Beste handleiding voor het afdrukken van QR-codes 2021

Beste handleiding voor het afdrukken van QR-codes 2021

Het maken van de perfecte QR-code is een leuk en eenvoudig proces en nadat u uw code hebt getest, is het tijd om deze af te drukken. Dit is geen ingewikkeld proces en afhankelijk van uw behoefte en plaats kunnen openbare printers helpen, of u kunt ze downloaden en het zelf doen. We zullen hier bespreken wat u moet weten.

Bepaal hoe u uw QR-codes gaat gebruiken

Wanneer u beslist hoe u uw QR-codes gaat gebruiken, overweeg dan hoeveel u er nodig heeft. Is er één code die gebruikers vaak zullen scannen, zoals een sociale-mediacode die is gekoppeld aan uw merkaccounts, of maakt u codes in bulk die scanners vaak kunnen gebruiken of eenmalige codes voor kortingsbonnen en kortingen?

En met welk doel gebruik je QR-codes? Is het voor traceerbaarheid, registratie, toegang tot tickets voor evenementen of scans naar bestemmingspagina’s met ‘need-to-know’-informatie? Er zijn veel manieren om QR-codes te gebruiken om uw bedrijfsnaam bekend te maken en op te nemen in fantastische digitale marketingcampagnes.

Kies het juiste type QR-code

Er is ook een code voor elk gebruik, dus kies het type dat het beste bij uw doel past:

  • URL QR codes die linken naar websites die geweldig zijn voor het delen van AR- en VR-ervaringen en m-commerce winkelen.
  • SMS QR codes die informatie verzenden naar mobiele telefoons in gebieden zonder internetverbinding.
  • Email QR codes voor interactie met de klant zonder een e-mailadres verkeerd te spellen.
  • vCard QR codes zijn geweldig voor visitekaartjes die rechtstreeks informatie invoeren in gegevensvelden van de mobiele telefoons van gebruikers.
  • Feedback QR codes met aanpasbare vragen en sterbeoordelingen die u helpen kennis op te doen over het verbeteren van uw bedrijf voor de best mogelijke klantervaring, wat resulteert in klantbehoud.
  • Bulk QR codes waarbij informatie kan worden geïmporteerd uit een CSV-bestand voor onbeperkte of eenmalige scans.

Statische codes kunnen op de lange termijn niet worden gewijzigd versus dynamische codes die continu kunnen worden bijgewerkt voor flexibele marketingcampagnes. Als u later wilt bewerken, kiest u een dynamische code zoals URL, feedback of socialemediacodes. Ze hoeven niet opnieuw te worden afgedrukt wanneer ze aan de achterkant worden gewijzigd. Voor tips.

Hoe QR-codes te ontwerpen

Maak uw code opvallend voor de gebruiker en gebruik altijd merkkleuren in uw codes, zodat ze uw bedrijf naamsbekendheid geven en zich onderscheiden van de rest. Contrast is belangrijk, want als je een QR-code afdrukt op een oppervlak zoals een raam met bewegende beelden op de achtergrond, is de code moeilijk te scannen. Hoewel QR’s grote zichtbaarheid geven aan etalages, moet u de code altijd zelf maken met contrasterende kleuren zodat deze gemakkelijk te scannen is of er witruimte omheen is om de code in de scanner vast te leggen. Het is nog steeds mogelijk om een mooi contrast te hebben en merkkleuren op te nemen.

Frame it – Plaats een oproep tot actie op je frame

Maak een kader met mooie kleuren en een boodschap om rond je code te plaatsen. Kies uit verschillende lijsten en pas je kleuren en berichten aan. Zorg voor een duidelijke CTA op elke code. Mensen zijn eerder geneigd om de QR-code te gebruiken als ze daar een duidelijke reden voor hebben. Als het een promotie is, een link naar een social media-account, een e-store of gewoon meer informatie over het bedrijf, laat dan een duidelijke boodschap achter om mensen te inspireren om te scannen. Klanten moeten weten waarom ze scannen, zoals: “Scan om ons te volgen op Instagram” of “Scan hier voor menu”, afhankelijk van de behoefte.

Merk het – vergeet uw logo niet

Logo’s zijn belangrijk voor branding omdat dit het visuele symbool is dat consumenten gebruiken om uw bedrijf aan de campagne te associëren. Wanneer uw identiteit gedenkwaardig is, onderscheidt het u van de concurrentie en trekt het de aandacht van de consument. Het maakt ook een blijvende indruk op mensen die uw merk nog niet eerder hebben gebruikt. Bovendien moeten logo’s klein genoeg zijn om de code met succes te kunnen scannen, maar groot genoeg om uw merk te herkennen. Plaats het logo niet over de drie vierkanten op de hoeken, anders wordt het niet gescand.

Overweeg de materialen voor het afdrukken van QR-codes
Het is het voordeligst om QR-codes af te drukken op vlakke, zichtbare oppervlakken waar ze gemakkelijk toegankelijk zijn voor scanners. Afdrukken op glanzende, glanzende materialen en oppervlakken reflecteert te veel licht en maakt het voor camera’s en apps voor het scannen van QR-codes moeilijk om de code te lezen. Ofwel printen op banners op beurzen, posters in lobby’s of gedrukte materialen zoals brochures die gemakkelijk te scannen zijn. Als u op duizenden materialen gaat afdrukken, drukt u op één materiaal af om het scannen te testen voordat u de rest afdrukt.

Wees voorzichtig met de maat!
Voor kleinere codes en kortere bereiken: de beste minimumgrootte voor de QR-code is minimaal 1″x1″, 2,5cm x 2,5cm of 115 x 115 pixels. Oudere mobiele telefoons kunnen problemen hebben met het scannen van iets kleiners. Dit formaat zou het minimum moeten zijn voor scannen op korte afstand, zoals voor contactloos betalen, productverpakkingen of kledinglabels, om er maar een paar te noemen.

Voor grotere codes die van ver worden gescand: de afmetingen moeten in verhouding staan ​​tot de afstand. Als een code verder weg is, is het nodig om deze groter te maken om de scan op te halen. Grotere codes zijn geweldig voor gebouwen, billboards en displays. Het scanformaat tot de afstand moet ongeveer 10:1 zijn. Dus als de code 10 m (32 voet) van de scanner verwijderd is, moet deze ongeveer 1 m (3,2 voet) breed en hoog zijn.

Test altijd codes in verschillende bereiken voordat u uw campagne voltooit om te zien wat de perfecte maat voor u is.

Zelf QR-codes afdrukken

Hoe meer codes u afdrukt, hoe hoger de kosten. Er zijn kleine stickerprinters beschikbaar, maar dit kan moeilijk te schalen zijn. De aanschaf van een printer hangt af van het feit of bedrijven regelmatig een groot aantal QR’s genereren of er maar een paar nodig hebben. VIP Color stelt bepaalde printers voor, afhankelijk van het aantal codes dat u nodig heeft en hoe snel u ze wilt laten afdrukken.

QR-codes afdrukken bij professionele drukkerijen

Kies een professionele drukkerij voor korte termijn behoeften en druk altijd eerst een voorbeeld af om de code te testen. Zorg ervoor dat de maat geschikt is voor de afstand voordat u deze op de uiteindelijke locatie plaatst.

QR-codes afdrukken op etiketten en verpakkingen via de fabrikant

Wanneer u zich verbindt aan langetermijncodes die herhaaldelijk op uw kledinglabels, tassen, bonnen en andere productinformatie op materialen worden gelabeld, neem dan de codes op in het ontwerp van uw labels en verpakking en voer een test uit op een monster voordat u het afdrukt op al uw producten om later teleurstelling te vinden als het niet naar de juiste informatie scant of wordt geblokkeerd door andere ontwerpen op etiketten. Dynamische QR-codes kunnen op elk moment aan de achterkant worden gewijzigd voor bijgewerkte informatie, maar statische QR-codes kunnen niet worden bewerkt, dus dit is iets om rekening mee te houden bij het produceren van langetermijncodes en het opnemen ervan in een permanente verpakking van de producten van uw bedrijf.

Bekijk deze beste gebruiksscenario’s voor materialen

Denk bij het overwegen van op welke materialen u codes gaat afdrukken na over de behoefte van uw klant en wat de beste manier is om uw boodschap over te brengen. Bekijk de oplossingen van Supercode voor meer informatie over ideeën en voorbeelden van enkele van de beste campagnes hieronder:

  • Affiches
  • Billboards
  • Menu’s
  • Websites
  • Handelswaar
  • Tijdschriften en kranten
  • Boeken
  • Affiches
  • kopjes
  • Winkelruiten
  • Produkt verpakking
  • De verpakking van levensmiddelen
  • Kleding
  • Brochures en andere afdrukken
  • Voertuigen

Bekijk deze beste gebruiksscenario’s per bedrijfstak

QR-codes kunnen elke branche en elke behoefte ten goede komen. Ze zijn continu opgenomen in een divers aantal bedrijven met veel succes voor klantbehoud, merkherkenning, e-commerce en contactloze diensten. We hebben enkele van de beste gebruiksscenario’s voor elke branche verzameld om QR-codes in uw digitale campagnes te implementeren:

  • Mode
  • Kleinhandel
  • Reparatie en onderhoud aan huis
  • Gezondheidszorg
  • Media en publiceren
  • Bedrijfsdiensten
  • Evenementmanagement
  • Toerisme
  • Beurzen
  • Plaatsen van vrije tijd
  • Luxe artikelen
  • Sportscholen
  • vervoer
  • Muzikanten en artiesten
  • Gastvrijheid
  • Financierings- en verzekeringsmaatschappijen
  • Restaurants
  • Steden en rondleidingen
  • Onderwijsinstellingen

Post op de juiste plaats

QR-codes mogen niet op plaatsen worden geplaatst waar de kleuren kunnen vervagen in direct UV-zonlicht, waardoor het contrast wegvalt en moeilijk te scannen is. Ze mogen ook niet op donkere plaatsen staan ​​waar de scanner de kleuren niet oppikt. Het is ook nuttig om QR-codes te plaatsen op plaatsen waar ze gemakkelijk toegankelijk zijn, d.w.z. niet te laag of te hoog en waar er voldoende voetverkeer is, maar het niet wordt geblokkeerd door drukte.

Reageer of discussieer mee

Vond u Beste handleiding voor het afdrukken van QR-codes 2021 nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Beste handleiding voor het afdrukken van QR-codes 2021” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…