4 eenvoudige manieren om feedback te verzamelen met een QR-code-enquête

4 eenvoudige manieren om feedback te verzamelen met een QR-code-enquête

Feedback verzamelen is nu eenvoudiger en cooler geworden. Enquêtes zijn een uitstekende manier om diepgaande gegevens over uw klanten te verzamelen, te begrijpen wat hen drijft en uw bedrijf te stroomlijnen. Maar wat enquêtes naar een hoger niveau tilt, is – u raadt het al – de QR-code-enquête.

Enquêtes zijn multifunctioneel: van het verzamelen van inzichten over een demografie voor onderzoek tot het verzamelen van specifieke informatie over de ervaringen van klanten en meer. En voor het geval je je afvraagt; het verzamelen van feedback met behulp van een Feedback QR-code kan net zo waardevol zijn.

In deze blog kijken we uitsluitend naar klantonderzoeken en de verschillende toepassingen van QR-codeonderzoeken, maar allereerst, wat zijn klantonderzoeken? Klantenonderzoeken zijn manieren om feedback te verzamelen over uw product, service of ervaring vanuit het oogpunt van uw klanten. Kortom, ze helpen u te begrijpen wat er echt in de hoofden van klanten omgaat. Dus als u op zoek bent naar manieren om klantenloyaliteit te meten, dan is dit artikel iets voor u.

Waarom een ​​enquête maken met QR-code?

Het is een no-brainer! Maar als u het toch moet weten, kunt u uw klanten overhalen om een ​​QR-code-enquête in te vullen:

u meer vertellen over het gedrag, de houding en meningen van uw klanten, zodat u een positievere klantervaring voor hen kunt creëren.
helpen u de klanttevredenheid te meten, zodat u de kloof tussen de verwachtingen van klanten en hun ervaring kunt overbruggen.
geeft u een indicatie van relevante feedbacktrends.
Inzicht krijgen in wat uw klant tevreden stelt, staat centraal; feedback stelt u in staat om uw strategie aan te passen, te wijzigen en de manier waarop u met klanten omgaat te transformeren. Als je je afvraagt ​​of enquêtes echt de moeite waard zijn, overweeg dan dit Microsoft-rapport: maar liefst 89% van de deelnemers (die het perspectief van de klant vertegenwoordigen) gaf aan dat ze wilden dat bedrijven om feedback zouden vragen. Door te informeren naar wat uw klanten te zeggen hebben via enquêtes, kunt u ze beter begrijpen. U kunt niet fout gaan met het opbouwen van een diepere relatie met uw klant.

Hoe kunt u profiteren van klantonderzoeken?

Wanneer u een dialoog creëert tussen u en uw klant, bevordert u klantbetrokkenheid. Door uw aandacht te vestigen op de producten en diensten die geüpgraded of verfijnd moeten worden, verbetert u het klantenbehoud. En tot slot, wanneer u reageert op de suggesties van uw klanten, vergroot u uw merkloyaliteit. De voordelen van klantonderzoeken kunnen niet worden onderschat!

Hier is een voorproefje van hoe u een QR-code voor een enquête kunt maken:

-Maak uw online enquête op Google Formulieren
-Genereer een deelbare link.
-Ga naar qr-code-generator.com.
-Selecteer Website QR-code
-Plak de link van uw Google-formulier in het websiteveld
-Pas uw QR-code aan
-Download uw QR-code-enquête.

4 Verschillende toepassingen voor QR-code-enquêtes

#1 QR Code-enquêtes voor restaurants

Restaurateurs, kom hier! Profiteer van QR-code-enquêtes door QR-codes op zoveel items te plaatsen als u kunt vinden: afhaalmaaltijden of -tassen, menu’s, cheques – noem maar op! Er is een overvloed aan creatieve manieren om QR-codes voor restaurants te gebruiken. Wat is er zo leuk aan deze aanpak? Je laat je klant ongemoeid tijdens hun eetervaring. Bovendien hoef je ze niet lastig te vallen met de verouderde pen-en-papierenquêtes die ze – laten we eerlijk zijn, nooit zullen doen.

QR-code-enquêtes bieden klanten een snelle, gemakkelijke en toegankelijke optie die ze ter plaatse of na hun eetervaring kunnen doen. Vergeet niet om ze op te volgen voordat de ervaring een vluchtige herinnering wordt.

Tablevibe is een passend voorbeeld van een restaurant dat niet alleen QR Code Generator gebruikte om feedback van hun gasten te verzamelen, maar ook om zich aan te passen aan de COVID-19 gezondheidsvoorschriften. Tablevibe biedt verschillende contactloze oplossingen aan, met name een enquête met een royale beloning: een coupon. Deze heerlijke combinatie van het belonen van gasten voor hun feedback gaf een boost aan hun klantenreactie – een duidelijke win-win voor zowel Tablevibe als hun klanten!

Word lid van de club en leer hoe u onze QR-codecoupon in uw voordeel kunt gebruiken. Het volgen van restaurants zoals Tablevibe kan meer klantbetrokkenheid genereren – nog beter als je ze ervoor beloont. Maak je al aantekeningen?

Pro tip: stimuleer uw enquête!

#2 QR Code-enquêtes voor evenementen

Oh, evenementen – wat een gunstige tijd om op grote schaal grote hoeveelheden feedback over klanten te verzamelen. Denk aan grote conferenties, virtuele evenementen, webinars, congressen, concerten of zelfs festivals. Als je ooit een brandende vraag had over wat je bezoekers van je evenement vonden, is dit het moment om die te stellen. Maar stop daar niet. Laat uw gasten het evenement opzwepen met een QR-code voor evenementen.

Benieuwd wat uw publiek van uw talk vond? Laat strategisch een QR Code-enquête achter op uw laatste dia. Probeert u erachter te komen wat uw deelnemers van uw conferentie-evenement vonden? Plaats gemakkelijk een QR-code-enquête in toiletten. Je hoofd krabben over wat je bezoekers van je festival of concert vonden? Toon een QR-code-enquête op gedrukte posters, grote schermen. En als u echt ambitieus bent, kunt u uw QR Code-enquête naar een hoger niveau tillen: de lucht.

Neem Travis Scott, de muziekartiest die, terwijl hij debuteerde met zijn nieuwe nummer, “Escape Plan”, de theaters opvoerde met een oplichtende droneshow. De lucht werd verlicht met een QR-code die duizenden festivalgangers lokte om naar zijn pre-single op Spotify te luisteren. Brilliant legt deze slimme marketingbeweging niet eens vast. Dit epische drone-lichtdisplay leidde tot meer dan 80,0 K-impressies.

Evenementenorganisatoren kunnen hierop inspelen door festivalgangers te verleiden hun QR-code-enquête te scannen met een vuurwerkwaardige weergave van een QR-code in de nachtelijke hemel. Subtiel? Misschien niet. Er is niets subtiels aan een extravagante QR Code drone-display. Maar gedenkwaardig? Een volmondig ja – denk maar aan de browniepunten voor merkloyaliteit die u krijgt. Fleur je festival ’s nachts op met een dynamische QR-code!

#3 QR Code-enquêtes voor COVID-19 gezondheidsvoorschriften

Terwijl we blijven leven met COVID-19 in de voorhoede en achtergrond van ons leven, blijft het naleven van gezondheidsvoorschriften een topprioriteit. Met het relatieve succes van China om het virus op afstand te houden met het gebruik van de QR-code voor Covid-screening, is deze technisch onderlegde oplossing misschien geen slecht idee.

Het maken van een enquêtevragenlijst kan een pragmatische oplossing bieden om symptomen van het coronavirus van tevoren te volgen. Zorginstellingen zijn al begonnen met het implementeren van een zelfscreeningtool waarbij je een reeks vragen over het virus beantwoordt. Evenzo kunnen bedrijven en organisaties vragenlijsten maken om hun werknemers, gasten en klanten veilig te houden.

Restauranteigenaren kunnen bijvoorbeeld prescreening-covid-vragenlijsten maken die hun gasten kunnen scannen bij reservering of zelfs voordat ze het restaurant betreden. Evenementmanagers kunnen QR-codes via e-mail sturen om aanwezigen voor aankomst vooraf te screenen. Bedrijven kunnen hun werknemers vooraf screenen om hun symptomen te volgen voordat ze het kantoor betreden. QR-code covid-enquêtes kunnen een effectief hulpmiddel zijn om ons leven te beheren terwijl het virus zich blijft ontwikkelen.

#4 QR Code-enquêtes voor sociale media en e-mailmarketing

Wilt u uw festivalgangers, hotelgasten, diners, conferentie- of webinarbezoekers herinneren aan hun buitengewone ervaring met u? Neem na het evenement contact met ze op via sociale media, e-mail of zelfs sms. Soms hebben uw klanten alleen tijd nodig om in zich op te nemen en na te denken over hoe ze zich echt voelden over een evenement, hotel of eetervaring.

Bouw de QR-code op in uw marketingstrategie voor sociale media

Verfris de geest van uw klanten door over het evenement of de ervaring te posten terwijl u een QR-code-enquête op uw socialemediakanalen plaatst. Gezien het percentage mensen op sociale media (82% van de Noord-Amerikanen), betekent het betrekken van uw klanten op deze sociale-mediaplatforms dat u de meeste van uw klanten ontmoet waar ze al zijn.

Pro-tip: probeer onze QR-code voor sociale media om contact te maken met uw publiek!

Voeg de legendarische QR-code toe aan uw e-mailmarketingstrategie

Neem contact op met uw klanten met een gepersonaliseerd bedankje, vergezeld van een QR-code-enquête om feedback te verzamelen over de ervaring van uw klanten. Als u denkt dat uw inspanningen voor niets zullen zijn, denk dan nog eens goed na: momenteel hebben e-mailgebruikers een wereldwijd record van 4,03 miljard – en dat aantal zal naar verwachting alleen maar toenemen.
Pro-tip: versterk uw relatie met uw klanten met onze e-mail QR-code.

Met al dit gebabbel over het kosmische potentieel van de QR Code-enquête, hoe werkt het eigenlijk voor uw unieke behoeften? Twee magische woorden: Google-formulieren. En in slechts een paar eenvoudige stappen leert u hoe u een QR-code-enquête maakt.

Hoe maak je een QR-code voor een Google-formulier

Stap 1: Ontwerp uw online enquête

-Maak een Google-account aan.
-Open uw Google-apps en scrol omlaag naar Google Formulieren.
-Bekijk de sjabloongalerij of begin gewoon helemaal opnieuw met een leeg formulier.
-Pas uw enquête aan op basis van uw behoeften en doelen.

En voila – je hebt een online enquête.

Stap 2: Genereer een deelbare link

-Selecteer het icoon “verzenden” in de rechterhoek.
-Er verschijnen drie opties. Selecteer de linkoptie.
-Kopieer de koppeling.

Laten we nu eens kijken hoe u een QR-code voor een enquête kunt maken.

Stap 3: Maak een QR-code voor de website

Bezoek: qr-code-generator.com.
-Selecteer QR-code website.
-Plak de link van uw Google-formulier in het websiteveld.
-Uw QR-code wordt automatisch gegenereerd.
-Pas het ontwerp van uw QR-code aan door een kader toe te voegen, de kleuren aan te passen aan -uw merk en een pakkende call-to-action (CTA) toe te voegen.
-Download en test uw QR-code-enquête.

En dat is het. Je bent de nieuwe trotse eigenaar van een QR Code-enquête!

Als u oprechte feedback wilt over wat u goed, minder goed tot uitzonderlijk goed doet, kunnen enquêtes u helpen uw klanten op de eerste plaats te zetten en ze tevreden te houden! Met QR-code-enquêtes kunt u uw feedback digitaliseren en waardevolle inzichten over uw klanten krijgen. Er zijn verschillende manieren om uw klanten te bereiken via QR-code-enquêtes: persoonlijk in restaurants en evenementen, of digitaal via sociale media en e-mail. Meld u 14 dagen gratis aan bij QR Code Generator Pro en begin vandaag nog te experimenteren met ons brede scala aan QR-codes voor uw bedrijf.

Reageer of discussieer mee

Vond u 4 eenvoudige manieren om feedback te verzamelen met een QR-code-enquête nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “4 eenvoudige manieren om feedback te verzamelen met een QR-code-enquête” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…