Wethouder Hilvarenbeek wil geen QR-code aanvragen

Wethouder Hilvarenbeek wil geen QR-code aanvragen

Wethouder Leon van de Moosdijk van Hilvarenbeek gaat nergens naartoe waar hij een QR-code moet laten zien. Een uitnodiging om over zijn werk te praten sloeg hij om die reden af. Toch vindt hij niet dat het hem in zijn werk belemmert. ,,Ik vind dat de overheid geen onderscheid mag maken. En dat gebeurt wel door op plekken een QR-code te eisen.”

Op de vraag of hij gevaccineerd is, geeft Van de Moosdijk aan dat dat ‘niet aan de orde is’. ,,Ik weet van geen enkel raadslid of van mijn collega’s op het gemeentehuis of die wel of niet zijn gevaccineerd. Mijn medisch dossier is iets tussen mij en mijn huisarts”, antwoordt Van de Moosdijk.

Dat hij zich niet wil laten testen, klopt in elk geval niet, zegt hij. ,,Maar ik wil me niet laten testen om een QR-code te kunnen laten zien. Dan ga je onderscheid maken tussen mensen en aan een dergelijke toegangscontrole wil ik zelf niet meedoen. Ik kies als het ware voor zelfisolatie.”

Moet je als wethouder dan niet het goede voorbeeld geven en hoe verhoudt dit principe zich met de verantwoordelijkheid om als bestuurder van de gemeente Hilvarenbeek te moeten handhaven? ,,Ik vind dat je alles moet doen om jezelf en anderen te beschermen tegen het virus. Dat doe ik door onder meer zoveel mogelijk afstand te houden. En natuurlijk sta ik achter het feit dat we moeten handhaven als mensen zich niet aan de regels van de overheid houden. Dus ook als een gelegenheid geen QR-code vraagt terwijl dat wel verplicht is.”

Van de Moosdijk heeft de kwestie met zijn collega’s in het college besproken. In Hilvarenbeek is hij partijloos, in Someren was Van de Moosdijk raadslid voor de gecombineerde fractie Wij Zijn Someren/VVD. Burgemeester Evert Weys accepteert het standpunt van de wethouder, zolang het hem niet belemmert in het uitvoeren van zijn werk. En zolang het volgens de regels van de overheid verantwoord is om die keuze te maken.

,,Daarbij hebben we binnen het college uitgesproken dat zodra de regels veranderen, we opnieuw met elkaar in gesprek moeten. Dit kan zich bijvoorbeeld voordoen op het moment dat de richtlijnen van de regering bepalen dat een QR-code nodig is om op de werk- of een vergaderplek te komen”, aldus de burgemeester.

Donderdag komt de gemeenteraad bijeen voor een vergadering. Dan is er geen QR-code vereist en dus gaat de wethouder daar gewoon naartoe. ,,Ik zie niet in waarom ik mijn werk niet kan doen zonder zo’n code. Als die ergens wordt gevraagd, dan ben ik er gewoon niet bij.”

Dat het kennelijk rondgaat in Hilvarenbeek, is hem bekend. Van de Moosdijk: ,,Ik begrijp daaruit dat er zorgen zijn. Jammer is dan wel dat die persoon dat niet heeft besproken met mij of met de burgemeester. Je zult mij niet zoals voormalig staatssecretaris Mona Keijzer horen zeggen dat ik tegen het coronabeleid ben. Ik sta achter het feit dat wordt gehandhaafd als mensen zich niet aan de regels houden. Ik kies ervoor om geen QR-code aan te vragen. Dat is een privé-afweging.”

Reageer of discussieer mee

Vond u Wethouder Hilvarenbeek wil geen QR-code aanvragen nu een leuk artikel laat het hier weten. Wij doen onze uiterste best om nuttige informatie te verzamelen. Dit artikel “Wethouder Hilvarenbeek wil geen QR-code aanvragen” mag u delen met anderen 😉

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Wist u dit?

Een QR code maken is gemakkelijk snel en simpel. Een QR code is handig voor de horeca, zo kan men op afstand bestellen. Een QR code is handig om kleine betalingen te ontvangen na scannen van een QR code. Er zijn zo veel meer toepassingen te vinden op deze website waar een QR code handig voor zou zijn.

Hoe QR-codes de naamsbekendheid vergroten
Merkbekendheid is uiterst belangrijk voor bedrijven om hun eerste connecties met klanten te leggen en de waarde van hun merk te begrijpen. Door een sterke merkidentiteit op te bouwen en deze te gebruiken om de bekendheid van uw merk te vergroten, zullen uw producten en diensten zichzelf uiteindelijk op de markt brengen – allemaal dankzij de erkenning die uw merk heeft verdiend. Lees verder…