Hoe je uw marketing kunt upgraden door QR-codes voor recepten te gebruiken

Hoe je uw marketing kunt upgraden door QR-codes voor recepten te gebruiken

Tegenwoordig is de groep mensen die kookboeken lanceert niet alleen voor chef-koks; foodies, voedingsdeskundigen, foodbloggers/vloggers en dergelijke zijn bezig met het samenstellen van recepten, waardoor er meer mogelijkheden ontstaan om in het universum van het creëren van content over eten te duiken. De deur staat wagenwijd open voor iedereen met een niet aflatende passie voor eten.

Maar dat betekent niet dat het creëren van voedselinhoud of het starten van een voedselbedrijf eenvoudig is, integendeel. Voor het ontwikkelen van recepten, het lanceren van kookboeken en het aantrekken van bezoekers naar uw receptenblog/vlog is een marketingstrategie van het goddelijke nodig – daarmee bedoelen we QR-codes. Als je blijft hangen, zul je ontdekken hoeveel onze QR-codetypes de perfecte ingrediënten zijn voor je voedingsbedrijf. Dus tag foodliefhebbers mee, en volg ons recept!

De voordelen van het gebruik van QR-codes voor recepten

QR-codes bieden state-of-the-art marketinghulp voor het publiceren van uw receptenboek en het opbouwen van uw online reputatie op uw receptenblog/vlog of sociale mediakanalen. Bovendien kan het op vrijwel elk materiaal worden gebruikt. Benut de kracht van het gebruik van QR-codes voor recepten en profiteer van elk voordeel.

Verbindt uw publiek met uw sociale-mediaplatforms

Stel dat u online verkeer op uw website heeft, maar dat niemand kennis heeft genomen van uw verrukkelijke creatie van voedselcontent op uw sociale-mediaplatforms. Wat doe je? Laat ze natuurlijk opmerken – subtiel. Het enige dat ze nodig hebben, is een zacht duwtje in de goede richting door een QR-code voor sociale media op uw website te plaatsen die hen in slechts één scan naar al uw sociale-mediakanalen leidt.

Compatibel met digitale en gedrukte materialen

U kunt QR-codes toevoegen aan een groot aantal marketingmaterialen. Dankzij hun veelzijdigheid kun je ze op of in je hardcover receptenkookboek, je webbanner op je receptenblog of op je socialemediakanalen plaatsen – de keuze is aan jou. Wilt u het nieuws over uw voedselinhoud uitzenden? Er is een hele bibliotheek met QR-code-marketingmateriaal om ze te gebruiken als QR-codestickers tot QR-codesignalisatie en nog veel meer!

Aanpasbaar voor uw merk

Het aanpassen van een QR-code voor recepten, of dat nu uw receptenboek, website of vlog is, is zowel intuïtief als creatief. Speel wat met het maken van een QR-codeafbeelding die aansluit bij uw merk. U hebt de creatieve licentie om het logo, de kleuren, het frame en de stijl toe te voegen die uw merk vertegenwoordigen. We doen er alles aan om uw merk herkenbaarder te maken en ervoor te zorgen dat u tevreden bent met een QR-codeontwerp dat past bij uw merkimago.

Een perfecte call-to-action op het randje

We krijgen een kick van het klikken op knoppen en links om erachter te komen wat er aan de andere kant van die klik gebeurt. Het meeste hiervan gebeurt onbewust en uit gewoonte. Dus als we overdag een advertentie zien waarop we niet kunnen klikken om ‘meer te weten’, negeren we de advertentie en gaan we verder met onze dagen.

Een QR-code-oproep tot actie staat dat niet toe. Wanneer u een QR-code-advertentie ziet, geeft deze u instructies over wat u vervolgens moet doen: “scan me”, “follow” en “like” zijn enkele van de CTA’s (call-to-action) die u kunt gebruiken om uw gebruiker naar actie ondernemen.

Dit zorgt voor verdere betrokkenheid bij het merk, product of dienst. De enige manier om de CTA van de QR-code te voltooien, is door deze te scannen. Eenvoud, toegankelijkheid en gemak maken dit mogelijk.

5 smakelijke tips voor het gebruik van QR-codes voor recepten

#1 Integreer QR-codes in het ontwerp van je kookboek
Binnen, buiten, bovenop – overal waar ruimte is voor een vierkant blok, maak QR-codes onderdeel van het ontwerp van uw receptenboek. Verbind de lezer uit je kookboek met de online wereld waar je in een ander formaat met ze kunt communiceren.

Zo kun je je lezers beter begeleiden bij het koken/bakken van je recept door ze te koppelen aan je online platform: je website en social media kanalen. Sloot het delen van onhandige URL-adressen in uw kookboek, gebruik in plaats daarvan QR-codes voor recepten. Probeer de Video QR Code voor video-inhoud, de Social Media QR Code voor al uw socials of de Dynamic URL QR Code om te linken naar uw receptenwebsite.

Deze gemoderniseerde aanpak haalt ons weg van de traditionele receptenboeken. In plaats van statische afbeeldingen te observeren en op een pagina te schrijven, trek je je publiek dichter bij een meer menselijke ervaring waarbij ze het gevoel hebben dat ze je merk via verschillende online kanalen leren kennen.

Zie het op deze manier: we houden niet alleen van Jamie Oliver vanwege zijn onmiskenbaar ongelooflijke receptenboeken, we houden van hem als een persoonlijk merk; zijn charmante persoonlijkheid, zijn niet aflatende passie voor eten en zijn pretentieloze begeleiding van veel thuiskoks. Jarenlang hebben velen via videoformaat aangesloten bij zijn nuchtere houding.

Door bijvoorbeeld de video-QR-code te gebruiken, kan uw publiek een verbinding met uw inhoud opbouwen die verder gaat dan de pagina’s: in plaats van te leren hoe u een spaghetti carbonara kookt via de traditionele vorm, nodigt u uw publiek uit om een ​​maaltijd met hen op te toppen door middel van video zodat uw publiek het gevoel heeft bij u in de keuken te staan ​​en ze stap voor stap te begeleiden.
Is dat nu geen verademing? Het beste van alles: je ervaart nog steeds het plezier van printen met een vleugje technologie, waarbij het beste van twee werelden tegelijkertijd wordt gecombineerd. Bezoek onze pagina voor meer tips voor het afdrukken van QR-codes.

#2 Voeg webbanners toe aan uw receptenwebsite

Als je een kookboek lanceert, laat het dan aan je trouwe lezers weten. Je website is de plek om wat ophef te maken over je kookboekbaby. Verzamel de fans van je receptenboek en nodig ze uit om dit monumentale moment met jou te vieren.

Maar als u wilt dat uw lezers uw voedselinhoud opeten – en hopelijk al uw heerlijke maaltijden opslokken die ze zullen bereiden met uw receptcreatie, bied dan uw lezers een speciale aanbieding die alleen voor hen is. Een handige QR Code oplossing is een Coupon QR Code.

Een manier om uw promo aan uw lezers te tonen, is door een webbanner te gebruiken. Door uw display-advertentie te tonen op een locatie die ze duidelijk kunnen zien, weet u zeker dat uw lezers weten dat ze korting krijgen op het nieuwe kookboek van hun favoriete receptontwikkelaar.

Een extra bonus van QR-codes op webbanners is dat u uw lezers uitnodigt om ook op hun smartphones met uw inhoud bezig te zijn. In plaats van te klikken, scannen ze. Bovendien geef je je lezers een beloning die ze niet willen afslaan.

QR-codes op banners zorgen er ook voor dat uw banner opvalt en een duidelijke CTA heeft. Bekijk de afbeelding hieronder.

#3 Overweergave met een gratis eBook

eBooks staan bekend als de klassieke leadmagneten die helpen om leads om te zetten in verkopen. Het is ook een eenvoudige maar effectieve manier om uw nicheautoriteit te versterken. Het samenstellen van de inhoud van uw eBook moet ook gemakkelijk, luchtig en citroenachtig zijn: u hoeft alleen maar te weten welke recepten de meeste aandacht krijgen op uw blog.

Zodra je alle inhoud hebt verzameld, kun je aan de esthetiek werken. We raden u aan de ruimte te benutten om uw lezers te verrassen terwijl ze door de pagina’s bladeren. Naast het inbedden van het soort visuele content vol foodfotografie waar je publiek van gaat kwijlen, raden we je aan een marketinggoeroe aan boord te nemen: een QR-code.

Zo kun je je lezers doorverwijzen naar verschillende kanalen. Heb je meer inhoud om te delen op sociale media? Laat ze een QR-code voor sociale media zien. Heb je spraakaudio om te delen? Laat ze een MP3-QR-code zien. Heb je een app voor het scannen van recepten om te delen? Gebruik een app QR-code. De lijst gaat over het aantal manieren waarop u QR-codes voor recepten kunt gebruiken.

4 Maak een alles-in-één recept en boodschappenlijstje

Onderzoek toont aan dat voordat mensen online boodschappen doen, ze door recepten bladeren. Dit is veelzeggend. De wens om nieuwe recepten te ontdekken gaan hand in hand met het kopen van specifieke ingrediënten om die maaltijd te maken.

Het samenstellen van een recept met de ingrediënten die gemakkelijk aan een boodschappenlijstje kunnen worden toegevoegd, is een behoefte van de klant. En als receptontwikkelaar kun je aan die behoefte voldoen door mensen op je foodblog te laten vertrouwen om hun maaltijden te bereiden.

Ga een stap verder door een afdrukbaar PDF-document te maken waarin u het recept en de boodschappenlijst op één plek tentoonstelt. We hebben ook een eenvoudige oplossing die uw PDF naar een QR-code kan converteren: een PDF QR-code. Dit maakt het bewaren van recepten duizend keer makkelijker.

Onze oplossing is ook veelzijdig: u kunt het afdrukken in uw kookboek, het in de lay-out van uw e-boek weven, het op uw websitebanner laten zien of zelfs opnemen in uw e-mailnieuwsbrieven. Laat u als model inspireren door ons fictieve merk, de nieuwsbrief van Bilberries’ Hillside Farm hieronder, en leer hoe u QR-codes voor recepten kunt gebruiken.

#5 Start met het verkopen van je eigen voedingsproducten

Laten we zeggen dat je bedrijf echt van de grond komt en dat je klaar bent om een ​​tandje bij te steken, dan zou je moeten overwegen om je eigen voedingsproduct te verkopen en op de markt te verkopen. Het verkopen van uw voedingsproduct, of dat nu uw unieke koekjesmix is, de geheime hete saus van uw oma of de jampotten van uw vader, kan u helpen een hoger niveau te bereiken in uw bedrijf.

Het voordeel van het verkopen van je eigen foodproduct is dat je volledige creatieve controle hebt over de verpakking en marketing van je product. Dat betekent dat je alles op je productverpakking kunt zetten. En als u een door u ontwikkeld recept wilt delen en consumenten naar uw website wilt leiden, is er een eenvoudige manier om dat te doen: het implementeren van een QR-code op de verpakking.

Het gebruik van een QR-coderecept op de verpakking is ook een manier om meer online verkeer naar uw website te halen. Probeer de dynamische QR-code om uw voedselblog aan uw product te koppelen, zodat u uw klanten kunt laten browsen op uw website voor voedsel en andere voedselproducten die u heeft. Laat je inspireren door hoe fictief bedrijf Betty Bakes de verbinding tussen hun producten en hun recept heeft overbrugd en modelleer hoe je voedsel kunt scannen op recepten.

3 use-cases voor het gebruik van QR-codes voor recepten

#1 Fustini’s producten delen een bibliotheek met recepten

Fustini’s is een Italiaans geïnspireerd merk dat flessen olijfolie en balsamico-azijn verkoopt – twee essentiële ingrediënten voor de voorraadkast. Tijdens het hart van de coronaviruspandemie merkte het bedrijf van Fustini een trend op in het gebruik van QR-codes, wat leidde tot een revolutionair idee: het toevoegen van een QR-code aan hun flesetiketten.

Toen het concept eenmaal was geboren, gingen ze op volle kracht vooruit en ontwierpen een QR-code die gebruikers van de fles naar een webpagina leidde. De webpagina is een bibliotheek met recepten die Fustilini’s olijfolie en balsamicoazijn bevatten. Van scannen tot koken, gebruikers kunnen een feestmaal samenstellen – allemaal op één plek.

De producten van Fustini laten ons zien dat het potentieel van het gebruik van verpakkingen om recepten te delen mogelijk is. Ze zorgen ook voor geweldige cadeau-ideeën voor de voedselliefhebber die altijd op zoek is naar nieuwe recepten. Kun je je een toekomst voorstellen waarin we voedsel scannen op recepten? Het is niet ver meer buiten bereik.

#2 Het kookboek van Molly Baz bevat een QR-coderecept

Een modern kookboek heeft de rekken en de harten van velen bereikt met de wens om culinaire vaardigheden te leren. Traditionele kookboeken tonen de instructies alleen schriftelijk, maar dit kookboek is geen gewoon kookboek: het heeft QR-codes.

Baz staat bekend om haar werk als voormalig voedselredacteur bij Bon Appétit, maar ze is onder andere een kok, receptontwikkelaar, videohost en foodie in hart en nieren. De kleurrijke pagina’s van haar nieuwe boek Cook This Book staan ​​vol met QR-codes, wat bijdraagt ​​aan de minimalistische esthetiek.

Maar het gaat niet alleen om het slimme ontwerp dat ervoor zorgt dat je het wilt oppakken en een storm wilt koken: het is praktisch en handig voor beginnende tot gemiddelde thuisfornuizen. Het is voor de eenvoudige thuiskok die stiekem wil weten hoe hij een ui op de juiste manier hakt of voor de ambitieuze Masterchef die zijn garde wil proberen bij het maken van een kick-ass aioli.

Lezers kunnen al deze complexere culinaire technieken leren en beheersen door middel van korte videotutorials wanneer ze een QR-coderecept scannen, waardoor er geen apps voor het scannen van recepten nodig zijn. Een vleugje techniek in dit eigentijdse kookboek laat zien hoe eenvoudig het is om het traditionele receptenboek te vernieuwen.

#3 Whisk verandert recepten en boodschappenlijstjes in QR-codes

Whisk is een alles-in-één app voor kookbeheer voor het organiseren van recepten, boodschappen doen, maaltijdplanning en het delen van recepten. Dus als u op zoek bent naar hoe u recepten online kunt delen met uw vrienden en familie, of als u minder tijd nodig heeft om maaltijden te bereiden, dan is dit de app ervoor.

Whisks nieuwste ontwikkeling van hun app voor kunstmatige intelligentie (AI) heeft QR-codes in hun product geïntegreerd, wat Delicious Magazine, een geliefd receptenmagazine in het VK, enorm ten goede is gekomen.

Whisk werkte samen met Delicious Magazine voor hun novembernummer door QR-codes toe te voegen aan sommige van hun recepten. Het gemak van QR-codes op één locatie stelt gebruikers in staat om hun boodschappenlijstjes op de receptenpagina te maken, gewoon door de QR-code van het recept te scannen.

Bovendien hebben gebruikers de mogelijkheid om hun favoriete manier van winkelen te selecteren: online of in de winkel. Receptscanner-apps zoals Whisk onthullen de mogelijkheden van het maken van voedselinhoud en kookbeheer – dat technologie en innovatie minder problemen kunnen opleveren voor een samenleving die weinig tot geen tijd heeft om te koken.

Het ontwikkelen van voedselinhoud is geen kleine voedselbaby. Maar wanneer u QR-codes in het mengsel klopt, voegt u een essentieel marketingingrediënt toe aan uw voedingsbedrijf. Volg de recepten voor het toevoegen van QR-codes voor recepten aan uw voedselblog, tijdschrift, kookboek of uw voedselproduct. Bereik meer, flop minder.

Reageer of discussieer mee

Vond u Hoe je uw marketing kunt upgraden door QR-codes voor recepten te gebruiken nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Hoe je uw marketing kunt upgraden door QR-codes voor recepten te gebruiken” mag u delen met anderen 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…