van de experts in uw vakgebied. Breng tijd door met zakenpartners en het delen van branchekennis. Je weet nooit wie je tegenkomt en welke onschatbare informatie je van hen kunt leren.
U kunt uw netwerkvaardigheden ook naar een hoger niveau tillen door uw contactgegevens ter plaatse uit te wisselen. We raden de vCard QR-code aan. Ook bekend als een virtuele contactkaart, kunt u contactgegevens opslaan met een enkele scan.
Plaats deze oplossingen op een QR-code-visitekaartje en verspreid ze onder alle zakelijke connecties die je hebt gemaakt. U kunt ook badges met QR-codes dragen, zodat voorbijgangers kunnen zien wie u bent en uw vCard QR-code kunnen scannen.
Tip 4: Vermenigvuldig je volgers
Als het niet op sociale media staat, is het niet gebeurd, toch? Het genereren van aanwezigheid op sociale media is net zo belangrijk als het opzetten van uw beursstand. Om interesse te wekken, moeten mensen weten waar ze je kunnen vinden.
Update je volgers voor het evenement met live content. Plaag je volgers met sneak peeks van je stand, fragmenten van je productdemo’s of zelfs een livestream van het evenement.
Gebruik op uw stand een QR-codebanner om uw QR-code voor sociale media te tonen. Kun je niet kiezen welk social media platform? Geen probleem. Met deze specifieke QR-code koppelt u al uw accounts met slechts één code.
Deze spiegelende oplossing is de brug tussen uw persoonlijke evenement en uw sociale-mediaplatforms. Het beste is dat u meer volgers krijgt van bezoekers binnen uw branche. Wees niet verbaasd als je na de show een vlaag van volgers aantreft.
Tip 5: Verzamel feedback
Als je op een beurs staat, ben je omringd door je concurrentie. Intimiderend he? Nou… het hangt ervan af hoe je het bekijkt. Dit kan de belangrijkste leercurve voor uw bedrijf zijn.
Het raadplegen van branche-experts kan de beste manier zijn om te testen of het product of de dienst die u aanbiedt, moet worden verbeterd. Het kan je zelfs laten zien wat je goed doet.
Maar het laatste wat bezoekers willen doen tijdens een bruisend zakelijk evenement, is een enquête invullen. Dat kan te veel tijd kosten. Je hebt iets snel, efficiënt en eenvoudigs nodig. Gelukkig hebben we daar een oplossing voor: een Feedback QR Code.
Feedback verzamelen hoeft geen karwei te zijn. Je bezoekers om feedback vragen, vereist ook geen lange lijst met vragen. Met onze tool krijgt u feedback over uw demo, product of service chop-chop!
Plaats een QR-code op de verpakking zodat uw bezoekers deze persoonlijk of zodra ze thuiskomen kunnen scannen. Een enorm voordeel is dat u ook een nieuwe lead voor uw bedrijf genereert. Vergeet niet om op te volgen met een bedankbriefje.
Het gebruik van QR-codes op beurzen is een revolutionaire manier om uw marketingstrategie te verbeteren.
Bouw connecties op via scans, of genereer leads via verschillende oplossingen. We geven je de marketingtools om andere leveranciers te overtreffen, zodat je niet verdwaalt in de massa. Met flexibele printmedia kunt u ons gepixelde vierkante raster op uw verpakking weergeven op uw banners met uw logo, zodat u zich nooit zorgen hoeft te maken over branding.