Hoe worden QR-codes gegenereerd? Wat was de grootste QR-code ooit gemaakt? En wat is precies een QR Code-tatoeage? De ontwikkeling van QR-codes heeft niet alleen het productvoorraadbeheer getransformeerd, maar heeft ook een revolutie teweeggebracht in mobiele betalingen, marketing en voor persoonlijk gebruik.
Hoe worden QR-codes gegenereerd?
QR-codes worden gegenereerd met behulp van een vierkante vorm die 7 basiselementen omvat. Deze elementen vormen pixels die een puzzelachtig formaat creëren dat bepaalde informatie bevat over aspecten zoals afdrukrichting, timing, fouttolerantie en de stille zone voor alle inhoud die u aan de QR-code hebt gekoppeld.
Om een QR-code te genereren, kunt u een webgebaseerde tool zoals QR Code Generator PRO gebruiken om verschillende soorten inhoud om te zetten in een QR-code, inclusief afbeeldingen, video’s, digitale visitekaartjes, pdf’s, evenementen, links naar sociale media, webpagina’s , en nog veel meer. Uw QR-code wordt ook geleverd met een automatisch gegenereerde korte URL, zodat iedereen toegang heeft tot deze inhoud door de QR-code te scannen via mobiel of door op de korte URL te typen of te klikken (meestal via desktop).
Hoe halen QR-codes informatie zo snel op?
Door hun vierkante vorm kunnen QR-codes worden gelezen en snel informatie worden opgehaald omdat er gebruik wordt gemaakt van 2D-scanning. 2-D scannen betekent dat QR-codes zowel horizontaal als verticaal kunnen worden gelezen (in tegenstelling tot barcodes die alleen 1-D zijn). Bij gebruik in combinatie met een korte URL (die wordt gebruikt om de laadtijden van links te verkorten en te versnellen), verloopt het proces voor het scannen van een QR-code met een smartphone en het bekijken van de gekoppelde informatie gemakkelijk.
Bovendien verbeteren QR-codes de streepjescodetechnologie sterk om precies deze reden. Hun slimme ontwerp geeft ze een foutmarge van 7-30% (wat betekent dat bijna een derde van de QR-code kan worden beschadigd en nog steeds werkt), ze kunnen 100 keer meer informatie bevatten en de soorten informatie waarmee ze verbinding kunnen maken, is veel meer veelzijdig.
Hoe worden QR-codes gelezen?
Het scannen en lezen van QR-codes is dankzij smartphones eenvoudig geworden. Er zijn verschillende manieren om QR-codes te lezen, afhankelijk van uw type apparaat (zoals smartphone of tablet) en uw besturingssysteem (iOS of Android). In veel gevallen is het mogelijk om QR-codes rechtstreeks met de camera van je telefoon te scannen.
Wie gebruikt QR-codes het meest?
Over China gesproken, ze zijn eigenlijk het land dat het meest bekend staat om het zware gebruik van QR-codes – maar liefst 93% van de bevolking gebruikt ze regelmatig. Dit komt grotendeels omdat QR-codes een van de meest voorkomende vormen van betaling zijn geworden, zelfs onder vrienden voor persoonlijk gebruik.
Zijn alle QR-codes zwart-wit?
Aangepaste QR-codeontwerpen zijn veel verder gevorderd dan de originele zwart-witversies. De mogelijkheid om er kleur aan toe te voegen, zorgt ervoor dat ze zich perfect aanpassen aan elk type grafisch ontwerp. QR-codes die zijn ontworpen met QR Code Generator PRO kunnen worden gestyled met merkkleuren, een logo of afbeelding in het midden, aangepaste frames met een unieke CTA (call-to-action) en bepaalde randen. Bovendien kunt u QR-codeontwerpen downloaden in 4 verschillende afbeeldingsbestandsindelingen (JPG, PNG, SVG en EPS), waardoor ze flexibel zijn om aan al uw ontwerpvereisten te voldoen.
Kunnen QR-codes worden bewerkt of gevolgd?
Er zijn twee soorten QR-codes: dynamisch en statisch. Statische QR-codes zijn meer geschikt voor eenmalig gebruik omdat ze niet kunnen worden bewerkt of gevolgd, terwijl dynamische QR-codes dat wel kunnen. Wanneer u dynamische QR-codes maakt met de QR-codegenerator, kunt u scanstatistieken volgen voor uw QR-codecampagnes, inclusief locatie per stad en land, unieke versus totale scans, gescande tijd en zelfs gebruikt apparaat.
Waar worden QR-codes gebruikt?
QR-codes hebben zowel persoonlijke als zakelijke voordelen. Omdat zoveel mensen nu smartphones hebben, gebruiken marketeers QR-codes in marketingcampagnes om marketingcontent gemakkelijker toegankelijk te maken. QR-codes zijn met name handig voor gedrukte marketing omdat ze gebruikers gemakkelijk in contact brengen met digitale links op gedrukte materialen. Om je een idee te geven van hoe dit werkt, hebben we hieronder een paar voorbeelden op basis van fictieve merken.
QR-codes in een gedrukte marketingcampagne
Een makelaarskantoor als The Home Finders gebruikt regelmatig advertenties in gedrukte tijdschriften om hun eigendommen te promoten. Ze gebruikten een QR-code voor de bedrijfspagina, zodat gebruikers rechtstreeks via hun smartphone toegang hadden tot de links voor het boeken van afspraken. Dit is erg handig omdat gebruikers hun QR-code scannen, afbeeldingen van het pand bekijken op een mobielvriendelijke weergavepagina en een directe CTA-knop hebben om een bezichtigingsafspraak te maken.
QR-codes in een digitale marketingcampagne
Elle Boutique is een moderetailer die onlangs een app voor mobiel winkelen heeft gelanceerd. Ze promootten hun app met een landingspagina op hun website en gebruikten een App Store QR-code op het pagina-ontwerp om het voor smartphonegebruikers gemakkelijker te maken om gemakkelijk toegang te krijgen tot de downloadlinks van de relevante app store.
QR-codes in een geïntegreerde digitale en gedrukte marketingcampagne
Lionspring Publishing House wilde het boek van een populaire auteur promoten met een signeersessie. Ze gebruikten Event QR-codes voor zowel print als digitale marketing en volgden de hele campagne om een duidelijk beeld te krijgen van hun ROI (return on investment). Hun printmedia waren onder meer tafeltenten in winkels, flyers en posteradvertenties. Hun digitale media omvatten e-mailmarketing en posts op sociale media. Hun multi-channel QR Code-campagne was zeer succesvol omdat gebruikers zich konden aanmelden voor het evenement, een ticket konden kopen en het evenement automatisch aan hun agenda konden toevoegen. Bovendien trok dit de interesse van gebruikers vanuit alle hoeken – ongeacht het apparaat of de marketingmethode.
Is het aangeraden om een QR Code-tatoeage te laten zetten?
Hilarisch genoeg bestaat er zoiets als een QR Code-tatoeage. Als u van plan bent er een aan te schaffen, zorg er dan voor dat u een expert inhuurt die het aankan. Als de QR-code niet correct is getekend, kunnen er problemen zijn met het scannen. Om dezelfde reden wordt het ook aanbevolen om de QR-code-tatoeage op een plat oppervlak van het lichaam te krijgen en om een hoog kleurcontrast te hebben als je van plan bent er andere ontwerpen omheen te gebruiken.
TIP VOOR EXPERTS: Gebruik een dynamische QR-code in plaats van een statische als je van plan bent een QR-code-tatoeage te laten zetten. Dit komt omdat dynamische QR-codes kunnen worden bijgewerkt en bewerkt nadat ze zijn gemaakt, terwijl statische QR-codes dat niet kunnen. Dit maakt je QR-codetattoo iets minder permanent als je ooit wilt veranderen waar het mee verbonden is zonder dat je het hoeft te verwijderen of een geheel nieuwe tatoeage te nemen.
Wat was de grootste QR-code die ooit is gemaakt?
Volgens het Guinness Book of World Records is de grootste QR-code ooit geregistreerd 36.100 vierkante meter, gelegen in Cangzhou, China. De QR-code is een tarweveld dat 190 meter in elke richting overspant. Blijkbaar dacht de maker, Xu He, er niet helemaal aan dat je in een vliegtuig zou moeten zitten om het daadwerkelijk te scannen.